beantwoord

Mobiele internet snelheid lager dan 1mbps

• 23 januari 2014
  • 10 reacties
  • 2787 keer bekeken

Hallo
Ik heb een HTC Sensation met een sim only abonnement met onbeperkt internet.
er staat bij mijn telfort dat ik:

maximale downloadsnelheid: 3.6 Mbps,
maximale uploadsnelheid: 384 Kbps.

Zou moeten krijgen.
Maar ik krijg dit als resultaat (Zie Bijlagen).

En ik loop hier al jaren mee maar het verandert steeds maar niet
hopelijk is er een oplossing.

Tevens de vraag of mijn abonnement ook omgezet word naar de aangegeven 7.2Mbps?
In diverse berichten werd aangegeven alle klanten, dit heeft jullie helpdesk ook tegenover mij bevestigt.
Helaas heb ik hierover nog geen bericht ontvangen.:(

B. Oevering
icon

Beste antwoord door boevering 26 januari 2014, 14:00

Hallo Allemaal,

Bij mij is het precies andersom, ik heb ook een oud surf&mail (juni 2011) abonnement en had altijd een snelheid van 0.7mbps.
Nu heb ik geen SMS ontvangen dat het is afgerond maar de snelheid is wel omhoog.

Vrijdag heb ik veel wisselingen in de snelheid gehad, soms 0.2mbps en soms 3.5 mbps.
Nu vermoed ik dat het systeem nog moest leren, ik heb hier contact over gehad met de helpdesk en de verhoging geld voor ALLE PARTICULIERE abonnementen!

Ik heb ook navraag gedaan over die datum in april 2012, dit schijnt voor iets nieuws te zijn, de medewerker kon en mocht hier echter nog niks over vertellen.
Misschien heeft webcare zich hierin vergist, Als advies wil ik geven om maandag gewoon even contact te zoeken met Telfort.

Mogelijk is er bij jullie abonnementen achter de schermen iets verkeerd gegaan waardoor de snelheid niet verhoogt.
Ik hoop dat het ook voor jullie snel opgetrokken is, maar de verhoging geld voor alle particuliere abonnementen.

Succes!

B Oevering
Bekijk reactie

10 reacties

Ik heb precies dezelfde vraag gesteld, zie ook het draadje "surf&mail en snelheids verhoging".

Volgens Denise van Telfort geldt de verhoging alleen voor abonnementen afgesloten na April 2012.

Volgens de Telfort pers mededeling geldt de verhoging voor alle internet abonnementen, onafhankelijk van ingangsdatum.
Ook zegt Telfort dat ze de trouwe klanten waarderen en daarom met een snelheids verhoging komen.

Als hetgene wat Denise zegt klopt, krijgen de trouwe klanten juist geen snelheids verhoging.

Hopelijk kan Telfort hier snel duidelijkheid over geven want dit verhaal is natuurlijk zo tegenstrijdig als wat.
Mijn kinderen hebben Simyo (de budget provider van KPN) en zij hebben 14.4 Mbp/s.
Als "trouwe Telfort klant" moet je het blijkbaar doen met 0,7 Mbp/s en kun je snelheids verhogingen op je buik schrijven ....
Hallo Ron.

Mijn vraag bestaat uit 2 delen, ik las namelijk bij een ander topic (https://forum.telfort.nl/mobiel-internet-256/mobiele-internet-snelheid-lager-1mbps-39480/) dat deze persoon het zelfde abbonnement heeft als dat ik gebruik.

Hij gaf ook al 0.7mbps te halen terwijl in zijn contract 3.6mbps staat.
Dit geld ook voor mij, ik haal nu 0.7mbps en in mijn contract staat 3.6mbps.

Nu hoop ik dat ze in elk geval mijn snelheid kunnen opschroeven van 0.7mbps naar 3.6mbps.
Al zou ik liever zien dat ze het internet opschroeven tot 7.2mbps.
Hallo B.

ik heb het zelfde abonnement als jij, bij "Mijn Telfort" staat ook dat de maximale snelheid 3,6 Mbp/s zou zijn maar de verbinding staat op 0,7 Mbp/s ingesteld.

Ik was blij om te lezen dat Telfort voor alle abonnementen de snelheid zou gaan verhogen naar 7 Mbp/s maar ik geloof dat het om een dooie mus gaat.
Of ze de snelheid dan wel naar 3,6 Mbp/s gaan verhogen is onduidelijk maar dat zou idd ook al een flinke verbetering zijn natuurlijk.

