Mobiel internet zonder wifi werkt na resetten telefoon niet meer

• 30 juni 2015
  • 15 reacties
  • 4763 keer bekeken

Reputatie 1
Na het resetten van mijn telefoon afgelopen zaterdag, kan ik geen gebruik meer maken van internet zonder wifi
Mobiel netwerk staat aan, heb internet al handmatig ingesteld, sim kaart eruit en erin gedaan, een miljoen keer herstart, niets werkt.
Iemand nog ideeën?

Ik heb overigens een Samsung Galaxy Young.

15 reacties

Reputatie 8
Badge +15
Vergeet niet de roaming aan te zetten.

Met resetten van een telefoon worden niet de instellingen op het netwerk aangepast.

Test de simkaart eens in een ander toestel. Werkt het dan wel dan weet je zeker dat het aan het toestel ligt. Je eigen toestel weer resetten is dan de volgende stap. Werkt het daarna nog niet dan is je toestel defect.
Reputatie 1
Roaming aan of uit maakt geen verschil, ik zal dadelijk mijn kaart in een andere telefoon testen.
Badge +2
@MaaikeS,

Welkom op het forum!

Kun je inmiddels wel gebruik van mobiel internet maken? Anders kijk ik graag de netwerkinstellingen voor jou na. Hiervoor heb ik jouw naw-gegevens, e-mailadres en 06-nummer nodig. In een privébericht kun je deze gegevens aan mij doorgeven. Ik kijk uit naar jouw reactie!

Daphne
Reputatie 1
Nee, ik kan nog steeds geen verbinding krijgen met het netwerk. Ik heb geprobeerd mijn sim in een andere telefoon te proberen, maar deze was niet simlock vrij en heb geen andere telefoon beschikbaar.
Badge +2
@MaaikeS,

De netwerkinstellingen zijn inmiddels aangepast. Je dient het toestel opnieuw op te starten. Deel je met ons hoe het is afgelopen?

Daphne
Reputatie 1
Bedankt Daphne! Mijn mobiel internet doet het weer!
Badge +2
Bedankt Daphne! Mijn mobiel internet doet het weer!

Ontzettend fijn! 😉
Ik heb al bijna een week dezelfde problemen als Maaike, ook haar oplossingen uitgevoerd maar zonder resultaat. Zouden jullie mijn netwerkinstellingen ook kunnen aanpassen?
Ook ik heb nu een week geen internet. Is wel in mijn Telfort te selecteren, na uitloggen is deze selectie verdwenen. Wordt er radeloos van. HELP!
Ik heb al bijna een week dezelfde problemen als Maaike, ook haar oplossingen uitgevoerd maar zonder resultaat. Zouden jullie mijn netwerkinstellingen ook kunnen aanpassen?

Inmiddels opgelost door de klantenservice. Die heeft mijn netwerkinstellingen gereset en nadat ik mijn toestel een kwartier uit had gezet, had ik weer mobiel internet! :D

@Telfort, de oorzaak moet nog wel door jullie opgelost worden. Op https://www.telfort.nl/persoonlijk/mijn-telfort/mijn-mobiel/instellingen/blokkades.htm wordt namelijk de waarde van "Internet en mms" niet juist opgehaald/ getoond (zie bijlage: geen radiobutton geselecteerd) en daardoor wordt bij opslaan een verkeerde waarde opgeslagen.

Tot die tijd kun je beter geen blokkades wijzigen via Mijn Telfort...
Ook ik heb dit probleem en het is natuurlijk zaterdag dus ik moet wachten tot maandag voor ik de klantenservice ook mijn netwerkinstellingen kan laten resetten.
Ik loop al een aantal dagen rond zonder internet maar dacht dat het van zelf wel zou terug komen.
Net alles opnieuw ingesteld (netwerk accespoint, roaming etc etc..) en ook in heb in 'Mijn Telfort' die twee onaangevinkte radio opties die wederom onaangevinkt zijn na opnieuw inloggen.
Bij mijn weten heb ik niets verandert of aangepast voor ik internet kwijt raakte.
Ik zal nu pro forma mijn mobieltje ook een kwartier uitzetten maar vrees dat het toch weer bellen met de klantenservice wordt.
Zou fijn zijn als de website zou helpen/werken
Net na half uurtje in de wacht met vriendelijke Telfort medewerker gesproken;
Mijn internet "stond helemaal uit", dit moet ik zelf gedaan hebben via Mijn Telfort.
Zoals bovenstaande rutgerlu al zegt:

