Mobiel internet werkt niet

Hallo allemaal,

Sinds gister heb ik een mobiel abonnement bij Telfort. Ik heb hierbij een internetbundel van 1GB. Tot noch toe heeft mijn internet nog niet gewerkt ! Ik heb volgens het 'bereik' balkje wel genoeg bereik maar mijn telefoon blijft maar laden en er komt dus geen verbinding.

Ik heb ook het stappenplan op de site al doorgelopen.
Erg vervelend dit !

35 reacties

Hier hetzelfde probleem. Maandag van provider gewisseld, ik kan wel bellen en smsen maar mijn internet doet het al 2 dagen niet.
Erg vervelend wanneer je juist van provider wisselt om beter bereikbaar te zijn..
Reputatie 8
Badge +17
Probeer eens via onderstaande link om het aan de praat te krijgen

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/toestelhulp-mobiel.htm
Ik heb deselfde. iPhone 6, nieuwe abonnement en simkaart. zit nu al 12 minuten te hangen aan de support line...
heerlijk dit.
Ik heb het probleem ook. Bij mij werkt internet ook niet. Ik krijg hem alleen aan de praat met WIFI. Hij geeft ook aan dat hij geen internet via Telfort heeft verbruikt.
Reputatie 8
Badge +2
Wat vervelend om te lezen dat jullie kampen met problemen met Mobiel Internet. Ik vermoed dat dit te maken heeft met de werkzaamheden die momenteel plaatsvinden.

Zou eenieder kunnen aangeven in welke woonplaats deze problemen worden ervaren? Mocht dit niet de oorzaak zijn (aangezien je ergens woont bijvoorbeeld), laat dan in een privébericht je 06-nummer achter. Ik zal er dan voor zorgen dat dit verder wordt opgepakt.

Alvast bedankt voor de terugkoppeling. Mijn excuses voor het inmiddels ervaren ongemak.
Reputatie 8
Badge +2
Hi Jaco,

I fixed some settings on our network. Could you please turn your mobile device off and on completely? It should work after the device is booted. Could you give me a status update after you've done this?

Thanks!
Michael - Telfort schreef:

Wat vervelend om te lezen dat jullie kampen met problemen met Mobiel Internet. Ik vermoed dat dit te maken heeft met de werkzaamheden die momenteel plaatsvinden.

Zou eenieder kunnen aangeven in welke woonplaats deze problemen worden ervaren? Mocht dit niet de oorzaak zijn (aangezien je ergens woont bijvoorbeeld), laat dan in een privébericht je 06-nummer achter. Ik zal er dan voor zorgen dat dit verder wordt opgepakt.

Alvast bedankt voor de terugkoppeling. Mijn excuses voor het inmiddels ervaren ongemak.

Hetzelfde probleem hier.... Binnen in huis (Wifi) internet, maar zodra ik de deur uit stap, heb ik geen internet meer. En dit is al vanaf de start van mijn nieuwe abonnement. Ik woon in Vlaardingen, maar ook al reis ik naar Schiedam of Rotterdam, het probleem blijft hetzelfde....
Daantje1977 schreef:

Nou net helpdesk aan de lijn gehad en goed geholpen. Alles werkt nu. Duimen dat het zo blijft!

Hetzelfde probleem hier.... Binnen in huis (Wifi) internet, maar zodra ik de deur uit stap, heb ik geen internet meer. En dit is al vanaf de start van mijn nieuwe abonnement. Ik woon in Vlaardingen, maar ook al reis ik naar Schiedam of Rotterdam, het probleem blijft hetzelfde....

Hoi allemaal,

Sinds gisteren heb ik een abonnement bij telfort, met nummerbehoud, maar sinds gisteren al geen internet meer. Vanalles geprobeerd via toestelhulp, dekking gecheckt en alles is in orde. Telefoon geeft 4G aan. Ik ben voornamelijk in de regio Kampen / Zwolle.
Kan dit opgelost worden?
Reputatie 8
Badge +2
Hi Claudia,

Dank voor je privébericht. Heel vervelend dat 3G en 4G nog niet lekker werken. Kun je aangeven of je dit probleem alleen op één locatie hebt of wellicht op meerdere? Voor de zekerheid heb ik de netwerkinstellingen aan deze kant een reset gegeven. Zou je het toestel helemaal uit kunnen zetten en de simkaart eruit en erin kunnen doen en het toestel daarna weer aan kunnen zetten?

Ik ben benieuwd naar het resultaat.

Hi Claudia,

Dank voor je privébericht. Heel vervelend dat 3G en 4G nog niet lekker werken. Kun je aangeven of je dit probleem alleen op één locatie hebt of wellicht op meerdere? Voor de zekerheid heb ik de netwerkinstellingen aan deze kant een reset gegeven. Zou je het toestel helemaal uit kunnen zetten en de simkaart eruit en erin kunnen doen en het toestel daarna weer aan kunnen zetten?

