beantwoord

Mobiel netwerk werkt niet

• 20 juni 2018
  • 10 reacties
  • 369 keer bekeken

Vorige week kwam ik er achter dat mijn mobiele netwerk het niet doet. Mijn dochter heeft alle stappen op de site en het forum gevolgd maar niets werkt. Zelf krijg ik ook geen 4G teken boven in de balk, alleen Wi-Fi doet het. Als ik de simkaart van mijn dochter in mijn telefoon doe dan werkt internet wel, met mijn eigen kaart dus niet.
Ik las net dat meerdere mensen hier dus last van hebben, kan dit snel opgelost worden? Anders betaal ik namelijk voor niets.

Hopelijk kan iemand helpen!

Met vriendelijke groet,

JC
icon

Beste antwoord door Rozemarijn - Telfort 28 juni 2018, 19:49

Hi JC Jentjens,

Dank je wel voor je privébericht! Ik heb je een nieuwe simkaart opgestuurd omdat de simkaart die je nu in gebruik hebt niet werkt en de simkaart die bij ons geregistreerd staat verouderd is. Zou je de nieuwe simkaart willen proberen te activeren? Je kunt dit doen door in te loggen in Mijn Telfort met je 06-nummer als gebruikersnaam.

Je kunt vervolgens de volgende instructies volgen:

◦ Ga via het menu aan de bovenkant naar Instellingen. Klik op Simkaart.
◦ Scroll naar beneden tot aan Simkaart activeren.
◦ Voer het simkaartnummer in van de nieuwe simkaart. (Het simkaartnummer staat op de achterkant van de simkaart en bestaat uit 13 cijfers.)
◦ Klik op de knop Simkaart activeren.
◦ Zet het toestel uit en aan.

Laat je het me weten zodra dit gelukt is? Ik hoop dat je op deze manier zo snel mogelijk gebruik kunt maken van alle diensten!
Bekijk reactie

10 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Naar ik gemakshalve aanneem gaat het hier om een nieuw abonnement en de hamvraag is wanneer gaat dit abo in want vanaf die datum heb je ook data verkeer
Het verlengde abonnement ging 6 juni in dus dat is het probleem niet.
Bij een Telfort winkel kan je, zonodig, een nieuw simkaartje halen.
Reputatie 8
Badge +17
Het verlengde abonnement ging 6 juni in dus dat is het probleem niet.

Heb je het toestel al uit en weer aangezet en is dit de oude simkaart of de nieuwe simkaart die je toegestuurd is.
Reputatie 3
Badge +8
Hi JC Jentjens,

Wat een vervelende situatie! Ik vermoed dat dit probleem te maken heeft met een verouderde simkaart die ik terugzie in het systeem. Gaat het om het 06 nummer dat eindigt op 529? Zou je je profiel willen aanvullen met je geboortedatum, huisnummer en klantnummer? Dan weet ik zeker dat ik de juiste gegevens voor me heb en kan dan een nieuwe simkaart jouw kant op sturen. Ik ben er zelf zaterdag weer, dus als dit te lang duurt kun je ook via Mijn Telfort een nieuwe simkaart aanvragen. Wanneer je dit vandaag of morgen doet is er een kans dat je deze dan zaterdag al in huis hebt. Ik hoor het graag van je!
Beste Rozemarijn,

Ongeveer een maand geleden heb ik deze simkaart ontvangen, is het dan nog steeds mogelijk dat het een verouderde simkaart is? Zojuist heb ik de gegevens ingevuld. Als het goed is klopt het zo allemaal!

Met vriendelijke groet,

JC Jentjens
Reputatie 3
Badge +8
Hi JC Jentjens,

In het systeem zie ik bij het telefoonnummer dat je hebt ingevuld een simkaart uit 2016, met een simkaartnummer dat eindigt op 822. Heb je de nieuwe simkaart wel geactiveerd? Zou je me in een privé bericht het simkaartnummer van je huidige simkaart willen sturen? Ik ga dan kijken of dit simkaartnummer is uitgegeven aan jouw telefoonnummer. Wanneer dit niet het geval is, ga ik je een nieuwe simkaart opsturen. Ik hoor het graag van je!
Reputatie 3
Badge +8
Hi JC Jentjens,

Dank je wel voor je privébericht! Ik heb je een nieuwe simkaart opgestuurd omdat de simkaart die je nu in gebruik hebt niet werkt en de simkaart die bij ons geregistreerd staat verouderd is. Zou je de nieuwe simkaart willen proberen te activeren? Je kunt dit doen door in te loggen in Mijn Telfort met je 06-nummer als gebruikersnaam.

Je kunt vervolgens de volgende instructies volgen:

◦ Ga via het menu aan de bovenkant naar Instellingen. Klik op Simkaart.
◦ Scroll naar beneden tot aan Simkaart activeren.
◦ Voer het simkaartnummer in van de nieuwe simkaart. (Het simkaartnummer staat op de achterkant van de simkaart en bestaat uit 13 cijfers.)
◦ Klik op de knop Simkaart activeren.
◦ Zet het toestel uit en aan.

Laat je het me weten zodra dit gelukt is? Ik hoop dat je op deze manier zo snel mogelijk gebruik kunt maken van alle diensten!
Beste Rozemarijn,

Het is gelukt, heel erg bedankt voor je hulp!
Reputatie 3
Badge +8
Wat fijn om te horen! Fijn weekend gewenst 🙂

Reageer