beantwoord

Nieuwe SIM kaart geactiveerd, geen internet

• 25 juli 2017
  • 5 reacties
  • 515 keer bekeken

Beste,

Ik heb sinds april een nieuwe telefoon (samsung a3 uit 2016) en een nieuwe simkaart met 4G ontvangst. Ik was al klant bij Telfort, maar aangezien mijn oude telefoon nog in orde was, ben ik een tijdje doorgegaan. Vanmorgen is mijn oude telefoon overleden en heb ik nu de Samsung A3 in gebruik genomen.

Momenteel kan ik alleen op internet via wifi. Ik heb al verschillende keren de handleiding op de site van telfort gevolgd: telefoon aan- en uitgezet, simkaart gecontroleerd. Ook heb ik geprobeerd of ik me alleen via 2g, 3g of 4g moest aanmelden. Daarnaast heb ik me handmatig en automatisch op het kpn-netwerk aangemeld. De hele mikmak, eigenlijk.

Kan het zijn dat telfort mijn simkaart nog moet activeren? De pagina op telfort verteld me dat deze wel actief is, dus het is me een raadsel.

Ook is jullie klantenservice telefonisch niet te bereiken en is de dichtstbijzijnde winkel een uur reizen.

Groet!
Dennis
icon

Beste antwoord door Wieger DB 26 oktober 2017, 17:02

Hoi Dennis, na de vraag van Michael hebben wij geen reactie meer gehad. Ik ga er van uit dat het aanpassen van de instellingen de oplossing is geweest. Mocht je hierna nog steeds problemen ervaren met je mobiele internet, test dan je simkaart in een ander toestel. Ook kan je via de toestelhulp uitleg vinden over hoe je je telefoon kan instellen.
Bekijk reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +13
Hoi Dennis, na de vraag van Michael hebben wij geen reactie meer gehad. Ik ga er van uit dat het aanpassen van de instellingen de oplossing is geweest. Mocht je hierna nog steeds problemen ervaren met je mobiele internet, test dan je simkaart in een ander toestel. Ook kan je via de toestelhulp uitleg vinden over hoe je je telefoon kan instellen.
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Dennis, dank voor het aankaarten van dit probleem. Vreemd dat het activeren van mobiel internet niet goed gaat. Aan deze kant ziet het er goed uit. Voor de zekerheid heb ik de instellingen een zetje gegeven. Wil je het toestel eens helemaal uit- en aanzetten en het nog eens proberen? Hoor graag wat het resultaat is.
Reputatie 8
Badge +17
Waarschijnlijk staat er toch iets niet goed bij Telfort dus zul je even moeten wachten op webcare Telfort
Excuses, dat wad nog niet duidelijk gemaakt in de tekst. De sim kaart heb ik uiteraard zelf geactiveerd.
Reputatie 8
Badge +17
De simkaart moet jezelf activeren via je mijn telfort mobiel

Reageer