beantwoord

mobiel internet werkt niet meer voor google chrome

• 15 november 2017
  • 10 reacties
  • 3814 keer bekeken

Reputatie 1
Sinds ongeveer 2 weken werkt mijn mobiel internet niet meer voor de google chrome app. Whatsapp doet het wel gewoon met mobiel internet. Met wifi doet google chrome het wel gewoon. Mijn bundel is nog niet leeg en ik heb al vanalles geprobeerd. Weet iemand wat het probleem kan zijn?
icon

Beste antwoord door ahjs 15 november 2017, 16:37

Hij doet het weer. Ik heb bij instellingen nog maar eens de internetinstellingen opnieuw gedownload en nu doet hij het weer.
Bekijk reactie

10 reacties

Wat gebeurt er wel en wat gebeurt er niet als je de chrome app opstart?
Zie je nog speciale meldingen.
Mocht je een Android toestel hebben doet een andere browser het dan ook niet?
Zijn er in die periode update's geweest van de app of de telefoon in het algemeen?
Reputatie 8
Badge +17
Kijk even bij je applicaties en klik op de chrome app wellicht moet deze app geupdated worden, app werkt hier op mijn samsung prima, als het na de update nog niet werkt dan de apo verwijderen en opnieuw installeren
Reputatie 1
Ik heb een android toestel sony xperia Z3 compact. Google (chrome) doet alleen moeilijk als ik echt ga browsen. Google maps doet het weer wel gewoon op mobiel internet. Net zowel google en chrome geupdate en telefoon opnieuw opgestart, maar doet het nog steeds niet. Ik kan google en chrome niet verwijderen van mijn telefoon, alleen stoppen. Systeemupdate is er ook niet geweest voor zo ver ik weet...
Reputatie 2
Badge +1
Als Google Chrome door Android als de standaard browser is geïnstalleerd kun je het niet verwijderen. Je kunt het enkel uitzetten. Je kunt proberen eerst alle updates voor Chrome te verwijderen, dan het toestel uit te zetten en daarna Chrome te updaten. Meer mogelijkheden weet ik niet.
Reputatie 1
Als Google Chrome door Android als de standaard browser is geïnstalleerd kun je het niet verwijderen. Je kunt het enkel uitzetten. Je kunt proberen eerst alle updates voor Chrome te verwijderen, dan het toestel uit te zetten en daarna Chrome te updaten. Meer mogelijkheden weet ik niet.

Gedaan, maar doet het nog steeds niet.
Als je chrome kan openen en bij de instellingen kan, bovenin de drie puntjes, wat staat er bij databesparing? Als dit op aan staat kan dit voor problemen zorgen.
Reputatie 1
Als je chrome kan openen en bij de instellingen kan, bovenin de drie puntjes, wat staat er bij databesparing? Als dit op aan staat kan dit voor problemen zorgen.

Staat op uit...
Reputatie 1
Hij doet het weer. Ik heb bij instellingen nog maar eens de internetinstellingen opnieuw gedownload en nu doet hij het weer.
Dan heb ik ook even geen ideeën meer.
Het enige andere dat ik kan bedenken dat voor deze specifieke app de toegang tot de dataverbinding uit staat. Wat me vergezocht lijkt dat dit ineens is gebeurd, dat zou je moeten weten.

De enige oplossing die ik nu kan bedenken zou zijn de telefoon terug te zetten naar de fabrieks instellingen.

Deze tip is dus overbodig.
Fijn dat je het zelf hebt kunnen oplossen.
Reputatie 8
Badge +15
@iedereen
Als je merkt dat het internet met bepaalde apps wel werkt maar websites bezoeken niet dan heeft het te maken met de APN instellingen in de telefoon. Als je naar het toegangspunt gaat dan zal je namelijk zien dat de proxy en de poort staat ingevuld. Deze horen namelijk leeg te zijn.
Hoe los je dit op?
1: proxy en poort leegmaken en wijzigingen opslaan.
2: netwerkinstellingen herstellen. Het toestel hersteld dan de instellingen. Of ze goed staan of niet.
Optie 2 is niet in alle toestellen beschikbaar.

Reageer