beantwoord

Mobiele data werkt niet

• 13 december 2019
  • 9 reacties
  • 245 keer bekeken

Reputatie 1

Goedenavond,

ik heb al een tijdje mijn mobiele dataverkeer niet meer kunnen gebruiken. Ook nieuwe simkaart aangevraagd en deze gebruikt bij mij iPhone 8 Plus. Dit werkte ook niet met de nieuwe simkaart. Vervolgens heb ik het op een oude iPhone geprobeerd (iPhone 6) maar hier deed de 4g het ook niet. Ik heb alle stappen doorlopen van de online toestelhulp, maar ik krijg telkens weer hetzelfde resultaat. Kan iemand mij hiermee helpen?

mvg,

icon

Beste antwoord door Natasja - Telfort 18 december 2019, 14:16

Dank je wel, Shelton. Ik heb je netwerkinstellingen gecontroleerd en ik zag dat datagebruik uitgeschakeld stond. Ik heb dit zojuist weer ingeschakeld. Zet voor de zekerheid je toestel volledig uit en weer aan. Daarna zou je mobiele internet moeten werken.

Bekijk reactie

9 reacties

Heb je al eens in Mijn Telfort gekeken staat er nog wel data aan? Kan je wel bellen, zijn alle facturen betaald?

Reputatie 1

Jazekerss alles is betaald en data staat aan

Heb je de telefoon enkel op 4g staan hoe zit het met 3g bijvoorbeeld?

Kloppen de APN instellingen.

• Telfort
  • APN: internet
  • Proxy: Niet ingesteld
  • Poort: Niet ingesteld
  • Gebruikersnaam: Niet ingesteld
  • Wachtwoord: Niet ingesteld
  • Server: Niet ingesteld
  • MMSC: Niet ingesteld
  • MMS-poort: Niet ingesteld
  • MCC: 204
  • MNC: 12
  • Verificatietype: Geen
  • APN-Type: internet / default
  • APN-Protocol: IPv4
  • Roamingprotocol voor APN: IPv4
Reputatie 1

Jazekerss 

Reputatie 8
Badge +9

Dag @Shelton. Van harte welkom hier. Lastig dat je geen mobiel internet hebt. Ik begrijp dat je simkaart al is vervangen en je een ander toestel hebt getest, maar het nog steeds niet werkt. Ik wil daarom graag je netwerkinstellingen controleren. Daar heb ik nog wat aanvullende gegevens voor nodig. Zou je je profiel aan kunnen vullen met de naam van de contracthouder en de laatste 3 cijfers van je IBAN? Geef me een seintje als je dit hebt gedaan.

Reputatie 1

Gedaan @Natasja - Telfort 

Reputatie 8
Badge +9

Dank je wel, Shelton. Ik heb je netwerkinstellingen gecontroleerd en ik zag dat datagebruik uitgeschakeld stond. Ik heb dit zojuist weer ingeschakeld. Zet voor de zekerheid je toestel volledig uit en weer aan. Daarna zou je mobiele internet moeten werken.

Reputatie 1

Het klopt! Data werkt nu weer. 
Bedankt!

Reputatie 8
Badge +9

Fijn, @Shelton! Als je toch nog ergens hulp bij nodig hebt dan lees ik het graag.

Reageer