Na update android 5.1.1 werkt mobiel inet niet meer

• 14 augustus 2015
  • 16 reacties
  • 3978 keer bekeken

Hallo,

Al jaren bel ik via Telfort,nog nooit een enkel probleem gehad tot nu toe helaas. Ongeveer 2 weken geleden kreeg ik op mijn Sony Xperia Z3 compact de update van Android 5.1.1. Na de update had ik geen mobiel internet meer. Nadat ik roaming nationaal aanzette, kreeg ik een R te zien bij mijn netwerk'streepjes' bovenin maar nog geen internet. Nog eens tel opnieuw opgestart en af en toe mag ik bij gelukkig prijzen als ik een paar minuten en zeer langzame verbinding heb, meerderheid vd tijd heb ik geen verbinding. G3 heb ik overigens nooit meer zien staan, alleen R en h+. Voorheen een Samsung S2 en S4 gehad en voor deze update nooit roaming aan hoeven zetten, nu ineens wel een geen internet meer. Graag hulp! Alvast vriendelijk bedankt!

16 reacties

Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn Xperia Z3 compact. Na de update van android nauwelijks nog internet, alleen op de wifi. Staat inderdaad een r van roaming, opnieuw internet ingesteld maar werkt ook niet. Heel af en toe is er een h te zien, maar slechts voor een paar seconden...
Ook ik (Sony Z3 Compact) al ruim een week geen mobiel internet na installeren lollipop 5.1.1!!
Wie kan mij helpen?!
Ook ik (Sony Z3 Compact) al ruim een week geen mobiel internet na installeren lollipop 5.1.1!!
Wie kan mij helpen?!

Ik zag toen ik inlogde bij mijntellfort op de website dat bij de instellingen -- > blokkades , internet en mms niet was aangevinkt. Dat heb ik in ieder geval gedaan (toestaan aangevinkt), plus in mijn telefoon bij telfort spot de proxy adres wat er ineens stond verwijderd... nog steeds staat er een r van roaming, maar nu wel wat vaker een h...
Wie kan mij helpen?!

Ik zag toen ik inlogde bij mijntellfort op de website dat bij de instellingen -- > blokkades , internet en mms niet was aangevinkt. Dat heb ik in ieder geval gedaan (toestaan aangevinkt), plus in mijn telefoon bij telfort spot de proxy adres wat er ineens stond verwijderd... nog steeds staat er een r van roaming, maar nu wel wat vaker een h...

Na weghalen proxy-adres werkt het weer! Vooralsnog..... 😉
Ik heb ook op de website internet en mms aangezet (stond bij mij ook uit) en het proxy adres verwijderd bij telfort spot. Heb net (heel kort!) 3G gezien! Roaming moet wel nog aan blijven staan. Nu helaas weer die bekende R en slechte verbinding...
Badge +2
@all,
Fijn dat het mobiel internet weer werkt na het aanpassen van de instellingen in Mijn Telfort. Dank voor het melden ;)

Roaming moet wel nog aan blijven staan. Nu helaas weer die bekende R en slechte verbinding...

Bij ons moet je altijd toestemming geven voor het roamen en zijn er inderdaad problemen met mobiel internet. Er wordt hard gewerkt aan een oplossing. Mijn excuses voor het ervaren ongemak.
Beste Daphne,

Jammer dat de problemen nog steeds niet zijn opgelost... ik zag dat in mijn telfort de blokkade voor internet en mms ook weer was weggehaald (als in, zowel toestaan als blokkeren was niet aangevinkt), terwijl ik 2 dagen geleden 'toestaan' had aangevinkt... zo schiet het natuurlijk niet op 😞
Ik moest ook weer internet aanzetten, vreemd! Is er al duidelijkheid wanneer mobiel internet er werkt? Erg vervelend nl dat het zo lang duurt! Zeker gisteren toen Ziggo ook een storing had, geen wifi èn geen mobiel internet....
Badge +2
Ik moest ook weer internet aanzetten, vreemd! Is er al duidelijkheid wanneer mobiel internet er werkt? Erg vervelend nl dat het zo lang duurt! Zeker gisteren toen Ziggo ook een storing had, geen wifi èn geen mobiel internet....

Het is inderdaad een heftige periode, wij balen er ook allemaal van. Er wordt nog steeds hard gewerkt aan een oplossing. Mijn oprechte excuses voor het ongemak.
Hallo, hier hetzelfde probleem. geen internet. Wat een ellende! Hoelang gaat dit duren? Krijg ik hier ook schadevergoeding voor?
Kan ik de update eraf gooien?
De tips zoals hierboven en op de site werken niet.
Reputatie 4
Badge +1
Vervelend dat jij hier ook last van hebt Yve! Zou je de instellingen eens na willen lopen aan de hand van deze tips?
Beste Christy, hoe lang gaat dit grapje bij Telfort nog duren? Kijk, dat jullie een probleem hebben of een storing, dat gebeurt nu eenmaal. Maar om dat ruim 2 maanden lang te laten sturen vind ik ver buiten proporties! Nog altijd niet ik èlke dag opnieuw mijn internet aanzetten via mijn instellingen op jullie website en dan nog heb ik maar zelden internet, heb ik eens een momentje internet dan Is dit tergend langzaam (kan fb niet eens openen). Zelfs in het buitenland (roaming internationaal staat aan) heb ik geen mobiel internet.
Regel aub eens dat ik gewoon mobiel internet heb! Bedankt!
Reputatie 1
Ik heb zelf ook een Z3 compact en na de update is mobiel internet ook een drama.
Naar mijn mening ligt dit probleem niet bij KPN/Telfort maar in dit geval bij Google/Sony.

In het buitenland zijn er soortgelijke problemen die allen toegeschreven worden aan de update.
Zie:

https://talk.sonymobile.com/t5/Xperia-Z3-Compact/Xperia-z3-compact-Losing-mobile-data-connection/td-p/894638/page/7

(Maar aan de andere kant zou het me ook niet verbazen als het probleem uiteindelijk toch bij KPN ligt.)
Ik heb een support aanvraag bij Sony uitstaan voor dit probleem maar zoals tegenwoordig te verwachten is bij alle grote bedrijven die in de publieke sector werken, laat een antwoord weer eens op zich wachten......
Is er nou al een oplossing, ik heb de telefoon pas sinds woensdag. Ben overgestapt van Samsung naar Sony maar het internet valt me inderdaad wel tegen.

Reageer