beantwoord

Mobiele dataverbinding werkt niet

• 19 juni 2018
  • 13 reacties
  • 620 keer bekeken

Sinds vorige week donderdag (14-06-2018) werkt mijn mobiele internet verbinding niet meer. Half op de dag is mijn 3G 4G icoontje boven in de statusbalk verdwenen en had ik geen toegang meer tot het internet. WiFi werkt wel. Simkaart gewisseld met mijn broertje (heeft ook Telfort) 4G verscheen direct boven in beeld op mijn toestel en nu hadden we op zijn toestel dus geen verbinding met mijn simkaart, dus uitgesloten dat het aan het toestel lag. Simkaarten weer terug gewisseld en op mijn toestel de netwerk instellingen gereset en de APN instellingen gecontroleerd, deze staan goed. Contact met de klantenservice opgenomen en deze hebben in het systeem wat gereset en hierna moest ik het toestel opnieuw opstarten, dit had geen effect daarom kreeg ik een nieuwe simkaart opgestuurd omdat het volgens de betreffende medewerker daar aan zou liggen. Zaterdag (16-06-2018) lag de simkaart in de middag in de brievenbus en heb deze direct geactiveerd, het probleem was nog steeds hetzelfde. Weer de klantenservice gebeld en omdat de technische dienst niet aanwezig was werd mij verteld om maandag maar weer terug te bellen. Dit heb ik dus ook gedaan. Maandag heeft de technische dienst een blokkade in het systeem er uit gehaald waardoor ik geen internet zou hebben maar het was niet duidelijk waarom deze er op zou zijn gekomen. Toestel opnieuw opgestart en nu verscheen ook het 4G icoon weer, maar nog steeds geen dataverbinding die door komt. Nogmaals de klantenservice weer aan de telefoon gehad en wederom zijn er weer wat dingen gereset of opnieuw ingesteld en moest ik het toestel opnieuw starten, ook dit had geen nut en werd mij verteld dat ik even langs een Telfort winkel moest gaan. Vandaag (dinsdag 19-06-2018) naar de Telfort winkel in Zwolle gegaan en opnieuw heb ik een nieuwe simkaart gekregen wat wederom geen effect had. Weer wat instellingen aanpassen en resetten zonder positief resultaat. De medewerker gaf aan het ook niet meer te weten en is een case gestart en van wat ik heb begrepen gaat het hoofdkantoor er nu naar kijken en komt er een reactie binnen 10 werkdagen.
Inmiddels heb ik nu al aardig wat gesprekstijd met de klantenservice gehad verdeeld over verschillende medewerkers en een tripje naar de Telfort winkel en baal flink dat het nog niet werkt, hopen dat er snel reactie komt want ik vindt het toch wel lastig zo.
Heeft er iemand nog ideeën?
Tips of suggesties zijn welkom.
M.v.g Denny
icon

Beste antwoord door DBiemolt 23 juni 2018, 22:49

Vanmiddag ben ik wederom gebeld, er zijn ergens wat instellingen aangepast en hadden al aan mijn verbruik gezien dat er inmiddels weer data verbruik was geweest.
Nu wordt ik in 5 werkdagen nog een keer gebeld i.v.m een vergoeding.

Dus het probleem is opgelost.
Bekijk reactie

13 reacties

En ook je nieuwe simkaart werkt goed in het toestel van je broer?
En ook je nieuwe simkaart werkt goed in het toestel van je broer?

Bedankt voor uw reactie.

Simkaart gewisseld met mijn broertje (heeft ook Telfort) 4G verscheen direct boven in beeld op mijn toestel en nu hadden we op zijn toestel dus geen verbinding met mijn simkaart, dus uitgesloten dat het aan mijn toestel lag.

Nee alle nieuwe simkaarten die ik heb gehad hebben geen verbinding in elk toestel die ik heb geprobeerd dus het lijkt me dat het ergens op het netwerk of systeem mis gaat bij Telfort
Dan zal webcare nog een keer naar de achterliggende instellingen moeten kijken
Staat je 06 nummer al in je forumprofiel?
Dan zal webcare nog een keer naar de achterliggende instellingen moeten kijken
Staat je 06 nummer al in je forumprofiel?

Ja ik heb alle relevante gegevens er gelijk in gezet na het aanmaken voor zover ik weet.
Webcare leest mee. Ze pakken je topic wel op
Webcare leest mee. Ze pakken je topic wel op

Thnx
Bedankt voor uw reactie
Geen dank, graag gedaan. 🙂
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Denny, welkom op het forum! Mijn collega's zijn dit probleem voor je aan het uitzoeken. In de tussentijd kun je mij gerust benaderen voor vragen of opmerkingen. Laat je ook even weten zodra er contact met jou is opgenomen? Bij voorbaat dank!
Gistermiddag (donderdag 21-06-2018) ben ik gebeld om even te laten weten dat mijn probleem in behandeling is genomen en nu het juiste team er nog even op gezet moest worden aangezien alle instellingen in het systeem goed staan en dat ze mij op de hoogte zullen houden. Vanavond (vrijdag 22-06-2018) werkt mijn mobiele data verbinding zowaar weer! Ik denk dat ze het probleem gevonden en opgelost hebben, ik ben wel een beetje benieuwd wat het nou geweest is en wacht een telefoontje van hun nog af. Super blij dat het weer werkt.
Vanmiddag ben ik wederom gebeld, er zijn ergens wat instellingen aangepast en hadden al aan mijn verbruik gezien dat er inmiddels weer data verbruik was geweest.
Nu wordt ik in 5 werkdagen nog een keer gebeld i.v.m een vergoeding.

Dus het probleem is opgelost.
Klinkt goed!
Bedankt voor het terugkoppelen! 🙂
Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor het melden! Fijn dat het is opgelost. Was het nog duidelijk geworden wat er precies aan de hand was?
Bedankt voor het melden! Fijn dat het is opgelost. Was het nog duidelijk geworden wat er precies aan de hand was?

Ik weet alleen dat er toch ergens een instelling niet goed stond, ik krijg van de week nog een telefoontje om alles af te handelen.

Reageer