beantwoord

Mobiel Internet werkt niet

• 17 februari 2014
  • 23 reacties
  • 2751 keer bekeken

Goede dag,

Ik heb sinds kort een mobiel internet abonement. Ik heb laatst een nieuwe telefoon gekocht dat een mocro simkaart nodig heeft. 
Nu werkt mobiel internet niet meer. Bellen en smsen gaat wel prima. 
Ik heb de instellingen nagelopen, mobiel paar keer aan en uit gezet, en paar dagjes gewacht tot het misschien wel werkte. 
Daarnaast ook op een andere mobiel geprobeerd. Niets heeft geholpen.
Nou betaal ik voor een abonement dat ik niet kan gebruiken, wat natuurlijk erg vervelend.

Zou dit zo snel mogelijk kunnen worden verholpen?

Met vriendelijke groeten. 
icon

Beste antwoord door Denise - Telfort 21 februari 2014, 10:06

@N.Vegera,

Bedankt voor jouw aanvullende gegevens. Ik heb het nagekeken en zie dat mobiel internet uitgeschakeld stond op het netwerk. Dit heb ik zojuist weer geactiveerd. Kun je jouw toestel uit- en aanzetten en mij laten weten of het werkt?

Denise
Bekijk reactie

23 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Welkom op het forum N.Vegera!

Erg vervelend dat mobiel internet niet werkt. Werkte mobiel internet voorheen wel? Heb je de instellingen doorgelopen via www.telfort.nl/instellen? Zie je linksboven in wel een 3G-logo staan? Kun je ook aangeven wat voor melding je te zien krijgt als je verbinding probeert te maken met mobiel internet?
Ik kijk graag voor je na of de netwerkinstellingen juist staan. Hiervoor heb ik jouw naw-gegevens, 06-nummer en e-mailadres nodig. Deze kun je in een privébericht aan mij kenbaar maken.

Denise
Reputatie 3
Badge +1
@N.Vegera,

Bedankt voor jouw aanvullende gegevens. Ik heb het nagekeken en zie dat mobiel internet uitgeschakeld stond op het netwerk. Dit heb ik zojuist weer geactiveerd. Kun je jouw toestel uit- en aanzetten en mij laten weten of het werkt?

Denise
@Denice

Hartelijk bedankt!
Alles werkt weer prima :)

Groetjes,

N.Vegera
@N.Vegera,

Denise

Hallo Denise,

Kunt u dat ook bij mij doen ik heb namelijk het zelfde probleem het moet ingeschakeld worden alvast hartelijk bedankt.

Yilmaz
Reputatie 3
Badge +1
@ebuuyilmazz,

Natuurlijk help ik ook jou graag verder. Heb je destijds ook mobiel internet laten uitschakelen op het netwerk? Je kunt jouw naw-gegevens, 06-nummer en e-mailadres sturen via een privébericht.

Denise
hoi denise

ook bij mij werkt internet niet!
ik ben van een iphone4 naar bb 9800 gegaan. ik probeer nu de mobiel te activeren. helaas geeft de mobiel de melding geen netwerkverbinding beschikbaar. kip - ei probleem?
alvast bedankt voor je reactie.

groetjes stan
Reputatie 8
Badge +15
Hey Stan & welkom op het forum. :)

Het is een vraag aan Denise, weet ik, maar bij de BB9800 heb je nog de BlackBerry bundel nodig. Heb je deze aanvullende bundel?
En anders al eens de instellingen nagelopen of een battery pull gedaan?
Bij een battery pull haal je voor een minuut de batterij uit het toestel terwijl het toestel aan staat. Vervolgens plaats je de batterij terug. Je voert dan een reset uit waarbij instellingen weer correct in het toestel komen te staan.
Reputatie 3
Badge +1
@stanflederus,

Vervelend dat internet niet werkt! Ik sluit mij aan bij Koffiemok. Je kunt eventueel een databundel activeren via Mijn Telfort mocht je deze nog niet hebben.

Laat je weten wat de uitkomst is?

Denise
@N.Vegera,

Denise

Hallo Denise,

Kunt u dat ook bij mij doen ik heb namelijk het zelfde probleem het moet ingeschakeld worden alvast hartelijk bedankt.

Yilmaz

Hallo Denise,

Ik heb precies hetzelfde probleem, kun je hier misschien ook naar kijken?
Alvast bedankt,
Met vriendelijke groet, Ylja
HHallo Denise,

Net heb ik klantenservice opgebeld van telfort. Het gaat om dat mijn man niet op internet kan terwijl hij 1000gb internet heeft. Klantenservice heeft mij niet geholpen omdat het systeem niet werkte en vroeg mij om later in avond of volgend dag terug kon bellen. Ik vind dit zeer slecht service want ieder telefoontje dat ik doe kost mij ieder minuut centjes. Wil graag dat ik bij deze verder geholpen wordt. En nog iets toe te voegen is dat er snachts terwijl het toestel niet gebruikt wordt dat er wel mb gebruikt wordt en ook terwijl de toestel is verbonden met wifi verbinding van huis. Ik vraag me af waarom ik zoveel moet betalen aan telfort terwijl ik er geen dienst voor terug krijg.

Hoop zo snel mogelijk wat van u te horen.

Mvg.

Sibel kalkan akbulut
Reputatie 3
Badge +1
Welkom op het forum SibelMuslum!

