beantwoord

Mobiel internet werkt niet

Hallo allemaal,

Ik ben overgestapt van een iPhone 4s naar een Android, Oneplus x. Ik heb daarvoor een nano simkaart aangevraagd en geactiveerd. Telefoon werkt prima: kan bellen, WhatsApp gebruiken etcetera, maar mobiel internet werkt niet. Wel op de WiFi, maar dat is natuurlijk te beperkt.

Ik heb de telefoon meerdere malen opnieuw opgestart, instellingen gecontroleerd, maar helaas zonder succes. Toestelhulp is voor mijn toestel niet te vinden, dus dat geeft geen oplossing. Roaming staat aangevinkt, zoals ik in eerdere berichten heb gelezen.

Ik weet het niet meer... Iemand een oplossing voor mij? Heel hartelijk dank voor het reageren!
icon

Beste antwoord door Koffiemok 23 november 2015, 06:40

Proxy:193.113.200.195
Poort: 8080

Deze laat je leeg.

Na het wijzigen vergeet de nieuwe instellingen niet op te slaan. Vervolgens het toestel helemaal uit en aanzetten.

Werkt het nog niet dan bij Verificatietype: niet ingesteld een andere keuze maken. Je kan kiezen tussen Geen of PAP.
Ook hier is het belangrijk na het opslaan van wijzigingen het toestel opnieuw op te starten.

Bekijk reactie

30 reacties

Reputatie 8
Badge +15
Hoi WoutW

Welke instellingen heb je erin staan bij toegangspunten/accespoints?
De volgende instellingen heb ik bij toegangspunt staan:
Naam: Telfort
APN: internet
Gebruikersnaam: niet ingesteld
Wachtwoord: niet ingesteld
Server: niet ingesteld
MMSC: http://mms
MMS-proxy: 193.113.200.195
MMC: 204
MNC: 12
Verificatietype: niet ingesteld
APN type: default,supl,mms
APN protocol: IPv4
Roamingprotocol voor APN: IPv4
Drager: niet opgegeven
MVNO type: geen
MVN-waarde: niet ingesteld

Kan jij hier iets mee?
Reputatie 8
Badge +15

Deze laat je leeg.

Na het wijzigen vergeet de nieuwe instellingen niet op te slaan. Vervolgens het toestel helemaal uit en aanzetten.

Werkt het nog niet dan bij Verificatietype: niet ingesteld een andere keuze maken. Je kan kiezen tussen Geen of PAP.
Ook hier is het belangrijk na het opslaan van wijzigingen het toestel opnieuw op te starten.
Koffiemok schreef:

Deze laat je leeg.

Hoera, het werkt! Je bent geweldig!

Dank je wel voor je hulp! Ik ben er heel blij mee!

gr. Wout
Reputatie 8
Badge +15
Graag gedaan Wout! 😃
Hallo,

Ik ben ook overgestapt op een Oneplus x en ik heb exact hetzelfde probleem als Wout. Ik kan bellen, WhatsApp, facebook gebruiken, maar mobiel internet niet.

Mijn standaard instellingen staan als volgt:
MMS-poort: 8080
MCC: 204
Verificatietype: niet ingesteld
APN is ingeschakeld

Ik heb de instellingen zo gezet zoals hierboven aangegeven, bij mij werkt het (na herstarten) echter nog steeds niet...
Waar kan het nog aan liggen?

Alvast bedankt.
Reputatie 8
Badge +15
Hoi Mellie28

De oplossing staat gemarkeerd. Je hebt de poort en de proxy nog ingevuld staan. 😉

Proxy:193.113.200.195 niet ingevuld
Poort: 8080 niet ingevuld
Verificatietype: niet ingesteld Moet GEEN of PAP zijn

Vergeet de wijzigingen niet op te slaan en het toestel helemaal uit en aan te zetten.
Ja wat ik weergaf waren de standaard instellingen, ik had de proxy en poort leeggelaten zoals je voor wout aangaf maar alsnog deed hij het bij mij niet. Het zat m in verificatietype. Ik dacht dat t geen verschil maakte of ik koos voor GEEN of PAP. Maar bij mij doet ie het alleen als ik het instel op PAP. Het werkt nu 🙂 Tnx!
hallo,

Ik heb precies het zelde probleem als Mellie28 heeft beschreven. Echter werkt het bij mij nog steeds niet als ik het verificatietype instel op GEEN of PAP.

