beantwoord

Mobiel internet werkt niet.

• 2 november 2015
  • 11 reacties
  • 847 keer bekeken

Reputatie 1
Sinds begin van abo heb ik geen mobiel internet. Apparaat Motorola Moto g met 4 g.
alle instellingen nagelopen maar helaas geen verandering. Hulp ?
icon

Beste antwoord door Koffiemok 2 november 2015, 13:18

Ik ga er vanuit dat je nog MB's hebt en de 4G versneller voor gebruik van 4G aan heb staan?

Roaming aangezet?

Zoja, kun je hier dan aangeven welke instellingen in de toegangspunt staan?
Bekijk reactie

11 reacties

Reputatie 8
Badge +15
Ik ga er vanuit dat je nog MB's hebt en de 4G versneller voor gebruik van 4G aan heb staan?

Roaming aangezet?

Zoja, kun je hier dan aangeven welke instellingen in de toegangspunt staan?
Reputatie 1
4 g versneller ?
roaming heb ik nooit aanstaan.
Reputatie 1
waarom zou ik een 4 g versneller aanschaffen. Extra kosten die ik niet kan en wil betalen.
De reden dat Koffiemok vraagt naar wel of niet roaming staat op deze pagina uitgelegd, mocht dit nog niet gelezen/bekend zijn zou het interessant kunnen zijn om even door te lezen.
Wanneer je niet in de grensstreek (kan dan mogelijk meer kosten geven) bent zou je dan roaming bij mobiele netwerken aan kunnen zetten ter controle of internet dan wel werkt.

Het 4G verhaal beslist ieder voor zich.:)
Reputatie 4
Badge +1
Beste Vormeccano, welkom op het forum. Jammer dat je nog geen gebruik hebt kunnen maken van mobiel internet. Bij dit toestel is het inderdaad van belang dat de functie 'Roaming' aanstaat. Binnen Nederland zorgt dit niet voor extra kosten. In het buitenland wel. Dan kun je roaming uitschakelen wanneer je geen gebruik van internet wilt maken.

Om van 4G gebruik te kunnen maken kun je inderdaad de InternetVersneller 4G bundel aanzetten. Wil je dit niet? Dan maak je automatisch gebruik van het 2G of 3G netwerk.

Laat je mij weten of het is gelukt?
Reputatie 1
Hallo Christy,
de roaming stand ingeschakeld werkt het wel. begrijp het niet goed want bij vorige provider was dit niet nodig.
Kun je uitleggen hoe dat zit?
alvast dank
erik
Reputatie 1
De reden dat Koffiemok vraagt naar wel of niet roaming staat op deze pagina uitgelegd, mocht dit nog niet gelezen/bekend zijn zou het interessant kunnen zijn om even door te lezen.
Wanneer je niet in de grensstreek (kan dan mogelijk meer kosten geven) bent zou je dan roaming bij mobiele netwerken aan kunnen zetten ter controle of internet dan wel werkt.

Het 4G verhaal beslist ieder voor zich.:)

Als Telfort mij dit voor het contract had verteld had ik nooit Telfort gekozen en was ik bij Tele 2 gebleven. Goedkoper en soepeler.
Al die extra opties........ versneller.
Ik woon aan de grens dus dat wordt opletten met instellen van roaming.
Mobile internet is zo geen gemak.
Bij hetzelfde toestel zou roaming geen verschil (kunnen) maken in de grensstreek tussen beide providers.
Het 3G / 4G (KPN netwerk) verhaal is anders, maar dat is nu ff van minder belang.

Ik woon aan de grens dus dat wordt opletten met instellen van roaming.

Wat je kunt doen, indien nodig (en/of mogelijk), handmatige netwerkselectie op KPN vastzetten.

Friesian.
Reputatie 4
Badge +1
Telfort heeft geen eigen netwerk. Wij maken gebruik van het KPN Netwerk. Je kunt het zien als wanneer je gebruik maakt van een buitenlands netwerk alleen is dit binnen Nederland. Dit hoeft inderdaad niet bij iedere provider. Je kunt de tip van Friesian gebruiken. Als je het toestel vastzet op het KPN Netwerk, zal het toestel geen verbinding maken met buitenlandse netwerken.
Dus voor de duidelijkheid:
Begrijp ik het goed, mobiel internet van Telfort is alleen te gebruiken als Roaming aanstaat, omdat het netwerk van KPN is?
Beste Cairyn

Je zult misschien denken, vreemd hoor...
Ik heb een Samsung Galaxy S3 Neo, op toestelhulp staat vink roaming aan. Bij mijn telefoon staat roaming niet aan en toch werkt het internet....
Eigenlijk is het gastgebruik maken van het/een netwerk...maar dan ben ik puntje precies...:)

Reageer