Wat vervelend om te lezen dat jouw man geen gebruik kan maken van mobiel internet. Ziet hij linksboven wel een 3G-logo staan? Wellicht staan de instellingen niet goed. Ik adviseer je om deze na te lopen via www.telfort.nl/instellen. Mocht je er niet uitkomen dan verneem ik dat graag.
Het verbruik wordt 's nachts bijgewerkt. Hierdoor kan het lijken alsof je 's nachts MB's verbruikt maar dit is van de gehele dag daarvoor. Je kunt in de specificatie van de factuur op Mijn Telfort zien wanneer er verbinding is gemaakt met 3G.

Denise
Ik heb sinds kort een abonnement met mobiel internet maar die doet het niet. Wifi in huis doet het wel maar loop ik naar buiten of zet de wifi uit gebeurt er niets.
Heb alles na gelopen in mijn mobiel, een paar keer aan en uit maar niets. Hoe kan dit? Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Reputatie 8
Badge +15
- 3G/H logo wel in display bij de statusbalk?
- Je hebt de juiste instellingen die je terug kan vinden via toestelhulp erin staan en roaming optie staat aan?
- Is het een nieuw abonnement of heb je je huidige abonnement bij Telfort verlengd?
  Als het een verlenging is geweest heb je misschien in het verleden een blokkade voor mobiel internet laten plaatsen?
Hallo koffiemok. Ik heb geen 3g/h er staan maar een E. Heb de instellingen via toestelhulp helemaal doorlopen. Maar het probleem is ik moet de roaming aanzetten en dan doet hij het wel. We wonen vlak aan de grens bij duitsland dus mijn rekening kan op gaan lopen als ik te vlak bij de grens kom. Ik heb een LG sinds 4 maanden en mijn abonnement sindt twee weken,  mijn vrouw een Samsung van bijna twee jaar en we hebben het zelfde abonnement en bij haar staat de roaming uit en ze heeft wel internet overal. Ik vindt dus ook vreemd dat zij de roaming niet aanhoeft te zetten en ik wel.
Reputatie 8
Badge +15
Bij sommige toestellen ontkom je er helaas niet aan om de roaming optie aan te zetten. Als je in de grensstreek woont dan kun je het beste het netwerk handmatig zetten op NL KPN. Je toestel zal dan alleen van het kpn netwerk gebruik maken.

De E is van Edge en dit is een type netwerk wat tussen 2G en 3G zit.
Hallo,

Sinds ik mijn samsung S4 geupdate heb naar de laatste versie (4.4.2), heb ik geen 3g / h+ verbinding meer. Ik heb al alle instellingen handmatig ingevoerd zoals beschreven in de toestelhulp-gids maar het wil niet baten. Ik blijf alleen maar verbinding houden via "g". Hopelijk weet iemand hier een oplossing voor?

Reputatie 8
Badge +15
Hoi RobertJason
Controleer eens via Instellingen > Meer netwerken > Mobiele netwerken of netwerkmodus op WCDMA/GSM staat. Als deze alleen op GSM staat dan deze wijzigen naar WCDMA/GSM (automatisch verbinden).  Kan zijn dat het pad iets anders is want ben nog niet bekend met Android KitKat.

Mocht het daar al op staan en je hebt echt sinds de update dan ben ik bang dat de update niet goed is gegaan. Maak dan een backup van je gegevens en reset het toestel naar fabrieksinstellingen.
Beste mensen,

Ik heb een samsung s3 mini en heb een abonnement met 500mb internet met bellen en sms. Het bellen en smsen werkt prima alleen het mobiel internet niet. 
 Ik heb al meerdere keren de handleiding die op internet staat bij telfort geprobeerd, data roaming al verschillende keren aan en uit gezet. Maar helaas mocht het niet helpen voor mijn toestel.

Hopelijk kunnen jullie hier wat mee want dit is jammer van mijn abonnement. ik betaal er wel voor en kan er geen gebruik van maken. 

Ik heb een toestel  van telfort en die 'leen ik' dit noemen ze toestellease. 

Alvast bedankt.

EJ Groenenberg
Reputatie 8
Badge +16
Wanneer is de startdatum van je abonnement?
Is er nog portering noodzakelijk van een "oud" telefoonnummer?
Begin februari is mijn abbo in gegaan.
Reputatie 3
Badge +1
ejgroenenberg,

Spijtig om te lezen dat mobiel internet niet werkt. Kun je aangeven wat voor melding je te zien krijgt zodra je verbinding probeert te maken met 3G? Ik kijk graag de netwerkinstellingen voor je na. Hiervoor heb ik jouw naw-gegevens, 06-nummer en e-mailadres nodig. Deze kun je in een privébericht aan mij kenbaar maken.

Denise
Hallo, 

Heb een sim only abonnement afgesloten (had daarvoor een prepaid )  maar het internet werkt niet.
Heb wel een  HTC Desire toestel,maar toen ik het abbonnement afsloot zeiden ze dat het geen probleem was.
Mijn dochter heeft deze mb ook gebruikt  en heeft ook een telfort abonnement met internet/
Hallo,

Als ik thuis ben heb ik alleen maar E-verbinding.
Dit is erg vervelend, want het internet doet dan niks tot weinig. Kan iemand hier iets aan doen?

Gr
Rick

Reageer