beantwoord

Mobiel internet geeft aan Geen Netwerk Beschikbaar

• 11 april 2018
  • 14 reacties
  • 303 keer bekeken

Sinds gisteren geeft mijn mobiel aan; Geen Netwerk Beschikbaar als ik Wifi uitzet en ook als ik vliegtuigstand aan en uit zet. Simkaart er uit gehaald en opnieuw opgestart, handmatig gezocht naar Netwerk, maar niks heeft geholpen.
icon

Beste antwoord door dse 11 april 2018, 20:04

Hoi Rozemarijn, het is al opgelost. Waarschijnlijk is door de laatste update de Functie Mobiele gegevens uitgezet. Die is te vinden bij: Instellingen, Verbindingen; gegevensgebruik en dan de optie; Mobiele gegevens. Die stond uit en nadat ik deze inschakelde deed hij het weer. Wel vreemd dat mijn simkaart het in de andere mobiel het ook niet deed met Mobiel Internet, maar dat was ook een Android.
Maar goed, dank voor de hulp en hopelijk kunnen andere nu ook met deze info weer mobiel internetten:-)
Bekijk reactie

14 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Werkt je simkaart wel in een ander toestel? Dan weten we of het in het toestel of in de verbinding moeten zoeken.
Ik heb helaas geen ander toestel om de simkaart te testen.
Reputatie 8
Badge +11
Geen enkele vriend, kennis, buurman...........? Zou het zoeken een stuk makkelijker maken en een betere kans op een gericht antwoord.
Nu kom ik niet verder dan start het toestel eens opnieuw op.
Heb de simkaart getest en ook op een andere mobiel doet hij t niet. Het vreemde is, ik kan wel bellen en wifi, maar geen mobiel internet meer.
Reputatie 8
Badge +11
Dank voor het testen. Dan hoeven we niet in je toestel te zoeken.
Je ziet helemaal geen netwerken? Mogelijk is de simkaart kapot. Je kunt via onderstaande link een vervangende aanvragen:
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/vervangende-simkaart-aanvragen.htm

Iets anders zou ik zo niet weten. Als het iets is met je bundel verwacht ik eerder iets als "geen toegang tot netwerk".
Dankje, dan ga ik een nieuwe simkaart bestellen. Nee daar ligt het niet aan, want heb meer dan genoeg bundel Internet.
Reputatie 8
Badge +11
Geen dank, graag gedaan.

Hopelijk is het daarmee opgelost, anders denken we gewoon verder. Laat de afloop nog even weten alsjeblieft.
zal ik doen:-)
Ik ga wel langs de winkel, want de link om te bestellen werkt niet, geeft een CRM fout aan.
Reputatie 3
Badge +8
Hi dse, wat vervelend dat het mobiele netwerk niet werkt! Is het je gelukt om langs de winkel te gaan? Als je het makkelijker vindt kan ik ook een nieuwe simkaart voor je opsturen. Deze ontvang je dan binnen 5 werkdagen. Als je wilt dat ik dit voor je regel, stuur me dan gerust een privé-bericht met je geboortedatum en laatste 3 cijfers van je iban. Ik regel het graag voor je. Dank je wel voor al je goede tips, GJC!
Hoi Rozemarijn, het is al opgelost. Waarschijnlijk is door de laatste update de Functie Mobiele gegevens uitgezet. Die is te vinden bij: Instellingen, Verbindingen; gegevensgebruik en dan de optie; Mobiele gegevens. Die stond uit en nadat ik deze inschakelde deed hij het weer. Wel vreemd dat mijn simkaart het in de andere mobiel het ook niet deed met Mobiel Internet, maar dat was ook een Android.
Maar goed, dank voor de hulp en hopelijk kunnen andere nu ook met deze info weer mobiel internetten:-)
Reputatie 8
Badge +11
Zo'n simpele oplossing............
Het is niet in mijn hoofd opgekomen om daar naar te vragen :$

Mooi dat het weer werkt.
haha, er zijn ook teveel mogelijkheden:-)
Reputatie 3
Badge +8
Ah, wat fijn dat je de oplossing hebt gevonden! Updates zijn leuk, maar niet als ze je instellingen door elkaar schudden 🙂 Bedankt, GJC voor het meedenken!

Reageer