beantwoord

Mobiel internet werkt niet optimaal

• 20 december 2013
  • 13 reacties
  • 3344 keer bekeken

Ik heb sinds maart 2013 een sim only abonnement van 300 min 100 sms en 1gb data met internetversneller.

Nu is het zo dat ik vanaf het begin van het abonnement nauwelijks of geen gebruik kan maken van 3G steeds H+ of nog niet eens.
Ik heb daarop gebeld naar telfort en we hebben stap voor stap de instellingen doorgenomen...dus deze zouden goed moeten staan. Nu heb ik een note 2 dus ook geen oud toestel.

Na dit contact geen verbetering.....dus maar weer contact opgenomen en dezelfde stappen doorgenomen...........weer geen resultaat.

Nu afgelopen 14 december nogmaals contact  opgenomen via mail en telefoon(ik heb dus al 8 mnd een internetbundel waar ik voor betaal maar die niet werkt)  netjes te woord gestaan dat wel maar...........problemen zouden voorgelegd worden aan andere afdeling en ik zou terug gebeld worden, zo snel mogelijk werd mij verteld.

Nu vandaag maar weer contact opgenomen (weer betaald nummer)omdat ik nog niets had vernomen. Werd mij verteld dat ik niet geholpen kon worden en af moest wachten omdat dat 10 werkdagen voor staan............NOU DAAR STA JE DAN.

Kan wel zeggen dat ik hier ontzettend van baal hoe kan het zijn dat je maar aan moet *****n met een abonnement waat niet naar tevredenheid werkt terwijl ik dit al meerdere malen heb aangegeven ?
Wat een service zeg !!!
Ik moet zelfs betalen (betaald nummer) om aan te geven steeds wat het probleem is. Het kan toch niet zo zijn dat je moet blijven betalen voor iets wat je niet ontvangt...

Ben er even klaar mee en moet nu maar wachten op reactie...
icon

Beste antwoord door Denise - Telfort 24 december 2013, 09:13

@LunaRavi,

Wat vervelend dat mobiel internet niet optimaal werkt. Ik laat graag voor je uitzoeken wat er aan de hand is. Hiervoor heb ik jouw naw-gegevens, 06-nummer en e-mailadres nodig. Deze kun je in een privébericht aan mij kenbaar maken.

Denise
Bekijk reactie

13 reacties

H+ is beter/sneller dan 3G, maar dan werkt je internet niet/nauwelijks begrijp ik?
Je kunt meen ik onder instellingen/mobiele netwerken vastzetten op 2g/3g, standaard staat hspda nl ook aan, dit is de H+.
H+ is beter/sneller dan 3G, maar dan werkt je internet niet/nauwelijks begrijp ik?
Je kunt meen ik onder instellingen/mobiele netwerken vastzetten op 2g/3g, standaard staat hspda nl ook aan, dit is de H+.

Ik begrijp dat H+ sneller moet zijn dan 3G maar zo werkt t dus vaak niet vaak duurt t lang bij inladen van de pagina's
Hallo LunaRavi,

Ik denk dat je een hele lange adem moet hebben bij Telfort, want van klantvriendelik werken hebben ze daar nog nooit gehoord.
Zo hebben ze in deze maand op 17 december mijn telefoon weer afgesloten voor te late betaling van een rekening, die op 12/12/2013 is afgeschreven van mijn giro, met alle gevolgen vandien, want dat kost mij geld. Ook laten ze zonder te waarschuwen je rekening oplopen tot meer dan €1000,00., dus kijk maar met grote regelmaat naar je belstatus en let op de beldetails, want zij werken enorm traag . Op dit moment is de betaling van 12-12 nog steeds niet verwerket en zit ik dus nog steeds zonder telefoon.
In April loopt mijn conract af en ik neem nooooooiiiiit meer Telfort als provider, dat snap je wel!
Reputatie 8
Badge +16
Zo hebben ze in deze maand op 17 december mijn telefoon weer afgesloten voor te late betaling van een rekening, die op 12/12/2013 is afgeschreven van mijn giro,

Daar zitten maar twee werkdagen tussen...
Badge +2
Hallo LunaRavi,

Ik denk dat je een hele lange adem moet hebben bij Telfort, want van klantvriendelik werken hebben ze daar nog nooit gehoord.
Zo hebben ze in deze maand op 17 december mijn telefoon weer afgesloten voor te late betaling van een rekening, die op 12/12/2013 is afgeschreven van mijn giro, met alle gevolgen vandien, want dat kost mij geld. Ook laten ze zonder te waarschuwen je rekening oplopen tot meer dan €1000,00., dus kijk maar met grote regelmaat naar je belstatus en let op de beldetails, want zij werken enorm traag . Op dit moment is de betaling van 12-12 nog steeds niet verwerket en zit ik dus nog steeds zonder telefoon.
In April loopt mijn conract af en ik neem nooooooiiiiit meer Telfort als provider, dat snap je wel!

