Mobiel internet werkt niet na nummerbehoud

• 4 juni 2017
  • 16 reacties
  • 468 keer bekeken

Hallo,

Ik ben laatst overgestapt van een prepaid simyo simkaart naar een abbonement van telfort, ik had hierbij ook nummerbehoud aangevraagd.
Nu is mijn nummer 2 juni 2017 overgezet (had een tijdelijk nummer) en is mijn simkaart actief alleen als ik mobiel internet aanzet gebeurd er niks.
Hij geeft op het scherm aan dat het mobiele internet aanstaat alleen wordt er niks geladen. Ook zie ik in de telfort app en op de website mijn verbruik niet terug. Er staat in de app dat hij deze gegevens niet kan laden en dat ik geen bundel heb, terwijl er bij mijn abbonement staat (ook in de app) dat ik 1000mb heb en 300 belminuten. Zou iemand weten hoe dit kan en of dit snel opgelost kan worden heb namelijk wel al aansluitkosten betaald en de kosten voor het abbonement zullen er ook snel aankomen.

Met vriendelijke groet,

Paulien De Decker

16 reacties

Het gaat om een iPhone SE 32 gb en mijn klantnummer is 7963352
Reputatie 8
Badge +17
Werkt je nieuwe simkaart wel in een ander toestel en heb je de phone uit en weer aangezet nadat je de simkaart geactiveerd hebt.
Ja de simkaart werkt zelf wel gewoon en heb mijn toestel al meerdere malen aan en uit gezet maar het mobiel internet werkt nog steeds niet
Reputatie 8
Badge +17
Echter als de app aangeeft dat je geen databundel hebt krijg je hem helaas niet aan de praat, nu heeft telfort ook een twitter account die op zon en feestdagen geopend is en webcare is vanaf dinsdag weer online
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Paulien, wat fijn dat je klant bent geworden bij Telfort en wat leuk dat je op het forum bent! Als ik ga kijken dan zie ik dat je abonnement nog niet geactiveerd is. Dat staat eigenlijk nog in de planning voor 17 juli. Aangezien ik uit je bericht begrijp dat je nu al je abonnement wil gebruiken, heb ik mijn collega's gevraagd om je abonnement eerder in te laten gaan. Wanneer je abonnement actief is, verwacht ik dat je probleemloos kan internetten. Je hoort meer van me, zodra ik wat weet.

@jimny thanks voor het meedenken!
Hey Wieger,

Ik had vernomen dat mijn contract zou ingaan tegelijkertijd met de ingang van het nummerbehoud op 2 juni. Op de telfort app staat dat mijn contractperiodel loopt van 5-2017 tot 7-2018 betekent dit dat ik de eerste maand wel moet betalen terwijl mijn abbonnement nog niet is ingegaan?
Waar kan ik inzien dat mijn abbonement ingaat op 17 juli? Ik kon het op de website en in de app niet vinden

Groetjes,
Paulien
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Paulien, ik vermoed dat de Mijn Telfort app de aanvraagdatum van je contract per ongeluk weergeeft als begindatum. Wij werken namelijk met contractperioden van 12 of 24 maanden. De periode die je omschrijft is 14 maanden, wat door ons niet wordt aangeboden. Je contract duurt namelijk altijd 12 of 24 maanden. Zie je wel een andere ingangsdatum als je op de website van Mijn Telfort kijkt? Zo niet, zou je dan misschien een screenshot kunnen toevoegen in je reactie. Dan wil ik dat graag nog verder na laten kijken.
Hey Wieger,

Ik zie op de website ook de datum van 18-5-2017 staan (zie bijlage)
Ik heb het abonnement wel via mobiel.nl afgesloten en niet via jullie direct misschien verklaart dat het verschil.
Ik vind het wel raar dat er nergens duidelijk staat wanneer mijn contract ingaat en wanneer ik dus gebruik kan maken van internet en bellen zonder daarvoor extra kosten te betalen (door eventueel buiten de bundel te gaan).

Groetjes,
Paulien
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Paulien, bedankt voor het screenshot! Ik ga dit laten nakijken. Het is inderdaad vreemd dat jij andere informatie te zien krijgt dan ik. Hier kom ik nog bij je op terug. Het verzoek voor het eerder in laten gaan van je abonnement staat nog uit. Wanneer dit aangepast is, laat ik het je weten.
Hey Wieger,

Weet je al wat meer over wanneer mijn abbonement ingaat? Kan ik nu wel al gewoon mensen bellen en sms'en zonder dat dit kosten buiten mijn bundel oplevert? Want ik kan nu eigenlijk niks doen omdat ik bang ben buiten mijn bundel te gaan.

Groetjes,
Paulien De Decker
Reputatie 7
Badge +13
Hey Paulien, ik heb nog geen bericht terug gehad van mijn collega's. Dat had ik al wel verwacht. Ik heb daarom een herinnering gestuurd aan ze. Ik hoop dat ze het snel oppakken. Zodra ik meer hoor, dan deel ik het met je.
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Paulien, als het goed is werkt alles nu naar behoren en kan je weer internetten. Kan je dit aan mij bevestigen?
Ja, maar ik zie nu op mijn factuur dat ik €16,40 moet betalen terwijl ik een bundel van €15 heb. Ik heb toen mijn abonement nog niet werkte wel een aantal keer verbinding proberen te maken maar dat werkte telkens niet. Ik vind het wel raar als ik daar nu voor moet betalen terwijl er veel onduidelijkheid was over de begindatum van mijn abonnement. Zou jij hierin iets voor me kunnen betekenen, uit de factuur word ik ook niet veel wijzer.

Groetjes,
Paulien De Decker
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Paulien, natuurlijk help ik je verder bij de factuur. Als je op de derde pagina kijkt zie je over welke periode de abonnementskosten berekend worden. Je krijgt vanaf nu standaard op de 15e je nieuwe belminuten/MB's/sms'jes. Je koopt bij Telfort altijd je tegoed van tevoren in. Dus je betaalt je maand vooruit. Op 12 juni is je abonnement in gegaan en op 15 juni wordt je volgende maand voor het eerst ingekocht. Daarom is deze factuur iets hoger. Namelijk voor 3 dagen abonnementskosten en een volledige maand aan abonnementskosten. Dan kom je inderdaad uit dat die drie dagen €1,40 gekost hebben en je volledige maand €15 euro. Heb ik het zo helder voor je weten uit te leggen?
Hey Wieger,

Oh oke ik denk dat ik het snap. Betekent dit dat mijn volgende factuur lager uitkomt of is die wel €15?
Na het antwoord op deze vraag is alles duidelijk en zal ik je niet meer lastigvallen ;)

Groetjes,
Paulien De Decker
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Paulien, je volgende factuur zal precies een maand aan abonnementskosten hebben. Dan wordt het inderdaad 15 euro, tenzij je buiten je bundel gaat bellen of naar 0900-nummers gaat bellen. Wij staan altijd voor je klaar hier op het forum, schroom niet om vragen te stellen! 🙂

Reageer