beantwoord

Mobiel internet niet bereikbaar

sinds 2 dagen heb ik geen internet meer op mijn telefoon en tevens een aantal soort waarschuwing piepjes alsof er op de achtergrond iets niet okee is? ik weet niet wat ik nu kan doen om mijn internet weer in de lucht te krijgen.
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 21 maart 2019, 09:09

Hoi @ch634304, wat leuk dat je ons Forum hebt gevonden. Je bent hier omdat je geen mobiel internet meer hebt. Dat is niet zo mooi. Nu hebben we zoals GJC al aangeeft wel iets meer informatie nodig. Ik ben erg benieuwd naar de antwoorden op zijn vragen. Je zou ook nog eens de toestelhulp langs kunnen lopen.
Bekijk reactie

5 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Dat is wel erg summiere informatie. Er valt zo dus niets zinnigs over te zeggen.

Om welke telefoon (merk en type) gaat het?
Kun je er wel mee bellen/gebeld worden?
Geen internet (mobiel en/of wifi)?
Als je je simkaart in een ander toestel doet, werkt het dan wel?
Toestel al eens uit- en weer aangezet?

Zo zijn er nog wel meer vragen te verzinnen en die zullen ook vast wel komen. We moeten ergens beginnen 😉
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @ch634304, wat leuk dat je ons Forum hebt gevonden. Je bent hier omdat je geen mobiel internet meer hebt. Dat is niet zo mooi. Nu hebben we zoals GJC al aangeeft wel iets meer informatie nodig. Ik ben erg benieuwd naar de antwoorden op zijn vragen. Je zou ook nog eens de toestelhulp langs kunnen lopen.
Beste GJC,
bedankt voor je reactie, je hebt gelijk, daar komen de antwoorden:

1- Samsung A3 (2017)
2- Bellen geen probleem
3- WiFi werkt prima
4- Simkaart omwisselen, nog niet gedaan.
5- Toestel wel helemaal uit en weer aan gezet

groet,
John
Reputatie 8
Badge +11
Dan moeten we zien vast te stellen of het de simkaart of het toestel is. Als de kaart in een ander toestel wel functioneert kun je proberen het netwerk van je toestel te resetten. In de instellingen, onder draadloos en netwerken, geavanceerd/meer zou je die optie moeten kunnen vinden.
Werkt het overigens overal niet, of alleen op een bepaalde plek? In dat laatste geval hoeft het nog het toestel, nog de simkaart te zijn.

Waarschijnlijk een inkoppertje, maar mobiele data staat wel aan?
Reputatie 8
Badge +11
Bedankt voor de antwoorden. Als ik zo je verhaal lees vermoed ik dat het in de instellingen van jouw toestel zit. Aangezien je wel kan bellen. Als je nog de mogelijk hebt om jouw simkaart in een ander toestel te testen en je hebt daar wel internet, dan weet je het zeker.

Ik wil je dan aanraden om de toestelhulp die ik eerder stuurde langs te lopen. Of heb je per ongeluk zoals GJC aangeeft de mobiele data uitgezet?

Reageer