mobiel internet werkt na verlenging contract niet meer

• 27 juni 2015
  • 13 reacties
  • 817 keer bekeken

Reputatie 1
Afgelopen donderdag is mijn contract verlengd.
Sindsdien heb ik geen mobiel internet meer op mijn samsung g3. Alle instellingen nagekeken maar tot nu toe zonder resultaat.
Heeft iemand nog een tip?

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 1
Afgelopen donderdag is mijn contract verlengd.
Sindsdien heb ik geen mobiel internet meer op mijn samsung g3. Alle instellingen nagekeken maar tot nu toe zonder resultaat.
Heeft iemand nog een tip?

Aanvullende opmerking.
Misschien draagt dat bij aan de oplossing.
In de toestel instellingen op mijn telfort staat bij blokkades bij internet en mms de optie toestaan of blokkeren.
Wat ik ook doe, de optie die ik selecteer en wijzig blijkt na uit en weer aanloggen verdwenen te zijn.
Bedoel ik mee:
Geen vink bij toestaan maar ook niet bij blokkeren
Reputatie 8
Badge +15
Volgens mij heeft die optie ook geen toegevoegde waarde. Bij Telfort is het zo dat bij abonnementen vanaf april 2012 het internet automatisch staat geblokkeerd als er geen internetbundel actief staat. Of het wordt automatisch geblokkeerd als de internetbundel op is.

Is de verlenging ook al in gegaan?
Heb je nog MB's van de internetbundel over?
Reputatie 1
Aan de internet bundel is niets veranderd.
Enige abonnements wijziging was een nieuw contract voor 2 jaar onder dezelfde condities als de voorgaande maar dan alleen iets voordeliger.
We hadden al een EU BUITENLAND INTERNET BUNDEL voor 5 EUR die perfect werkte vóór de contract aanpassing en ok nog lang niet op was.
Voor de zekerheid een nieuwe bundel gekocht voor 5 EUR maar zonder resultaat.
Mobiele dat doet het gewoon niet
Reputatie 8
Badge +15
Dus je zit nu in het buitenland met een iPhone?
Instellingen > mobiel netwerk. Onder de roaming staat EU Internet. Deze moet uit staan.
Reputatie 1
Nee, is een samsung galaxy s3 en kan alleen roaming aanvinken.
Zou volgens mij ook niet uit mogen maken.
Met of zonder EU internet bundel lijkt mij dat mobile internet het gewoon zou moeten doen.
Zeker omdat alles vóór de contract wijziging wel werkte.
Ik heb Telfort ook al 2 mails gestuurd maar die reageren pas binnen 10 werkdagen.
Heb sterk de indruk dat Telfort iets moet doen, zeker als ik de oude gelijksoortige berichten in dit forum lees.
Daar komt een aantal keren de vraag van Telfort om via een privé mail het gsm nummer door te geven waarna ik lees dat het dan is opgelost.
Ik had dus ook de goede hoop dat Telfort op dit forum bericht zou inspringen 😞
Reputatie 8
Badge +15
Dat gaat ook wel gebeuren maar ze werken met een verwerkingstijd.
Hou je topic in de gaten want dan zullen ze vragen om een pb'tje te sturen. :)

Als ik allemaal zo door lees dan heb ik het vermoeden dat met de verlenging de instellingen niet goed staan op het netwerk.
Reputatie 1
Dat is ook mijn voorlopige logische conclusie.
Sowieso bedankt voor het oplossingsgericht meedenken
Badge +2
@Cor08,

Dank voor de verlenging! Jammer dat je geen gebruik van mobiel internet kunt maken. Graag zoek ik uit wat er aan de hand is. In een privébericht kun je jouw naw-gegevens, e-mailadres en 06-nummer aan mij kenbaar maken. Ik kijk uit naar jouw reactie!

@ Koffiemok,

Wederom is mijn dank groot ;)

Daphne
Reputatie 1
@Cor08,

Dank voor de verlenging! Jammer dat je geen gebruik van mobiel internet kunt maken. Graag zoek ik uit wat er aan de hand is. In een privébericht kun je jouw naw-gegevens, e-mailadres en 06-nummer aan mij kenbaar maken. Ik kijk uit naar jouw reactie!

@ Koffiemok,

Wederom is mijn dank groot ;)

Daphne

@ Daphne,
Ik heb gisteren mijn gegevens naar je privébericht gestuurd.
Enig idee of je het probleem kunt oplossen en wanneer?
Mvg
Cor
Badge +2
Dank voor de gegevens Cor08. Vandaag ontvang je een reactie.

Daphne
Badge +2
@Cor08,

De netwerkinstellingen zijn aangepast, het toestel dient opnieuw opgestart te worden. Laat je weten of het werkt? Ik kijk uit naar jouw reactie.

Daphne
Reputatie 1
@Cor08,

De netwerkinstellingen zijn aangepast, het toestel dient opnieuw opgestart te worden. Laat je weten of het werkt? Ik kijk uit naar jouw reactie.

Daphne

Beste Daphne (en KoffieMok)

Mobiel internet werkt idd weer!!!

Ben blij dat jij en KoffieMok zo adequaat gereageerd hebben via dit forum.
Heb wel geleerd dat je beter geen Telfort wijzigingen uit kan laten voeren tijdens je vakantie in het buitenland :(

Zag in dit forum wel dat jij en KoffieMok samen dit soort problemen verhelpen.
Hoop dat Telfort hier lering uit trekt en zijn wijzigings procedures aanscherpt.
Zulk soort zaken zijn niet levensbedrijgend maar we behoorlijk irritant.

Nogmaals; jullie beiden hartelijk dank

M.v.g.
Cor
Badge +2
@Cor08,

Wat fijn dat het weer werkt en alle eer aan onze kanjer Koffiemok! ;)
Dank voor de terugkoppeling.
Het topic wordt gesloten.

Daphne