beantwoord

mobiel internet werkt niet

• 8 oktober 2017
  • 10 reacties
  • 198 keer bekeken

Ik heb via jullie site mobiel internet aangeschaft, terwijl ik al een abonnement had (zonder mobiel internet). Maar nu werkt mijn mobiel internet niet. Wat kan ik er aan doen zodat hij wel gaat werken?
icon

Beste antwoord door Cindy - Telfort 17 oktober 2017, 09:16

Ik heb de gegevens ontvangen en een aantal instellingen gewijzigd hier in het systeem. Hierdoor lukt het nu om te internetten 🙂.
Bekijk reactie

10 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Zet je toestel eens uit en weer aan

Als het dan nog niet werkt gebruik dan onderstaande link en kies je toestel

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/toestelhulp-mobiel.htm#/
Reputatie 6
Badge +12
Hoi bibij, welkom op het forum. Heb je een abonnement zonder internetbundel erbij, alleen een abonnement met belminuten? Je kunt zonder internetbundel geen gebruik maken van mobiel internet. Dat doen we zodat je niet ineens een hele hoge rekening krijgt. Heb je een abonnement met internetbundel, dan kun je de stappen via de link van jimny doorlopen. Laat je het weten?
Reputatie 2
Badge +1
Je moet eerst via "mijn Telfort", instellingen, de blokkade op mobiel internet opheffen. Ik had dit probleem ook toen ik een internetbundel aanschafte. Het zou Telfort sieren dit te melden als je zo'n bundel aanschaft.
Reputatie 6
Badge +12
Een goede aanvulling, dank Franskia49 en ik ben het met je eens dat dat een goede aanvulling zou zijn.
Franskia49, dankjewel voor de tip! dat heb ik geprobeerd... maar die stond al ingeschakeld... En hij doet het nog steeds niet. @cin Ik had eerst alleen bel en sms minuten, en nu heb ik recent een internetbundel erbij gekocht (online). Ik zit nu in het buitenland, misschien heeft dat er mee te maken?
Reputatie 8
Badge +15
@bibij Dat zal er inderdaad mee te maken hebben. Heb je op Mijn Telfort > Instellingen > Blokkades gecontroleerd of er buitenland blokkades actief zijn?
Anders eens een ander netwerk in het buitenland proberen. Controleer ook of je de roaming aan hebt staan. Hoe deze 2 stappen te controleren vind je terug op toestelhulp. Handmatig netwerk selecteren vind je terug in het stappenplan buitenland en internet instellingen vind je terug in het stappenplan internet handmatig instellen.
Reputatie 2
Badge +1
Dat probleem had ik ook. Het kan zo zijn dat de provider in het buitenland op de plaats waar je bent geen internetdekking heeft of een hele slechte. Je kunt dan zoals Koffiemok schrijft proberen of je op een ander netwerk (als je er al op komt) wel internet hebt. Ik heb de ervaring dat het in de wat grotere plaatsen meestal wel goed gaat maar daarbuiten stukken minder. Wat dat betreft zijn we in Nederland verwend. Een andere oplossing is om toch een lokale simkaart aan te schaffen, maar daar heb je natuurlijk geen internetbundel voor aangeschaft.
Reputatie 6
Badge +12
Bedankt voor de aanvulling Koffiemok en Franskia49 en we zijn in Nederland inderdaad best verwend met ons netwerk 🙂.

Lukt het inmiddels @bibij? Als dat niet zo is, wil je dan je 06-nummer en adresgegevens toesturen in een privébericht? Dan kijk ik of ik vanaf hier kan zien waarom je geen verbinding kunt maken.
Reputatie 6
Badge +12
Hoi Bibij, ik heb geen bericht in mijn inbox van je gehad en ga er vanuit dat het inmiddels lukt. Als ik nog wel iets kan doen voor je, laat me dat dan even weten.
Reputatie 6
Badge +12
Ik heb de gegevens ontvangen en een aantal instellingen gewijzigd hier in het systeem. Hierdoor lukt het nu om te internetten 🙂.

Reageer