Mobiel internet werkt niet meer

• 21 oktober 2015
  • 14 reacties
  • 980 keer bekeken

Hallo, ik zit al jaren bij telfort, maar sinds ongeveer een paar weken werkt mijn mobiel internet bijna niet meer, whatssap kan ik nog wel ontvangen af en toe,
maar online een website openen werkt niet,
Ik betaal ook al maanden voor 4G, dit heeft nog nooit gewerkt, op geen een locatie. Dit terwijl 4G gewoon aan staat.
ik hoor graag hoe dit is op te lossen,
groeten Henri

14 reacties

Reputatie 8
Badge +15
Welk toestel heb je?
een Sony Xperia z2
Welk toestel heb je?
een sony Xperia Z2, ik denk dat het meer te maken heeft met telfort als met de instellingen.
Ik heb alles al meerdere keren opnieuw gedownload, en de telefoon opnieuw opgestart, roaming staat aan, 4g staat aan en als ik buiten de deur ben heb ik gewoon super slecht bereik, alleen whatssap komt dan binnen, wel erg traag, bijvoorbeeld een foto downloaden duurt zo een minuut, maar gewoon op internet via de browser werkt al helemaal niet
Reputatie 8
Badge +15
Een aantal Xperia toestellen hebben enige tijd geleden een update gehad van Sony. Hierdoor is het toegangspunt aangepast.
Surfen, Facebook etc werken niet. Whatsapp wel omdat het relatief weinig kb's verbruikt.

Volg deze instellingen eens.
Belangrijk is de proxy en poort. Die moet je leeg laten. Vergeet de wijzigingen niet op te slaan en het toestel helemaal uit en aan te zetten.
Een aantal Xperia toestellen hebben enige tijd geleden een update gehad van Sony. Hierdoor is het toegangspunt aangepast.
Surfen, Facebook etc werken niet. Whatsapp wel omdat het relatief weinig kb's verbruikt.

Volg deze instellingen eens.
Belangrijk is de proxy en poort. Die moet je leeg laten. Vergeet de wijzigingen niet op te slaan en het toestel helemaal uit en aan te zetten.

Bedankt voor je reactie, ik heb het geprobeerd zonder succes, maar daarna heb ik de originele instellingen weer ingesteld en voila ik heb weer internet, alleen nog geen 4G, leest er hier ook iemand van Telfort zelf mee?
Reputatie 8
Badge +15
Je gaat naar de instellingen waar je de roaming, toegangspunt etc staan. Je ziet daar ook Netwerkmodus staan. Daar hoort LTE, WCMDA, GSM te staan.
leest er hier ook iemand van Telfort zelf mee?
Dat is een onderdeel van de werkzaamheden van moderators.
Je gaat naar de instellingen waar je de roaming, toegangspunt etc staan. Je ziet daar ook Netwerkmodus staan. Daar hoort LTE, WCMDA, GSM te staan.

Bedankt weer voor je reactie, ik heb de LTE WCMDA/GSM aangevinkt staan en ook 4G in het menu op mijn startscherm (menu dat tevoorschijn komt als ik vanaf boven van het scherm naar beneden swipe) staat aan
leest er hier ook iemand van Telfort zelf mee?
Dat is een onderdeel van de werkzaamheden van moderators.

Oke, dan ben ik benieuwd of die er ook nog iets van gaan vinden, ik heb destijds ook al een keer gebeld met ze over het 4G verhaal en toen zeiden ze dat er bij telfort iets niet goed aangevinkt stond of iets dergelijks en dat zou verholpen zijn na dat telefoontje, maar tot op heden heb ik nog nooit 4G in mijn scherm zien staan.
Reputatie 4
Badge +1
Dag Henri, welkom op het forum. Wat vervelend dat internet niet werkt! Wil je jouw 06-nummer en naw-gegevens sturen in een privébericht? Dan zoek ik uit wat er aan de hand is.
Reputatie 4
Badge +1
Bedankt voor het doorsturen van jouw 06-nummer Henri. In ons systeem staan alle instellingen goed. Wil je de instellingen van je telefoon nog eens nalopen?
Bedankt voor het doorsturen van jouw 06-nummer Henri. In ons systeem staan alle instellingen goed. Wil je de instellingen van je telefoon nog eens nalopen?

Hallo, jazeker, ik heb alles opnieuw ingesteld nav een bericht van koffiemok, en ik heb gelukkig weer internet, alleen heb ik nog nooit 4G in mijn schermpje zien staan, hoogstens de "R" en de twee pijltjes, hoe zit dat? Heb ik dan wel of geen 4G?
Reputatie 4
Badge +1
Dat klopt Henri. Omdat je roaming aan hebt staan, zie je de R in jouw beeldscherm. Jouw 4G bundel staat aan dus hier hoef je je geen zorgen om te maken 🙂
Dat klopt Henri. Omdat je roaming aan hebt staan, zie je de R in jouw beeldscherm. Jouw 4G bundel staat aan dus hier hoef je je geen zorgen om te maken :)

Oke, mooi dat alles goed staat, het was naar mijn idee een beetje raar dat anderen wel 4G zien staan oven de streepjes van het bereik als ze op internet zitten, maar bedankt voor de info

Reageer