beantwoord

Moet roaming aanstaan in de grensstreek?

• 9 februari 2013
  • 13 reacties
  • 4999 keer bekeken

Hallo,

Ik zou graag een sim only abbonement bij jullie willen, maar zit met een vraag.
Ik heb een galaxy s3 los gekocht , ziet deze telefoon dat kpn het thuis netwerk is of moet ik dan roamen aan hebben staan?
Daar wij in de grensstreek wonen heb ik geen zin in onverwachte hoge kosten.
Alvast bedankt voor het antwoord.
icon

Beste antwoord door dorus 9 februari 2013, 16:49

Roaming uit laten staan!!!!!!!
Het toestel pakt gewoon het kpn netwerk.
Bekijk reactie

13 reacties

Badge +1
Roaming uit laten staan!!!!!!!
Het toestel pakt gewoon het kpn netwerk.
En heb jij ook een losgekochte?
even te snel geweest,

Dus bij de s3 kan roaming uitstaan, en pakt hij dus nooit zomaar buitenlands netwerk;
Badge +1
En heb jij ook een losgekochte?

Ja ik heb ook een los gekochte :)
Roaming uit laten (niet aanvinken).
Zodra je de grens overgaat heb je gewoon geen internet meer.
Dan kan je ook niet de fout in gaan.

Voor gesprekken en sms heb ik de provider vast gezet op KPN netwerk.
Dank je, voor je reacties :-)
is mij nu een stuk duidelijker.

Ja, je leest en hoort toch nog veel dat roaming aan moet staan bij telfort.
Ik ben blij dat dat bij de s3 niet hoeft.
Reputatie 8
Badge +15
Bij sommige toestellen, zoals de iPhone, moet roaming aan staan om te kunnen internetten. Telfort heeft geen eigen netwerk en je bent dus "gast" (roaming) op een ander netwerk. :)

In de grensstreek kun je inderdaad het beste je toestel handmatig op NL KPN zetten en roaming uit. Het toestel zal dan alleen van het KPN netwerk gebruik maken.
Hou er wel rekening mee dat als de dekking in de grensstreek niet optimaal is dat je wel problemen met het internet kan hebben. Dit uit zich dan vaak in een trage of wegvallende verbinding. Is de dekking goed dan heb je natuurlijk nergens last van 😉 .

Om internetverbruik in het buitenland te voorkomen als je in het buitenland bent dan kun je het beste de gehele mobiele internetverbinding uit zetten. Je vinkt dan gewoon pakketgegevens uit. 🙂
Ik dek dat ik dan toch geen telfort neem.
Wanneer ik het toestel handmatig op kpn zet ben ik dus telefonisch ook niet bereikbaar als ik over de grens ben.
Of ik moet weer in de instellingen rommelen.
Is jammer dat ze daar na al die jaren nog niks op hebben gevonden.
Was voorheen een zeer tevreden klant van telfort, Alleen vanwege het Internet ben ik al jaren weg daar.
Zodra dat ze daar een betere oplossing voor hebben kom ik terug.
Bedankt voor de reacties !
Ben ik weer;)

Gister een vriendin gezien en zij heeft telfort abonnement.
Nu heb ik in haar telefoon gekeken en tot mijn verbazing stond roamen uit pakketgegevens aan en stond het netwerk op automatisch en ja ze had internetverbinding.
Zij heeft een galaxy s2, ik ga toch zo een abonnement afsluiten, en mocht het bij mij niet zo zijn, jamner dan .
Wat ben ik ook een twijfelkont haha.
Nu nog ff goed inlezen over tv enz, want wil dat ook waarschijnlijk veranderen.
Badge
@all,

Inmiddels hebben de meeste fabrikanten ervoor gezorgd dat de toestellen het KPN-netwerk als thuisnetwerk zien. Krijg je geen melding dat je "roamt", dan hoeft roaming ook niet aan te staan. De iPhone herkende het KPN-netwerk altijd al als het thuisnetwerk.

Laïla
Reputatie 1
Tja, alleen jammer dat niet alle toestellen dit standaard doen.
Grensregio & SIM only & mobiel internet & Telfort is een gevaarlijke combinatie.

Helaas al behoorlijk wat discussies met telfort medewerkers gehad (en internet kosten buitenland) en zou het liefst wisselen naar een echte provider... Moet helaas nog meer dan een jaar...
Reputatie 8
Badge +17
Niet automatisch netwerk laten kiezen maar handmatig op het KPN netwerk zetten...
Reputatie 1
Tja, dat heb ik aanstaan maar Telfort's 'helpdesk' wist me te vertellen dat als je ECHT naar het buitenland gaat je toch data via de buitenlandse providers gebruikt... Tja, knap...

Ik heb eerder het vermoeden dat tegenwoordig telefoons permanent internet verbindingen open hebben staan en als je de grens over gaat deze gehandhaafd blijft tot verbindingseinde. in elk geval had ik ondanks 'NL-KPN' als vaste instelling toch 8 eurie mobiel internet buitenland... in 2 uurtjes 🙂 lekker.
Geef me maar de optie 'Mobiel internet buitenland: NEE' in de instellingen (Volgens Telfort MAG dit niet namens de EU regelgeving... jaja: melkkoe weg)
Badge +2
Tja, dat heb ik aanstaan maar Telfort's 'helpdesk' wist me te vertellen dat als je ECHT naar het buitenland gaat je toch data via de buitenlandse providers gebruikt... Tja, knap...

Ik heb eerder het vermoeden dat tegenwoordig telefoons permanent internet verbindingen open hebben staan en als je de grens over gaat deze gehandhaafd blijft tot verbindingseinde. in elk geval had ik ondanks 'NL-KPN' als vaste instelling toch 8 eurie mobiel internet buitenland... in 2 uurtjes 🙂 lekker.
Geef me maar de optie 'Mobiel internet buitenland: NEE' in de instellingen (Volgens Telfort MAG dit niet namens de EU regelgeving... jaja: melkkoe weg)

Er zijn gevallen bekend van bijv mensen die 'verdwaald' raakten in het buitenland (denk: in de bergen) en omdat het internet uit stond daardoor nogal in de problemen kwamen (geen gps mogelijkheid ivm geblokkeerd internet). Dat zou je dan dus niet aan kunnen zetten door de blokkade die jij wenst. Telfort heeft dus gelijk wanneer ze aangeven dat dit wettelijk gezien niet mag. Het staat jou zelf wel vrij om het internet op het toestel zelf steeds uit te zetten wanneer je de grens over gaat. Zo ben je er zelf bij, en krijg je dus geen extra kosten. Bij oudere toestellen is dit wat lastiger (bij oude Nokia's moet je bijv vaak echt het 'toegangspunt' tot internet verwijderen), bij smartphones kan je dit gemakkelijk aan en uit zetten (zowel bij Android, iPhone als Windows Phone).

Reageer