vraag

Mobiele internetverbinding instabiel

• 26 november 2014
  • 11 reacties
  • 719 keer bekeken

Reputatie 1
Hoi,

Sinds een paar maanden merk ik dat mijn mobiele internetverbinding heel afwisselend is.
Soms geeft mijn telefoon wel aan dat ik verbinding heb, maar wanneer ik bijvoorbeeld mail probeer op te halen of een internetpagina probeer te bezoeken, lukt dit niet. Het duurt dan een aantal minuten voordat ik weer echt verbinding heb of wanneer ik de mobiele data op mijn telefoon uit- en weer inschakel.

Dit probleem heb ik op een Samsung Galaxy Note 2 en Samsung Galaxy Note 4 op verschillende plekken in onder andere Den Haag, Leiden en Rotterdam.

Enig idee hoe dit kan? Ik neem aan dat de dekking in deze steden voldoende is.

11 reacties

Reputatie 8
Badge +15
Hoi yingkun en welkom op het forum. :)

Dit probleem heb ik op een Samsung Galaxy Note 2 en Samsung Galaxy Note 4 op verschillende plekken in onder andere Den Haag, Leiden en Rotterdam.
Dan denk ik dat je simkaart de boosdoener is.
Je kan een nieuwe simkaart bestellen via Mijn Telfort > Toestel en simkaart > Simkaart bestellen.
De simkaart heb je binnen 5 werkdagen in huis en kan je activeren via Mijn Telfort.

Laat even weten of het daarmee is opgelost. Anders kan een webcare medewerker met je meekijken.
Reputatie 1
Hoi yingkun en welkom op het forum. :)

Dan denk ik dat je simkaart de boosdoener is.
Je kan een nieuwe simkaart bestellen via Mijn Telfort > Toestel en simkaart > Simkaart bestellen.
De simkaart heb je binnen 5 werkdagen in huis en kan je activeren via Mijn Telfort.

Laat even weten of het daarmee is opgelost. Anders kan een webcare medewerker met je meekijken.

Hoi dankjewel,
Bedankt voor je antwoord, ik zal proberen of het daarmee is opgelost.
Badge +2
@yingkun,

Deel je nog met ons of de nieuwe simkaart het probleem heeft opgelost?

Daphne
Reputatie 1
@yingkun,

Daphne

Ik heb de nieuwe simkaart nu een paar dagen in gebruik, maar ik blijf hetzelfde probleem hebben.
Badge +2
@yingkun,

Daphne

Ik heb de nieuwe simkaart nu een paar dagen in gebruik, maar ik blijf hetzelfde probleem hebben.

Wat jammer dat de nieuwe simkaart dit verschijnsel niet heeft verholpen. Het is natuurlijk ook mogelijk dat het aan de mast capaciteit van omgeving ligt. Ervaar je dit bijvoorbeeld op stations?

Daphne
Reputatie 1
@yingkun,

Daphne

Wat jammer dat de nieuwe simkaart dit verschijnsel niet heeft verholpen. Het is natuurlijk ook mogelijk dat het aan de mast capaciteit van omgeving ligt. Ervaar je dit bijvoorbeeld op stations?

Daphne

Onder andere. Maar ook als ik buiten sta, zoals vanochtend bijvoorbeeld in Den Haag in het Transvaalkwartier en gisteren in het centrum van Leiden.
Badge +2
Onder andere. Maar ook als ik buiten sta, zoals vanochtend bijvoorbeeld in Den Haag in het Transvaalkwartier en gisteren in het centrum van Leiden.

Dit komt mij bekend voor. De afwisselende verbinding heeft echt te maken met de omgeving. Ik zie dat je naast de Galaxy Note 2 ook gebruik maakt van een Samsung Galaxy Note 4. Heb je al hierbij een InternetVersneller 4G?

Daphne
Reputatie 1

Dit komt mij bekend voor. De afwisselende verbinding heeft echt te maken met de omgeving. Ik zie dat je naast de Galaxy Note 2 ook gebruik maakt van een Samsung Galaxy Note 4. Heb je al hierbij een InternetVersneller 4G?

Daphne

Nee dit heb ik niet.
Badge +2

Daphne

Nee dit heb ik niet.

Misschien kun je de InternetVersneller een maand uitproberen? Deze kost € 5,00 per maand en kun je aan- en uitzetten in Mijn Telfort.

Daphne
Reputatie 1

Daphne

Nee dit heb ik niet.

Misschien kun je de InternetVersneller een maand uitproberen? Deze kost € 5,00 per maand en kun je aan- en uitzetten in Mijn Telfort.

Daphne

Ik zal dat eens proberen, maar vind het wel vreemd dat ik dat nodig heb om fatsoenlijk internet verbinding te hebben.
Badge +2

Daphne

Nee dit heb ik niet.

Daphne

Ik zal dat eens proberen, maar vind het wel vreemd dat ik dat nodig heb om fatsoenlijk internet verbinding te hebben.

Houd ons op de hoogte en succes!

Daphne

Reageer