"Op https://www.telfort.nl/persoonlijk/mijn-telfort/mijn-mobiel/instellingen/blokkades.htm wordt namelijk de waarde van "Internet en mms" niet juist opgehaald/ getoond (zie bijlage: geen radiobutton geselecteerd) en daardoor wordt bij opslaan een verkeerde waarde opgeslagen."

Met andere woorden, als je daar dus "toestaan" aanvinkt, en op "wijzigen drukt", heb je je internet uitgezet!

De jongen van telfort vertelde dat het probleem bekend is en dat er hard gewerkt wordt aan de "Mijn Telfort" omgeving.

Wel vervelend dus dat er gesuggereerd wordt dat je beheer hebt over internet maar dat het het tegenovergestelde doet; en dan hang je alsnog een half uur aan de lijn.
Ik heb dus hetzelfde probleem.....

3 weken geleden via Mijn Telfort internet geblokkeerd i.v.m. vakantie naar het buitenland,
bij terugkomst weer toestaan aangevinkt, maar....... geen 3G meer :(

Telkens als ik inlog op Mijn Telfort is het vakje toestaan internet/mms leeg.

Zelfde bij mijn partner...

Zelf van alles geprobeerd met instellingen in mijn telefoon, maar niks werkt. Geen 3G.

Klantenservice al div. malen gebeld, maar telkens na >30 min. nog niemand gesproken (zowel 's ochtends, 's middags als 's avonds)
Dus daar ben ik wel een beetje klaar mee.
Mail gestuurd, maar na 10 werkdagen nog geen reactie.....

Beetje slecht dit van Telfort!

Hoe 3G weer te activeren? Mods een idee?

Wij zouden nl. weer gebruik willen maken waar we voor betalen....

Bedankt alvast!
De website is een drama, ik ben zelf webdeveloper en heb al gekeken of ik niet van buiten die radio gewoon de juiste value zou kunnen laten posten maar dit ligt echt aan de server kant.

Het enige dat je kunt doen is bellen en aan de lijn blijven tot je 5 euro armer bent.
Bij telfort is het een kwestie van een enkele klik om de boel te resetten.

Het erge is dat ze allang van het probleem op de hoogte zijn (heb ik letterlijk van de klantenservice gehoord), dat het redelijk snel te fixen zou moeten zijn online, en zo niet zouden ze iig de optie moeten uitcommentarieren zodat niemand internet nog aan of uit kan zetten. (beter geen controle dan deze ellende)

Ik ben bang dat je hier ook niet meer op een reactie vd klantenservice moet rekenen; de laatste moderator post is van een maand geleden zoals je kunt zien

Ik heb dus hetzelfde probleem.....

3 weken geleden via Mijn Telfort internet geblokkeerd i.v.m. vakantie naar het buitenland,
bij terugkomst weer toestaan aangevinkt, maar....... geen 3G meer :(

Telkens als ik inlog op Mijn Telfort is het vakje toestaan internet/mms leeg.

Zelfde bij mijn partner...

Zelf van alles geprobeerd met instellingen in mijn telefoon, maar niks werkt. Geen 3G.

Klantenservice al div. malen gebeld, maar telkens na >30 min. nog niemand gesproken (zowel 's ochtends, 's middags als 's avonds)
Dus daar ben ik wel een beetje klaar mee.
Mail gestuurd, maar na 10 werkdagen nog geen reactie.....

Beetje slecht dit van Telfort!

Hoe 3G weer te activeren? Mods een idee?

Wij zouden nl. weer gebruik willen maken waar we voor betalen....

Bedankt alvast!
Opgelost na nogmaals te bellen met Telfort.

Instelling stond inderdaad uit en hebben zij weer geactiveerd.

Tip;

Zet dus zelf NIET internet/mms uit via Mijn Telfort, je krijgt het zonder de klantenservice niet meer aan de praat.

Reageer