Mobiel internet voor weekendje 29 oktober

• 22 oktober 2016
  • 3 reacties
  • 278 keer bekeken

Op 29-30 oktober ga ik een weekendje naar Den Haag. Daar zou ik graag gebruik maken van mobiel internet. Ik heb nu geen internetbundel omdat ik thuis en op werk wifi heb. Mijn oog is gevallen op de 100mb bundel van €5. Ik wil die dus aanvragen en na het weekend weer meteen opzeggen.

A) Ik kan me echter voorstellen dat ik niet te vroeg moet aanvragen. Mijn contractmaanden lopen steeds tot de 25e van de maand. Is het verstandig tot na deze dag te wachten met aanvragen? Of is het dan juist te laat? Of maakt dit niet uit? Het is belangrijk dat het internet het precies die dagen wél doet en niet bijvoorbeeld twee dagen daarna pas actief wordt.

😎 Dan het opzeggen: her en der lees ik dat er een opzegtermijn is van 1 maand. Wanneer moet ik het dan opzeggen, zodanig dat ik slechts één keer die extra €5 betaal? Je begrijpt dat ik geen zin heb om 2x €5 te betalen omdat ik te vroeg heb aangevraagd of op het verkeerde moment heb opgezegd, aangezien het in feite alleen voor dat weekendje is.

3 reacties

Badge +2
Na 25 oktober aanvragen, na het weekend weer opheffen.
Bedankt, Matthijs, voor je snelle antwoord. Ik hoop dat Telfort zelf ook nog antwoordt. Bijvoorbeeld om te garanderen dat als ik 26 oktober aanvraag, en 31 oktober weer opzeg, dat ik dan niet te laat ben. En een beetje uitleg over het waarom zou ook bijdragen aan het gevoel van vertrouwen dat ik kan hebben in het antwoord. Bij voorbaat dank! 🙂
Reputatie 1
Badge
Hallo hennyb,

Een toegevoegde MB-bundel gaat meteen in voor de dan lopende factuurperiode. Je zegt dat jouw factuurperiode begint op elke 25e. Je kunt de 100 MB-bundel dus inderdaad het beste toevoegen na 25 oktober als je er op 29 en 30 oktober gebruik van wilt maken. Als je de bundel daarna uitzet, dat kan na het weekend en uiterlijk 23 november, dan stopt die per 25 november.

Ik wens je vast veel plezier in Den Haag! :)

@Matthijs1986, bedankt voor je reactie! 🙂

Reageer