Als je gewoon op tijd betaalt, kan je ook niet geblokkeerd worden. Jouw tekst draagt dan ook niks bij aan dat van de oorspronkelijke topic starter, en dat is in strijd met de huisregels van dit forum.

@Luna; in hoeverre heb je jouw sim al eens geprobeerd in een andere telefoon (al is het maar voor even)? Ik raad je aan dat te doen, en indien dat geen effect heeft jouw abonnement+ toestel eens na te laten lopen in een Telfort Winkel.
Reputatie 8
Badge +15
Heb je dit overal of op een bepaalde locatie?

Als het overal is dan moeten we de oorzaak zoeken in je toestel of je simkaart.
Je hebt een sim only en heb je misschien de simkaart geknipt (weet niet uit mijn hoofd welke type simkaart de Note 2 gebruikt). Een geknipte simkaart kan problemen geven met het netwerk.

Een ander mogelijkheid kan je toestel zijn dat deze de switch van de verschillende type netwerken niet goed pakt. De simkaart testen in een ander toestel is dan de beste controle mogelijkheid zoals Matthijs aangeeft.
Reputatie 3
Badge +1
@LunaRavi,

Wat vervelend dat mobiel internet niet optimaal werkt. Ik laat graag voor je uitzoeken wat er aan de hand is. Hiervoor heb ik jouw naw-gegevens, 06-nummer en e-mailadres nodig. Deze kun je in een privébericht aan mij kenbaar maken.

Denise
Heb dezelfde problemen met een S4 mini en na 2.5 uur bellen met jullie klantenservice ken ik ook al bijna iedereen.  Jullie 3G verbinding schijnt alleen maar voor paar uurtjes te werken, en is sneller dood dan een eendagsvliegje.....die het nog 24 uur volhoudt..

maar ik mag net als vele anderen wel betalen voor internet wat ik niet werkend & blijvend geleverd krijg.....

Hoe kan Telfort bestaan met dit soort problemen. Weg ermee, laat KPN het maar helemaal overnemen, want dan werkt het tenminste.....
Badge
Heb dezelfde problemen met een S4 mini en na 2.5 uur bellen met jullie klantenservice ken ik ook al bijna iedereen.  Jullie 3G verbinding schijnt alleen maar voor paar uurtjes te werken, en is sneller dood dan een eendagsvliegje.....die het nog 24 uur volhoudt..

maar ik mag net als vele anderen wel betalen voor internet wat ik niet werkend & blijvend geleverd krijg.....

Hoe kan Telfort bestaan met dit soort problemen. Weg ermee, laat KPN het maar helemaal overnemen, want dan werkt het tenminste.....

Deze klacht heb ik al jaren, heb al meerdere simkaarten gekregen maar niks werkt. Als abbo verlopen is stap ik over.
Ja dus je betaald, maar Telfort voldoet niet aan haar contractuele verplichtingen om je een werkende verbinding te leveren, dus is opstappen toch eerder mogelijk.

Lijkt me een prima gevalletje voor het TV Programma : Kassa
Badge +2
Ja dus je betaald, maar Telfort voldoet niet aan haar contractuele verplichtingen om je een werkende verbinding te leveren, dus is opstappen toch eerder mogelijk.

Grappig hoe mensen altijd bij het minste of geringste beginnen over kassa en radar. Wanneer je een officiële klacht in dient en Telfort de kans geeft serieus naar je problemen te kijken, dan kan het niet zo zijn dat de problemen niet verholpen worden.

Fijne jaarwisseling vast allemaal!

Grappig hoe mensen altijd bij het minste of geringste beginnen over kassa en radar. Wanneer je een officiële klacht in dient en Telfort de kans geeft serieus naar je problemen te kijken, dan kan het niet zo zijn dat de problemen niet verholpen worden.

Fijne jaarwisseling vast allemaal!

Hoe kan het dan dat KPN / Vodafone dit soort problemen niet hebben, en ik zelfs een nieuwe S4 mini heb gekocht en het probleem er nog steeds is?
Daar een HTC Wildfire ook niet verbonden kon worden qua instellingen met het "instel SMS-je" 
Mensen betalen, en willen dan ook waar voor hun geld, en met al die reclame ga je ervan uit dat e.e.a. normaal werkt, zeker als men gebruik maakt van de KPN netwerken....
Radar, Kassa is er dan om als laatste red-middel de druk op te voeren om tot  een oplossing te komen.  Of Telfort moet eerlijk zeggen, " U heeft geen  3G / internet dus rekenen we dit ook niet door op uw incasso, maar dat doen ze dus wel......
Geen verbindingen. Geen werkende 3G. En vooral geen hulp om tot een oplossing te komen. Ook uit/ aanzetten heeft niet geholpen om mijn abo leven in te blazen.....

Reageer