beantwoord

mobiele netwerk niet werkend

  • 19 november 2013
  • 13 reacties
  • 2723 keer bekeken

beste forum,
heb hier ook een android-toestel waar ik het mobiele netwerk niet werkend krijg.
In de Telfort winkel met dit verhaal geen oplossing, wel het advies om de klacht naar de klantenservice te sturen.Tot heden echter hiervan geen reactie.
Sim-kaart werkt wel op in/op een ander toestel maar ook zonder mobiel internet.
Het betreft een 7 jaar oude Telfort simkaart, hoogstwaarschijnlijk vergeten om mobiel internet door te voeren/activeren ?
icon

Beste antwoord door Denise - Telfort 20 november 2013, 10:57

Welkom op het forum Starv12!

Erg vervelend dat je mobiel internet niet aan de praat krijgt. Uiteraard help ik je graag verder. Kun je jouw naw-gegevens en 06-nummer sturen via een privébericht? Na ontvangst kijk ik voor je na of de netwerkinstellingen juist staan.

Denise
Bekijk reactie

13 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Welkom op het forum Starv12!

Erg vervelend dat je mobiel internet niet aan de praat krijgt. Uiteraard help ik je graag verder. Kun je jouw naw-gegevens en 06-nummer sturen via een privébericht? Na ontvangst kijk ik voor je na of de netwerkinstellingen juist staan.

Denise
Welkom op het forum Starv12!

Erg vervelend dat je mobiel internet niet aan de praat krijgt. Uiteraard help ik je graag verder. Kun je jouw naw-gegevens en 06-nummer sturen via een privébericht? Na ontvangst kijk ik voor je na of de netwerkinstellingen juist staan.

Denise

naw-gegevens en 06-nummer verstuurd.

alvast bedankt
mvg
Jos
Reputatie 3
Badge +1
@Starv12,

Bedankt voor jouw aanvullende gegevens. Ik heb het voor je nagekeken en alles op het netwerk staat juist. Dit betekent dat er toch iets niet goed staat in jouw toestel. Kun je de instellingen voor mobiel internet doorlopen via www.telfort.nl/instellen? Mocht dit niet werken dan adviseer ik je om langs een Telfort winkel te gaan zodat er iemand met je mee kan kijken waar het misgaat.

Denise
@Starv12,

Bedankt voor jouw aanvullende gegevens. Ik heb het voor je nagekeken en alles op het netwerk staat juist. Dit betekent dat er toch iets niet goed staat in jouw toestel. Kun je de instellingen voor mobiel internet doorlopen via www.telfort.nl/instellen? Mocht dit niet werken dan adviseer ik je om langs een Telfort winkel te gaan zodat er iemand met je mee kan kijken waar het misgaat.

Denise


Naar de winkel in eindhoven centrum alles laten nakijken.....alles stond goed!
nogmaals het probleem:
android smartphone met android 4.0.4
telfort simkaart prepaid met internetbundel voor een maand
bellen en sms doet het gewoon
internet niet
De internet bundel is al twee weken geleden,maar ik heb er nog geen gebruik van kunnen maken
Hoe nu verder??
mvg
Jos
Naar de winkel in eindhoven centrum alles na laten kijken ..toestel instellingen staan goed !
echter op de vraag om een ander toestel met de simkaart te gebruiken, was het antwoord dat dit niet mogelijk is.Ook niet andersom

de simkaart dan maar zelf in een andere telefoon geplaatst , ook weer geen internet
De simkaart van de ander in mijn toestel geplaatst en alles ok.......

nog even opsomming van probleem:
nieuwe android smartphone met android 4.0.4 (geen simlock niet geroot )
simkaart met prepaid en internet bundel
bellen en sms geen probleem
internet niet mogelijk.
hoe nu verder ??

De internet bundel van een maand geldig is nu 2dagen geldig en ik heb er niets mee kunnen doen.
groet
Jos
correctie

De internet bundel van een maand  is nu nog 2 dagen geldig en ik heb er nog niets mee kunnen doen.
groet
Jos
Ik heb precies het zelfde probleem.
Heb al 3 jaar een abonnement bij Telfort, nooit problemen gehad met me mobiele internet.
Sinds vorige week donderdag een nieuwe telefoon en het internet doe het niet meer. Wel wifi en ik kan ook gewoon bellen en smsen maar internet (3g) pakt hij niet. 2x aan de klantenservice gehangen, alle instellingen doorlopen, 2 resets gehad, niks.
Zaterdag langs geweest in de telfort winkel. Konden er ook niets aan doen. 2x een nieuwe simkaart geprobeert, gaf ook geen effect.
Zit nog steeds zonder mobiel internet.
de APN instellingen heb ik meermaals verwijderd en opnieuw geconfigureerd. Wat mij opvalt dat ik met de simkaart van mijn vader (Vodafone) absoluut geen problemen heb met dezelfde telefoon. Dat is toch vreemd? Ik word er wel een beetje moedeloos van. De klantenservice van Telfort lijkt me ook niet echt verder te kunnen helpen.
Telfort klantenservice reactie:
Hartelijk dank voor uw e-mail aan Telfort.
We hebben de instellingen vcor u gewijzigd in ons systeem. Indien u een nieuwe bundel besteld voor internet dan zou uw mobiele internet nu wel moeten werken.
We hebben de kosten voor uw bundel die u niet heeft kunnen gebruiken vergoed
Met vriendelijke groet, Telfort Klantenservice
Bedankt voor de snelle reactie,
Meteen een bundel opnieuw geactiveerd en wat schetst mijn verbazing......wederom geen mobiel internet.
Ook op een ander toestel geen verbinding.
Als ik een andere provider-simkaart in hetzelfde toestel plaats heb ik wel een mobiele internet verbinding.

mijn conclusie is dan dat niet het toestel maar de simkaart het probleem is.
Kan deze simkaart verwisseld worden voor een andere ?
Hier staat bijna 60 euro beltegoed op kan dit dan overgezet worden naar de nieuwe simkaart?
met vriendelijke groeten,
Jos
Reputatie 3
Badge +1
@Starv12,

Ik heb onze specialisten hier nogmaals naar laten kijken zij geven aan dat er iets niet juist stond in de apn-instellingen. Deze zijn zojuist aangepast. Kun je jouw toestel uit- en aanzetten en mij laten weten of dit het probleem verhelpt?

Denise
Hartelijk dank voor uw e-mail aan Telfort.

U kunt eventueel in de Telfort winkel een nieuwe Prepaid laten activeren en daar uw huidige nummer en beltegoed op laten zetten. Echter is dit geen garantie dat dat het probleem oplost.

We willen nog 1 ding proberen en dat is een totale reset. Wij hebben de reset gedaan, u dient deze te voltooien door het toestel uit en aan te zetten.

Wij hopen u zo voldoende geïnformeerd te hebben.
toestel uit en aan te zetten is zonder resultaat,
naar de Telfort winkel voor nieuwe sim-kaart .

wordt vervolgd....................

Reageer