Ben benieuwd hoe ze hier mee om gaan, er wordt iets beloofd voor iedereen maar later blijkt dat er toch een groep buiten de boot valt.
Ik heb sinds 2009 nog geen enkele snelheids verhoging gekregen, dat is bij andere providers toch wel het geval geweest.

We kunnen nu zien hoeveel waardering ze echt hebben voor trouwe klanten of dat het alleen een loze belofte geweest blijkt te zijn .....
Hallo B.

in het andere topic heeft Daphne van Telfort  zojuist aangegeven dat de verhoging naar 7 Mbp/s ook voor ons zou gelden.
Als dat inderdaad het geval is zou dat natuurlijk helemaal super zijn!

Even afwachten hoe dit verder wordt afgehandeld door Telfort.
Badge +2
@ron.visser,

In de loop van de avond merk je dat de snelheid is aangepast. Graag lees ik van je!

Daphne
Hallo Daphne,

er is helaas nog geen wijziging merkbaar.
Ik heb gisterenavond thuis tot 22:30 af en toe een speedtest uitgevoerd en ook nu op mijn werk (7:45) weer een testje gedaan maar het resultaat is nog steeds 0,7 Mbp/s
De signaal sterkte is op beide locaties goed en ik krijg op mijn telefoon oo keurig H+ te zien dus dat is allemaal wel in orde.
Ik vermoed toch dat er bij Telfort ergens iets nog niet goed staat ingesteld.

Kun jij dat misschien nog ergens laten nakijken?

Groeten en bedankt,
Ron

@ Daphne, misschien is het ook handig om de topic starter antwoord te geven?

@ Ron, ik merk zojuist een verhoging, kom ineens op de 1.8mbps, mogelijk gaat de snelheid in fases omhoog. 🙂
Hallo boevering

Dat is positief nieuws, blijkbaar wordt er dan wel aan gewerkt.
Bij mij helaas nog geen verandering, download is nog steeds 0,7 Mbp/s.

Misschien dat Daphne of Denise nog iets zinnigs kunnen melden?
Volgens Daphne had de snelheid gisterenavond al 7 Mbp/s moeten worden maar dat is blijkbaar niet gelukt. 

Groeten,
Ron
Hallo Allemaal,

Bij mij is het precies andersom, ik heb ook een oud surf&mail (juni 2011) abonnement en had altijd een snelheid van 0.7mbps.
Nu heb ik geen SMS ontvangen dat het is afgerond maar de snelheid is wel omhoog.

Vrijdag heb ik veel wisselingen in de snelheid gehad, soms 0.2mbps en soms 3.5 mbps.
Nu vermoed ik dat het systeem nog moest leren, ik heb hier contact over gehad met de helpdesk en de verhoging geld voor ALLE PARTICULIERE abonnementen!

Ik heb ook navraag gedaan over die datum in april 2012, dit schijnt voor iets nieuws te zijn, de medewerker kon en mocht hier echter nog niks over vertellen.
Misschien heeft webcare zich hierin vergist, Als advies wil ik geven om maandag gewoon even contact te zoeken met Telfort.

Mogelijk is er bij jullie abonnementen achter de schermen iets verkeerd gegaan waardoor de snelheid niet verhoogt.
Ik hoop dat het ook voor jullie snel opgetrokken is, maar de verhoging geld voor alle particuliere abonnementen.

Succes!

B Oevering
Hallo B.

lekker dat het bij jou nu wel goed werkt! Toch wel vreemd dat jij geen sms hebt gekregen maar wel de verhoging van de snelheid.
Bij mij en anderen hier is het inderdaad andersom. Ik had achteraf liever ook geen sms gekregen  :o

Blijkbaar heeft Telfort de adminstratie niet helemaal op orde, net zoals de communicatie.
Eerst zou iedereen uiterlijk 23 januari de verhoging hebben gekregen maar dat bleek voor een bepaalde groep achteraf toch niet zo te zijn.
Die zouden de verhoging ook helemaal niet krijgen maar dat werd later weer tegen gesproken. Toen zou het afgelopen donderdag avond worden ingevoerd maar dat bleek ook al niet te kloppen. Daarna een sms'je dat de wijziging was ingegaan maar ook dat was weer niet het geval.
Tsja, hoeveel verwarring en onduidelijheid kun je veroorzaken bij je klanten?
Ik ben het spoor in ieder geval bijster en wacht nog een paar dagen af wat er gaat gebeuren. Als er niets verandert stap ik over naar Simyo.

Bedankt voor je update en veel plezier met je nieuwe snelheid! 

Reageer