Mijn instellingen staan als volgt:
Proxy:niet ingesteld
Poort: niet ingesteld
Verificatietype: GEEN of PAP
APN is ingeschakeld

alvast bedankt.
Hallo,
Net als maxihave precies hetzelfde probleem nadat ik gisteren een nieuwe simkaart had ontvangen (verlenging abonnement). Dus vreemd genoeg werkte hiervoor wel. Had toen ook wat hulp van internet nodig.... maar nu... even internet en daarna afgelopen
Reputatie 4
Badge +1
Dag BoschV, welkom op het forum. Ik ga je hierbij helpen! Wil je jouw 06-nummer in een privébericht sturen?
BoschV schreef:

Hallo,
Net als maxihave precies hetzelfde probleem nadat ik gisteren een nieuwe simkaart had ontvangen (verlenging abonnement). Dus vreemd genoeg werkte hiervoor wel. Had toen ook wat hulp van internet nodig.... maar nu... even internet en daarna afgelopen

Helpdesk gebeld. Lag aan de instellingen bij Telfort...
Reputatie 4
Badge +1
Fijn dat het nu opgelost is BoschV 🙂
Christy - Telfort schreef:

Dag BoschV, welkom op het forum. Ik ga je hierbij helpen! Wil je jouw 06-nummer in een privébericht sturen?

Beste Christy,

Kan je mij aub helpen , het lukt bij mij nog steeds niet ...heb ook de oneplus X...... maar geen internet :((((((
Het is me inmiddels zelf al gelukt 😛
Reputatie 4
Badge +1
Ah dat is goed nieuws. Fijn dat je nu "in de lucht bent" Jeans1!
Hetzelfde probleem maar dan met mijn HTC one M9. Toestelhulp doorlopen en deze pagina maar niks helpt.
Reputatie 4
Badge +1
Dag Haplo, welkom op het forum. Wil je mij een privébericht sturen met jouw 06-nummer? Dan kijk ik de instellingen in ons systeem voor je na.
Heb helaas hetzelfde probleem met mijn OnePlus X. De instellingen lijken het probleem niet op te lossen.

Edit: Wanneer ik gegevensroaming aanzet maakt hij wel verbinding, echter zou hij het toch ook moeten doen zonder dit aan te hebben?
Reputatie 8
Badge +15
barendsen58 schreef:

Heb helaas hetzelfde probleem met mijn OnePlus X. De instellingen lijken het probleem niet op te lossen.

Edit: Wanneer ik gegevensroaming aanzet maakt hij wel verbinding, echter zou hij het toch ook moeten doen zonder dit aan te hebben?

Telfort maakt gebruik van het KPN netwerk. Veel Android toestellen zien dit niet als het thuisnetwerk maar als een gastnetwerk. Bij gebruik van gastnetwerken dient de roaming aan te staan.
- Ben je in Nederland dan hoef je geen zorgen te maken over extra kosten. Die zijn er dan niet.
- Zit je in de grensstreek dan het toestel handmatig instellen op het KPN netwerk. Je toestel zal alleen gebruik maken van dit netwerk en niet overschakelen naar een buitenlands netwerk.
- In het buitenland zet je gegevensroaming en mobiele gegevens uit om geen kosten te maken voor mobiel internet.
Dank Koffiemok! Probleem opgelost in 5 minuten!
Hallo allemaal,

Ik heb alle mogelijke manieren geprobeerd.
Proxy en Poort leeg, verificatietype op alle manieren geprobeerd, roaming is aan. Helaas geen resultaat....
Kan iemand mij helpen?

Groeten,
Miriam
Hiernaast is ook alles in dat scherm zwart...
Miriamgn_ schreef:

Hallo allemaal,

Ik heb alle mogelijke manieren geprobeerd.
Proxy en Poort leeg, verificatietype op alle manieren geprobeerd, roaming is aan. Helaas geen resultaat....
Kan iemand mij helpen?

Groeten,
Miriam

Reputatie 8
Badge +15
Hoi Miriam,

Kan je aangeven welk merk/type toestel je hebt en welke instellingen je in het toestel hebt staan?

En wat bedoel je met "Hiernaast is ook alles in dat scherm zwart..."
Koffiemok schreef:

Hoi Miriam,

Kan je aangeven welk merk/type toestel je hebt en welke instellingen je in het toestel hebt staan?

En wat bedoel je met "Hiernaast is ook alles in dat scherm zwart..."

Ik heb een One Plus X, Build-nummer E1003_15_160122
Met "alles zwart" bedoel ik de de pagina 'Toegangspunt bewerken' van APN's. Alleen als je op een item tapt licht deze op, voor de rest blijft dit scherm zwart.

Reageer