Niet bereikbaar bij buiten bereik wifi signaal

• 5 juni 2014
  • 13 reacties
  • 1279 keer bekeken

Heb met mijn samsung s advance het volgende probleem.
zodra ik verbonden ben met wifi, en na een andere locatie ga/loop/rij/fiets ben ik zolang mijn wifi aanstaat niet meer bereikbaar.
telefoon herstart lost dit probleem op.
wifi in/uitschakelen niet

android 2.3 helaas nog

iemand tips?

13 reacties

Badge +2
Via de PC / Samsung Kies de telefoon updaten naar het beschikbare 4.1.2
Deze update verhelpt oa dit probleem.
Via de PC / Samsung Kies de telefoon updaten naar het beschikbare 4.1.2
Deze update verhelpt oa dit probleem.

Met dank aan onze "fantastische' provider is deze update voor mijn toestel niet mogelijk.
volgens samsung communicatie wel, echter [waarschijnlijk] geblokkeerd door telfort
Waarom is dit topic verplaatst naar mobiel internet? ben ook met spraak niet bereikbaar.
ipv het forum bij te houden met foutieve verplaatsingen, kan ik aan antwoord waarderen
Reputatie 8
Badge +9
Heb je de wel de juiste en de nieuwste versie van KIES op pc of laptop staan?
De update die nodig is, is alleen binnen te halen via pc/laptop en niet over de OTA.
Absoluut. 2.06 kies. Geen update beschikbaar volgens kies. Kies ziet mijn telefoon als niet samsung apparaay
Reputatie 8
Badge +9
Als KIES je telefoon niet ziet als een Samsung apparaat dan is er wat anders aan de hand. :(

Probeer eens een andere usb poort en laat de pc/laptop opnieuw de drivers installeren.

Heb je de mogelijkheid om KIES te installeren op een andere pc/laptop?
Heb al 2 laptops gehad. Zelfs ander internet(buren) om firewall settings isp uit te sluiten. We blijven proberen. Fact reset nog niet. Morgen even doen
Reputatie 8
Badge +16
Haal hier even de USB drivers op:
http://developer.samsung.com/android/tools-sdks/Samsung-Andorid-USB-Driver-for-Windows

Na installatie PC/Laptop herstarten en opnieuw KIES starten
Badge +2
Heb al zeker 100 mensen gehoord die met Telfort absoluut gewoon de update naar 4.1.2 kunnen doen en vervolgens geen enkel probleem meer hebben met het toestel.
Reputatie 8
Badge +9
Doe eerst de tip van tuut-tuut voor je factory reset gaat uitvoeren.
Was iets te voorbarig met die tip. Vandaar weer ff uit mijn bericht gehaald. 🙂
Badge +1
wat gebeurd er als je op het toestel naar "instellingen" -> "over het toestel" -> "software update" gaat?

met een beetje geluk kun je zo je toestel via wifi updaten
Het is me inmiddels zonder F.R. reset gelukt. na het herinstalleren van kies.
Kies op zaak werkte niet ivm beveiliging, thuis een herinstallatie loste het op. zit nu op jelly bean
en tot nog toe geen issue gehad[behalve het alarm die niet meer werkt]
Badge +1
kijk, das mooi!

Reageer