beantwoord

mobiel internet surf en mail onbeperkt onterecht afgesloten

• 6 november 2013
  • 12 reacties
  • 3372 keer bekeken

Dag Telfort,

Onlangs heeft u mijn mobiel internet afgesloten. Hierbij wil ik aangeven dat ik het niet eens ben met deze afsluiting. In november 2012 ben ik een contract met u aangegaan waarin stond dat ik gebruik kon maken van surf & mail onbeperkt. Hiervoor heb ik ook getekend. Op 28 juni 2013 kreeg ik een sms'je dat mijn internetgebruik te hoog zou zijn. Ik was verbaasd dat ik zo’n sms'je kreeg, omdat ik immers onbeperkt internet heb. Ik besloot mijn gebruik aan te passen door op Wifi over te schakelen. Dit ging goed want ik maakte iedere dag gebruik van Wifi. Het internetgebruik moest dus zijn gedaald. Tot mijn verbazing kreeg ik halverwege augustus een tweede waarschuwing via de post. En op 27 oktober jl kreeg ik een brief van u waarin stond dat mijn internetbundel surf en mail (onbeperkt!!) definitief wordt afgesloten. Ook werd gezegd dat ik de resterende internetabonnementskosten (tot het einde van mijn contract) in één keer moet betalen. Daar ga ik uiteraard niet mee akkoord. Ik ben erg teleurgesteld en ontevreden over de manier waarop mijn contract is afgesloten. Onlangs heb ik drie klachten ingediend waar ik tot op heden geen terugkoppeling heb ontvangen. Ik ben ontevreden over het feit dat ik de resteerde internetmaand abonnementkosten moet betalen terwijl ik geen gebruik meer mag maken van mijn internetbundel. Ook zie ik in mijn huidige factuurgegevens van oktober staan dat ik 700 mb buiten mijn bundel heb gebruikt. Dit klopt ook absoluut niet, want u heeft mijn internetgebruik pas op 29 oktober stopgezet. Daar ga ik dus ook niet voor betalen.

Daarnaast ben ik ontevreden over het feit dat ik niet onbeperkt kan internetten, terwijl ik een contract met Telfort ben aangegaan waarin staat dat ik onbeperkt kan internetten (er staat zelfs no limit op de factuurgegevens!). Er staat nergens in mijn contractgegevens wat mijn maximale mb gebruik mag zijn. Daarnaast staat in de FUP ook niet wat de maximale internetgebruik mag zijn voor klanten met surf en mail onbeperkt. Verder stond op al overige mijn facturen dat het aantal mb’s wat ik gebruikte binnen mijn internetbundel zou zijn geweest. Verder ben ik vanaf juni 2013 overgegaan naar wifi. Waarom krijg ik dan van u meldingen dat ik te veel data gebruikte? En waarom wordt er door Telfort niet duidelijk gecommuniceerd dat als je je mb gebruik moet verminderen het beste 3G en mobiele data moet afsluiten? Hier kwam ik namelijk achter nadat mijn mobiel internet werd afgesloten. Er is dus tussen juni en oktober 2013 vanuit wifi toch door Telfort data mb meeberekend. Terwijl dit niet de bedoeling zou moeten zijn.

Ik ben van plan om vanaf maart 2014 over te stappen naar een andere mobiel internet en telefonie profider, omdat de huidige stand van zaken met Telfort mij absoluut niet bevalt.

Graag zie ik een reactie tegemoet.
icon

Beste antwoord door Daphne 7 november 2013, 09:09

@chandra,

Welkom op het forum! Helaas zijn de omstandigheden minder plezant.

Met betrekking tot de Fair Use Policy klopt het dat wij geen exact limiet melden. Maandelijks wordt het gemiddelde verbruik bekeken en aan de hand daarvan worden de uitschieters bericht. Je geeft aan volledig over te schakelen op Wifi, houd hierbij rekening dat de Wifi verbinding tussentijds kan wegvallen waardoor er toch data via mobiel internet wordt verbruikt. Voor de zekerheid kun je bij intensief surf gedrag het mobiel netwerk uitschakelen.

Graag zoek ik alsnog voor jou uit waar het precies is misgegaan. In een privébericht kun je jouw naw-gegevens, e-mailadres en 06-nummer aan mij kenbaar maken.

Daphne
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

12 reacties

Badge +2
Alles wat je nu benoemd is volledig conform de algemene voorwaarden, dus wat wil je nu eigenlijk dat Telfort voor je doet?
Alles wat je nu benoemd is volledig conform de algemene voorwaarden, dus wat wil je nu eigenlijk dat Telfort voor je doet?

In de algemene voorwaarden en in de FUP wordt niet beschreven dat onbeperkt internet gebruikers zich moeten houden aan een specifiek aantal mb.  Het is dus voor mij met surf en mail onbeperkt niet duidelijk tot welk maximum aantal mb ik mag internetten. Daarom vind ik dat Telfort onterecht mijn bundel heeft afgesloten. Verder heb ik duidelijk beschreven dat ik over ben gestapt op wifi. Ik wil graag dat Telfort reageert op mijn klachten en dat er wordt uitgezocht wat de reden is dat ik ben afgesloten terwijl ik constant wifi gebruikte. Ik vind het niet logisch dat Telfort mijn een surf en mail onbeperkt abonnement heeft verkocht terwijl ik daar niet onbeperkt gebruik van mag maken. Ik wil weten hoe deze situatie opgelost kan worden. Want ik wil onder de huidige voorwaarden nog gebruik kunnen maken van onbeperkt internet.
Badge +2
@chandra,

Welkom op het forum! Helaas zijn de omstandigheden minder plezant.

