beantwoord

mobiel internet werkt niet

• 28 oktober 2015
  • 17 reacties
  • 939 keer bekeken

Hoi, ik heb sinds 2 maanden eindelijk een internet abbo, maarrr het doet het niet...
Heb handmatig ingesteld, naar winkel geweest, nieuwe simkaart en weer alles ingesteld, klantenservice meerdere malen gebeld, helpt allemaal niets.
Via mijn telfort lukt het me ook niet om internet/mms in te stellen (bij blokkades) en evenmin via sms.
Het ligt niet aan het toestel (xperia z3) want die heb ik ook al binnenste buiten gekeerd en van achter naar voor, alles al geprobeerd. Ook in andere toestel.
Als ik het forum lees heb ik er eerlijk gezegd een hard hoofd in. Maar toch proberen: heeft er iemand een oplossing?

icon

Beste antwoord door ivomm 2 december 2015, 15:59

😃 Sinds 1 dec. doet mobiel internet het!! Ik had de moed eigenlijk al zo'n beetje opgegeven, maar Michael gelukkig niet...
Bovendien wordt de periode dat ik geen gebruik kon maken van mobiel internet netjes gecompenseerd.
Bedankt iedereen die mee heeft gedacht en bedankt Michael van Telfort.
grt,
ivomm
Bekijk reactie

17 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Volgens mij geeft dit toestal iets te vaak problemen , loop onderstaand even door en als het niet lukt meld het hier even

http://www.telfort.nl/Persoonlijk/Service/Toestelhulp-mobiel.htm#/sony/xperia-z3-compact-4g-d5803/internet/usecase/probleem-met-surfen
Hoi, thnx maar dit helpt ook niet...
Werkt het overige wel? Bel-sms.
Hij staat toch niet op vliegtuigstand?
Reputatie 8
Badge +15
Controleer eens of het toestel op LTE staat. Als je geen 4G in je abonnement hebt dan werkt het internet ook niet.
Instellingen > Meer…> Mobiele netwerken > Netwerkmodus. Die hoort bij 3G op WCDMA/GSM te staan.
Controleer eens of het toestel op LTE staat. Als je geen 4G in je abonnement hebt dan werkt het internet ook niet.
Instellingen > Meer…> Mobiele netwerken > Netwerkmodus. Die hoort bij 3G op WCDMA/GSM te staan.

Hoi koffiemok, dat heb ik ook al gecheckt (nee ik heb geen 4G), dus mijn instelling staan nu op WCDMA/GSM.
Maar wat ik zo vreemd vind is dat ik bij mijn ' instellingen' internet/mms niet kan toestaan, maar ook niet blokkeren. Volgens mij zit daar ergens een manko. Heb ik overigens over gebeld, maar daar konden ze niet veel mee. Wellicht had ik de 'verkeerde' helpdesk-dame aan de lijn....:?
Werkt het overige wel? Bel-sms.
Hij staat toch niet op vliegtuigstand?

Yep, alles doet het gewoon: sms, bellen, wifi, whatsapp...en nee, het staat niet op vliegtuigstand...
Reputatie 8
Badge +15

Hoi koffiemok, dat heb ik ook al gecheckt (nee ik heb geen 4G), dus mijn instelling staan nu op WCDMA/GSM.
Maar wat ik zo vreemd vind is dat ik bij mijn ' instellingen' internet/mms niet kan toestaan, maar ook niet blokkeren. Volgens mij zit daar ergens een manko. Heb ik overigens over gebeld, maar daar konden ze niet veel mee. Wellicht had ik de 'verkeerde' helpdesk-dame aan de lijn....:?

Daar heb ik al meer over gelezen. De functie is er wel op Mijn Telfort maar je kan er niets mee. Zodra je een wijziging hebt gemaakt en je gaat terug dan lijkt het erop alsof er geen wijziging is gedaan.

Hier moet een Telfort modje naar kijken. Je hebt alles wel gedaan wat je kan doen.

Daar heb ik al meer over gelezen. De functie is er wel op Mijn Telfort maar je kan er niets mee. Zodra je een wijziging hebt gemaakt en je gaat terug dan lijkt het erop alsof er geen wijziging is gedaan.

Hier moet een Telfort modje naar kijken. Je hebt alles wel gedaan wat je kan doen.

Thnx voor de tips. ik ga bij Telfort nog maar weer eens aan de bel trekken....wie weet helpt het nu wel...
Reputatie 8
Badge +2
Hoi ivomm! Heel bijzonder dat het na zoveel bloed, zweet en tranen alsnog niet goed werkt. Uiteraard wil ik hier naar kijken voor je. Maak je jouw 06-nummer kenbaar in een privévenster? Na ontvangst ga ik ermee aan de slag. 🙂
Dag Michael, hierbij de screenshots.
Reputatie 8
Badge +15
Is dat een R een of een H wat bij het netwerk (links van de accu) vermeld staat?
Dat is een R. Van roaming neem ik aan? mijn gegevensroaming staat nl wel aan.
Dat is idd de R van roaming. Het verschilt per telefoon of je dat ziet staan wel of niet. Normaal gesproken zet je roaming alleen aan bij internet in het buitenland...kan ook verschillen per telefoon.
Ik zie in je 2e screen shot dat Wi-Fi aan staat...wanneer die goed werkt heb je geen mobiel data.
nee, klopt, maar als ik mobiel internet aan zet, zet ik eerst wifi uit...om het daarna maar weer vice versa te doen want mobiel internet werkt dus niet....:(
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Ida, ik heb je een privébericht gestuurd, wil je deze beantwoorden? 🙂
😃 Sinds 1 dec. doet mobiel internet het!! Ik had de moed eigenlijk al zo'n beetje opgegeven, maar Michael gelukkig niet...
Bovendien wordt de periode dat ik geen gebruik kon maken van mobiel internet netjes gecompenseerd.
Bedankt iedereen die mee heeft gedacht en bedankt Michael van Telfort.
grt,
ivomm
Reputatie 8
Badge +2
Hi Ida! Fijne tekst om te lezen zo! 🙂 Heel veel plezier ervan gewenst. En boven alles, graag gedaan!

Reageer