Ik ben benieuwd naar het resultaat.

Ik heb mijn telefoon uitgezet, simkaart eruit gehaald, wifi uitgezet en internet werkt nog steeds niet. Mijn internet werkt nergens, dus op alle locaties werkt het dus niet. Ik heb dit probleem sinds ik van mobiele telefoon ben veranderd. Daarvoor had ik wel gewoon internet.
Reputatie 8
Badge +2
Hi Claudia,

Erg vreemd dat de gedane acties geen resultaat hebben gehad. Ik heb aan deze kant wat nieuwe acties uitgezet. Zou je het nog eens willen proberen door het toestel uit en aan te zetten?

Dank je wel.
Reputatie 1
Hier het zelfde, ben dus niet de enigste met deze problemen. iPhone SE zelf gekocht vanaf 8 Juni nog niet buitenshuis op internet geweest. De uitleg die er staat is niet juist. Baal behoorlijk.
Nee het werkt nog steeds niet. Wifi staat momenteel uit, maar hij geeft aan dat er geen internet verbinding is.
Ik heb hetzelfde probleem. Stappenplan van de site al doorlopen, maar nog steeds geen mobiel internet. Zo gauw ik buiten WiFi bereik ben is het afgelopen...
Heb ook al minuten lang aan de telefoon gezeten voor de helpdesk; zonder resultaat.
Telefoon uitgezet, sim eruit en erin en weer aangezet, maar niets helpt.
Ik zit in omgeving Oldenzaal, Almelo, Hengelo met een Samsung S5 Neo.
Reputatie 8
Badge +2
Hi Timo en Claudia,

Heel vervelend dat het issue maar aan blijft modderen, da's niet de bedoeling. Kunnen jullie aangeven wat nu de status is? Mocht het incident zich nog voordoen, dan zal ik verzoeken uitzetten bij de klantenservice.

@Marlies,

Wat jammer dat ook jij last hebt van niet werkend Mobiel Internet. Ik kijk graag naar wat er precies aan de hand is als je jouw 06-nummer naar mij stuurt in een privébericht. Na ontvangst kom ik er zo snel mogelijk op terug.

Bedankt!
Hallo Telfort,

Ook ik heb dit probleem. Net overgestapt naar Telfort en sindsdien geen mobiel internet meer. Het 4G logo is wel zichtbaar. Ik kan ook gewoon bellen. Bij mijn oude provider werkte 4G gewoon dus het ligt niet aan mijn telefoon.
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Vyper,

Bedankt voor je bericht. Ik heb aan deze kant de instellingen gereset. Zou je het toestel eens helemaal uit kunnen zetten, de simkaart eruit kunnen halen en weer terug kunnen schuiven, en het toestel weer aan kunnen zetten? Ik verwacht dat je verbetering zult merken. Aan deze kant zie ik verder geen vreemde zaken namelijk.

Ik hoor graag je bevindingen.
Hallo Michael,

Ik heb alles gedaan wat je zei. Helaas geen verbetering. 4G is zichtbaar maar internet pagina's laad hij niet. Zodra ik mijn oude KPN Hi kaart er in stop werkt alles wel!
hier hetzelfde probleem, heb sindskort telfort. maar internet lijkt niet te werken.
Ja ik heb de handmatige instellingen geprobeerd. Ja ik heb roaming ook aangezet.
wat mij opviel; ik heb de sim vorige week in mijn oude mobiel gehad. daar had ik ook geen internet (in Nederland), maar wel toen ik in het buitenland kwam!
Reputatie 8
Badge +2
HI Vyper,

Dank voor je reactie. Vreemd dat het nog steeds niet werkt. Ik heb aan deze kant wat instellingen veranderd. Zou je nog eens het toestel helemaal uit en aan kunnen zetten? Het zou dan moeten werken.

@kcdennis,

Gek probleem zeg. Stuur mij jouw 06-nummer in een privébericht, dan ga ik kijken naar de mogelijkheden.

Dank je wel!
@Michael, niet meer nodig. Heb het opgelost door bij my telfort m'n internet te blokkeren en weer toe te staan. Nu werkt het naar behoren.
Reputatie 8
Badge +2
HI Michael,

Da's goed nieuws! Fijn om te horen dat je zelf het probleem hebt opgelost! Zie ik graag!
Hallo Michael,

Het probleem is er nogsteeds. Zou het kunnen dat de simkaart defect is? Of dat kpn nog geactiveerd staat/ er geen goede overdracht is geweest tussen kpn en telfort (ivm nummerbehoud).
Ik noem maar even wat, dit wordt nu erg vervelend.

Reageer