Met betrekking tot de Fair Use Policy klopt het dat wij geen exact limiet melden. Maandelijks wordt het gemiddelde verbruik bekeken en aan de hand daarvan worden de uitschieters bericht. Je geeft aan volledig over te schakelen op Wifi, houd hierbij rekening dat de Wifi verbinding tussentijds kan wegvallen waardoor er toch data via mobiel internet wordt verbruikt. Voor de zekerheid kun je bij intensief surf gedrag het mobiel netwerk uitschakelen.

Graag zoek ik alsnog voor jou uit waar het precies is misgegaan. In een privébericht kun je jouw naw-gegevens, e-mailadres en 06-nummer aan mij kenbaar maken.

Daphne
Ik ben benieuwd hoe telfort dit probleem gaat oplossen.
Ik heb een reactie van Telfort Klantenservice gehad waar ik het niet mee eens ben. Telfort heeft in de voorwaarden niet specifiek vermeld hoeveel data een klant Surf en Mail Onbeperkt mag gebruiken. Daarnaast staat ook niet vermeldt wat het gemiddeld gebruik is. Daar ben ik niet over geinformeerd. En tot nu toe ben ik daar nog steeds niet over geinfomeerd. Ik ben met Telfort op 25 november 2012 de voorwaarden aangegaan dat ik onbeperkt kan internetten. Mijn abonnement is na 16-04-2012 ingegaan Telfort en niet zoals hieronder is beschreven. Op de factuurafschriften stond altijd bij mijn internetspecificaties 'no limit'. Telfort heeft mij niet op de hoogte gehouden van wat het gemiddeld gebruik is van de overige klanten. Daarnaast heeft Telfort in oktober 2013 onterecht data afgeschreven terwijl ik constant met wifi verbonden was.
Ik vind het onterecht dat Telfort niet naar een oplossing zoekt. Ik heb mijn internetgebruik namelijk vanaf juni 2013 aangepast door op Wifi over te gaan. Zoals ik eerder in de klachten heb beschreven heb ik 3G en mobiel data niet uitgezet, want Telfort had mij daar niet over geinformeerd om dat uit te zetten. Ik moet wel op de hoogte zijn van eventuele voorwaarden (die niet duidelijk zijn), maar uw klant erop wijzen wat hij/zij specifiek moet doen om het datagebruik te veminderen gebeurt niet. Ik wil graag dat Telfort naar een oplossing zoekt, dat gebeurt ook niet.

Onlangs heeft u contact gehad met onze klantenservice en aangegeven geen gebruik meer van het internet te kunnen maken in verband met de Fair Use Policy. Graag reageren wij hierop.

Als uw abonnement voor 16-04-2012 is ingegaan, geldt een Fair Use Policy op surf&mail.

De Fair Use Policy voor surf&mail en mobiel internet houdt in dat wij bij onze abonnementen geen vaste datalimiet hanteren maar dat we kijken naar het gemiddelde verbruik van de klant. Dit verbruik mag niet excessief afwijken van het gemiddelde verbruik van alle klanten die deze bundel of dit abonnement afnemen.

Uw verbruik gaat ruim over het gemiddelde verbruik heen. Doordat dit de derde keer was dat u de Fair Use Policy heeft overgeschreden, is uw internetbundel ook beëindigd. Wij zullen deze niet voor u aansluiten, aangezien u op de hoogte bent van de voorwaarden die bij uw abonnement horen.

Wat een mogelijkheid is, is dat u uw abonnement verlengt. Bij de nieuwe internetbundels heeft u een vaste MB-limiet en na het opmaken van de bundel wordt de toegang tot het internet geblokkeerd. De maand erop krijgt u weer hetzelfde aantal MB's met dezelfde voorwaarden.

Telfort vertrouwt erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Badge +2
Gezien het feit dat Telfort eerst waarschuwingen verstuurt alvorens je internet met fair use policy af te sluiten, en alles volgens de algemene voorwaarden van het destijds door jou afgesloten abonnement lijkt mij (als mede-consument) de reactie van Telfort afdoende. Indien je vond dat de algemene voorwaarden niet duidelijk waren had je dit gemakkelijk aan kunnen kaarten vóórdat je afgesloten werd. Nu heb je geen poot om op te staan, onduidelijk of niet, je hebt getekend en dient zelf tijdig notie te nemen van de algemene voorwaarden.

Het gegeven advies van Telfort lijkt me accuraat; bij hun nieuwe abonnementen wordt het internet na het duidelijk door jou te kiezen aantal MBs automatisch geblokkeerd, om onverwachte kosten te voorkomen.

Succes ermee, fijn weekend!
Ik vind niet dat Telfort een accurate oplossing heeft. Want zij willen wel dat ik alle huidige en toekomstige kosten van mijn internetabonnement in 1 keer betaal. Dat terwijl ik geen surf en mail kan gebruiken. Telfort vangt dus nu gratis geld van mij! Terwijl ik geen toegang heb tot mijn abonnement
Chandra,
Ik hoop dat lid ben van de consumentenbond.
Ga daar met je verhaal en kijken wat zij voor je kunnen doen.

Ik weet dat ik via de consumentenbond veel voor elkaar heb gekregen.

Laatst had ik ook nog een issue met teldort.

En zij hebben mij geholpen.

Advies dat ik heb is consumentenbond.
Badge +2
Ik vraag me af of de consumentenbond helpt voor een issue wat geheel volgens de door de klant getekende algemene voorwaarden is.
Dan denk dat je geen kans hebt.
Dag Shaylon,

Bedankt voor je adviezen. Telfort heeft inmiddels een goede oplossing geboden.
Reputatie 3
Badge +1
@chandra,

Fijn dat het is opgelost! Topic wordt hierbij gesloten.

Denise