beantwoord

Niet meer kunnen bellen via Whatsapp

• 21 januari 2020
  • 14 reacties
  • 263 keer bekeken

Hoi misschien weet iemand wat ik kan doen ik kan sinds twee weken niet meer zonder wifi bellen via Whatsapp terwijl ik een hele grote data bundel heb daarvoor kon het wel

icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 27 januari 2020, 13:57

Speelt het probleem ook sinds de update? Ik vermoed dat die namelijk wel de boosdoener is. Kan je whatsapp wellicht nog updaten. 

Of wellicht rigoureuzer het toestel terugzetten naar de fabrieksinstellingen, echter als je dat doet moet je wel een goede back-up maken zodat alles goed bewaard blijft en je dit weer terug kan zetten op jouw toestel. 

Bekijk reactie

14 reacties

Reputatie 8
Badge +17

Neem onderstaande link eens door en heb je het toestel al eens uit en weer aabgezet

https://computertotaal.nl/artikelen/apps-software/tips-voor-als-whatsapp-niet-werkt/

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Bianca82, welkom hier. 

Wat gek dat je zo ineens niet meer kan bellen via Whatsapp. Wat gaat er mis? Krijg je een foutmelding of dergelijke? Jouw internet is verder geen probleem? Alle andere apps werken wel naar behoren?  Is het naar 1 persoon of naar niemand meer? Als het 1 persoon is, is die in het buitenland, want in sommige landen is whatsapp bellen niet beschikbaar.

Als dit het niet is. Wil ik je adviseren de app te verwijderen en opnieuw te installeren. Als dat ook geen soelaas biedt, dan kun je het beste even contact met Whatsapp zelf zoeken. Want als de internet verbinding het wel doet, maar alleen whatsapp niet, dan is er iets mis met die app. 

Hoi Bart deze melding krijg ik te zien en het is bij iedereen  alle andere aps werken wel zonder Wi-Fi heb Whatsapp al opnieuw geïnstalleerd maar geen  resultaat vind het echt vreemd 

Reputatie 8
Badge +11

Geen idee welke telefoon je hebt, maar ik kwam net elders tegen dat het ook in een update van de telefoon kan zitten.

https://community.t-mobile.nl/samsung-362/na-update-telefoon-geen-videogesprek-en-gewoon-bellen-whatsapp-317698

Het zal inderdaad aan een update te wijten zijn. Bij wijze van test op een nokia 6.2 met android 9 uitgeprobeerd en krijg gewoon verbinding zowel spraak als video. Ik moest wel eerst allerhande toestemmingen geven die ik nu weer uit heb gezet.

Reputatie 8
Badge +11

Welk toestel heb je precies? En kan je je herinneren dat jouw telefoon een update heeft gehad? Speelt het probleem ook sindsdien? Wij blokkeren dit namelijk niet, dus daar kan het niet in zitten. 

Ik heb wel een update gehad deze maand maar weer niet precies wanneer meer ik he  een samsung s10e 

Reputatie 8
Badge +11

Speelt het probleem ook sinds de update? Ik vermoed dat die namelijk wel de boosdoener is. Kan je whatsapp wellicht nog updaten. 

Of wellicht rigoureuzer het toestel terugzetten naar de fabrieksinstellingen, echter als je dat doet moet je wel een goede back-up maken zodat alles goed bewaard blijft en je dit weer terug kan zetten op jouw toestel. 

Volgens mij is het wel door de update gekomen ja ik kan whastap geen update  meer geven maar hoe maak ik een back-up? Dan zet ik daarna gewoon alles op fabrieks instellingen 

Reputatie 8
Badge +11

Daar zijn verschillende handleidingen voor te vinden: https://www.google.nl/search?client=opera&q=telefoon+backup+maken&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8

Bijvoorbeeld deze:
https://www.androidplanet.nl/tips/android-back-up-maken/

Reputatie 8
Badge +11

Ja ik heb meerdere problemen voorbij zien komen door de update van Samsung. :(

Vandaar dat het terugzetten naar de fabrieksinstellingen kan werken. Ik bied daar ook geen garantie op. GJC heeft al gedeeld hoe je een back-up kan maken. En wellicht ook nog even goed om contact met Samsung op te nemen, wellicht hebben zij nog meer tips?

Reputatie 8
Badge +11

Ben je er mee bezig geweest?  Of juist niet en wacht je het nog even af? Ik ben wel benieuwd. 

Hoi bart ik heb de fabrieksinstelling terug gezet maar ook dat werkte niet heb contact met samsung gehad en die raden aan dan te wachten op de volgende update 

Reputatie 8
Badge +11

Hopelijk komt die dan snel. En nog belangrijker, dan moet die het probleem wel oplossen. 

Reageer