beantwoord

Mobiel internet werkt niet met android 4.3 en 4.4

• 22 november 2013
  • 14 reacties
  • 2821 keer bekeken

Hallo,

Ik ben in het bezit van een LG Nexus 4 toestel. Sinds de introductie van android 4.3 werkt het mobiel internet van telfort niet meer. Nu begrijp ik dat dit een bestaand probleem met zogenaamde 'virtual providers' is. Oplossing hiervoor zou zijn om de roaming aan te laten staan, maar ook dit werkt niet. Ik heb geduldig gewacht tot de update naar android 4.4, maar het probleem blijft bestaan. Wat nu?

Het toestel is wederom getest met simkaarten van vodafone en kpn, dan werkt internet wel.
icon

Beste antwoord door Kees-Jan 22 november 2013, 17:02

Ik maak ook gebruik van een "virtual provider" - geen probleem mee met 4.4 op een Nexus 4...

Heb je de APN instellingen al eens verwijderd en opnieuw geconfigureerd?
Bekijk reactie

14 reacties

Badge +2
Wat betreft Telfort, ik heb op drie manieren contact gezocht; via de winkel, via telefoon en via het forum. Dit lijkt me meer dan redelijk.
Ik voel me op dit moment enigszins machteloos, vooral door het ontbreken van een goede inhoudelijke reactie. Het is heel vervelend continu afscheept te worden met de reactie "check uw instellingen".
Het zou zonde zijn dat ik na 15 jaar Telfort vanwege zoiets stoms over zou moeten stappen naar een andere aanbieder.

Ik probeer simpelweg met je mee te denken. Qua internet blijkt het vaak in de instellingen op de telefoon zelf te zitten. Dat zou een (Telfort) Winkel moeten kunnen oplossen. Zij zullen ongetwijfeld niet dagelijks een Nexus in de handen hebben, maar toch. Om dus evt. door experts ernaar te laten kijken, raadt ik je daarom aan contact te zoeken met LG. Ook bij andere providers zou je namelijk in eerste instantie het antwoord krijgen: loop de instellingen van je toestel na. Telefonisch (en daarmee dus ook via dit forum, want zij kunnen je alleen laten terug bellen) kunnen ze alleen kijken of de instellingen op het netwerk goed staan (dat staan ze ongetwijfeld als je al meerdere keren contact hebt gehad) en evt. telefonisch stap-voor-stap met jou door de instellingen heen gaan...
Gaat hier nog op gereageerd worden door een Telfort medewerker? Het begint nu irritant te worden.
Ik reageer toch nogmaals op het forum. Ik heb tot mijn frustratie al maandenlang geen telfort mobiel internet op mijn LG Nexus 4 met Android 4.4. Dit ligt volgens mij niet aan de APN instellingen of roaming wel/niet aan. Schijnbaar kun je het probleem met virtuele providers omzeilen door het netwerk van KPN te selecteren, maar dat lijkt niet mogelijk te zijn met mijn simkaart.
Telfort, na meerdere telefoontjes en winkelbezoeken ... wat is de oplossing?
Badge +2
Als je al maanden bezig bent, doe je of iets niet goed of je wendt je tot de verkeerde partij. Heb je LG al eens gecontacteerd om te vragen of het probleem bij hen bekend is en wat er aan te doen valt?

De instellingen van Telfort.nl/instellen zijn nagelopen? Je simkaart is al eens verwisseld? Heb je al eens contact gezocht met Telfort via het contactformulier op de website(ipv bellen/winkel)?
Met de instellingen lijkt dit probleem niets te maken te hebben. Het mobiele internet op mijn Nexus 4 is getest met simkaarten van Vodafone en KPN, dit ging probleemloos. Dit wijst duidelijk in de richting van de issues met virtual providers. Ik hoor dat dit probleem kan worden opgelost/omzeild door de provider, de vraag is alleen hoe.
Het probleem doorspelen naar LG lijkt mij niet zinvol, aangezien de oorzaak meer in Android 4.4 zit.
Wat betreft Telfort, ik heb op drie manieren contact gezocht; via de winkel, via telefoon en via het forum. Dit lijkt me meer dan redelijk.
Ik voel me op dit moment enigszins machteloos, vooral door het ontbreken van een goede inhoudelijke reactie. Het is heel vervelend continu afscheept te worden met de reactie "check uw instellingen".
Het zou zonde zijn dat ik na 15 jaar Telfort vanwege zoiets stoms over zou moeten stappen naar een andere aanbieder.
Tekst
Tekst (excuses voor 3x post, ook een internet probleem 🙂 )
Badge +1
ik las dat je andere simkaarten in jouw toestel hebt geprobeerd en dat dat wél werkt.
Heb je ook jouw simkaart in een ander toestel geprobeerd?

Als dat ook niet werkt ligt het aan telfort, als het wel werkt ligt het inderdaad aan de update van het toestel, maar... daar kan Telfort niets aan doen aangezien het een Nexus is, en de software dus niet veranderd is om door (of voor) de fabrikant / netwerkleverancier.

Verder gaf je aan dat het niet mogelijk is om handmatig KPN te selecteren, kun je iets meer uitleggen hoe jij dat precies doet, welke foutmelding je precies krijgt?
Reputatie 3
@JoaPuck,

Ik begrijp dat je baalt van het feit dat je geen gebruik kunt maken van jouw mobiele internet. Heb je de tips van pruygje al geprobeerd? Ik adviseer jou om jouw simkaart eens in een ander toestel te plaatsen en kijken of het dan werkt. Als het dan nog niet werkt, kun je het dan laten weten?

Ingrid
Hoi,

Jazeker, de APN instellingen heb ik meermaals verwijderd en opnieuw geconfigureerd. Wat mij opvalt dat ik met de simkaart van mijn vader (Vodafone) absoluut geen problemen heb met dezelfde telefoon. Dat is toch vreemd? Ik word er wel een beetje moedeloos van. De klantenservice van Telfort lijkt me ook niet echt verder te kunnen helpen.
Is een bug in de radio software van de telefoon in combinatie met virtuele providers (en Telfort). Oplossing komt er vanzelf aan, de update naar 4.4.2 lost het probleem voor de meeste gebruikers op. Het is een kwestie van tijd voor je de over-the-air update ontvangt. Als je niet kan wachten en je het aandurft kan je de update zelf sideloaden of een factory image installeren. 

Bij mij heeft het alle problemen die ik had opgelost!
Reputatie 8
Badge +17
Ik maak ook gebruik van een "virtual provider" - geen probleem mee met 4.4 op een Nexus 4...

Heb je de APN instellingen al eens verwijderd en opnieuw geconfigureerd?
Badge +1
@ DannyOexman,

zo maar inbreken in iemands anders topic, en dan ook nog niet inhoudelijk is niet echt netjes....

@JoaPuck, het lijkt er op dat meer mensen met de Nexus sinds de laatste update problemen hebben met het internet (in combinatie met roaming).
zie ook dit topic: https://forum.telfort.nl/mobiel-internet-256/android-443-update-nexus-5-geen-internet-43248/index1.html

zoals ik in het andere topic ook al heb aangegeven denk ik niet dat Telfort dit kan oplossen, maar zal Google met een nieuwe update moeten komen om het te fixen...

Reageer