Mobiel internet doet het niet op nieuwe telefoon huawei ascend g525

• 9 december 2013
  • 13 reacties
  • 5454 keer bekeken

Ik heb al 3 jaar een abonnement bij Telfort, nooit problemen gehad met mijn mobiele internet.
Sinds vorige week vrijdag een nieuwe telefoon(huawei ascend g525) en het internet doe het niet meer.
Wel wifi en ik kan ook gewoon bellen en smsen maar internet (3g) pakt hij niet.
2x aan de klantenservice gehangen, alle instellingen doorlopen, 2 resets gehad, niks.
Zaterdag langs geweest in de telfort winkel. Weer alle instellingen doorlopen. 2x een nieuwe simkaart geprobeert, gaf ook geen effect.
Geprobeert in me oude telefoon, deed hij het ook opeens niet meer.
Nu is het zo dat ik een nieuw contract heb afgesloten bij hollandse nieuwe. Ik ben erg tevreden over telfort maar mijn abonnement loopt af en ik wou een telefoon bij mij nieuwe abonnement en geen lease toestel. Ik heb daarbij nummer behoud aangevraagd, deze is reeds goedgekeurd. Kan dit er mee te maken hebben? Ik vind het in iedergeval erg vervelend wat ik zit nu al 4 dagen zonder mobiel internet en kan niet altijd op wifi.

13 reacties

Reputatie 3
Badge +1
@hptelfort,

Balen dat mobiel internet niet werkt. Je geeft aan dat je nummerbehoud hebt aangevraagd. Is deze ook al doorgevoerd? Zodra je geen abonnement meer hebt (geen bundels) is er namelijk standaard een blokkade voor mobiel internet actief. Ik kijk graag voor je na wat er precies aan de hand is. Hiervoor heb ik jouw naw-gegevens, 06-nummer en e-mailadres nodig. Deze kun je in een privébericht aan mij kenbaar maken.
Kun je ook aangeven wat voor melding je ziet als je verbinding probeert te maken met mobiel internet?

Denise
Hoi Denise,

Nee, dit is nog niet doorgevoerd. Mijn abonnement loopt 1 februari af, en het nummer zal 3 februari overgezet worden.
Ik kan ook nog wel gewoon bellen en smsen via mijn abonnement. Ook heb ik nog gewoon voldoende mb's over. Kreeg toevallig net een bundel status smsje.

Wat zijn naw-gegevens?
Hester
Via de browser die op de telefoon stond krijg ik "webpagina niet beschikbaar"
Via chrome "u bent offline".
Reputatie 3
Badge +1
@hptelfort,

Bedankt voor jouw aanvullende gegevens. Ik heb het nagekeken en zie dat er iets niet goed op het netwerk stond. Dit heb ik zojuist succesvol aangepast.
Kun je jouw toestel uit- en aanzetten en mij laten weten of het werkt?

Denise
Denise,
Ik heb nu internet, bedankt.

Hopelijk is het dit keer blijvend.
Er is gister namelijk ook een netwerk reset gedaan, toen had ik ook even internet.
Echter, zodra ik thuis kom gaat hij over op wifi, dat klopt dat heb ik zo ingesteld, maar als ik dan wifi uit zet gaat hij niet meer terug naar mobiel internet en heb ik weer geen internet. Ik ben benieuwd.

Wat moet ik doen als ik nou straks weer geen internet heb?
Reputatie 3
Badge +1
@hptelfort,

Fijn dat het werkt! Doordat er iets niet goed stond op het netwerk kan het kloppen dat je af en toe wél en af en toe geen verbinding maakte met mobiel internet. Door deze wijziging op het netwerk zou het probleem definitief verholpen moeten zijn.
Ervaar je alsnog problemen? Laat het mij dan weten via een privébericht.
Uiteraard verneem ik het ook graag als het weer optimaal werkt! :)

Denise
Joepie!
Hij doet het nog steeds.
Ontzettend bedankt Denise.
Reputatie 3
Badge +1
@hptelfort,

Fijn om te lezen, graag gedaan! :)

Denise
Reputatie 1
Ik heb een zelfde soort probleem met een G525.
Al ruim 10 jaar prepaid klant bij Telfort. onlangs een bundel voor 500 mb gekocht.
Werkte niet direct.
Nog een nieuwe UMTS sim kaart besteld, en geactiveerd.
Werkt wel voor bellen+SMS, maar nog steeds niet voor internet.

Alle tips betreffende APN instellen al opgevolgd.

Kan ik hiermee in een Telfort winkel voor extra support aankloppen?
Reputatie 8
Badge +15
Je kan het proberen. :)

Maar controleer / probeer eens het volgende:
Mijn Telfort > Voicemail- en gespreksinstellingen. Onderaan de pagina klik je op gespreksblokkeringen. Je scrolt weer helemaal naar beneden waar je ziet info ziet staan over blokkeren data / mms. Als die staat op weigeren dan zet je die op toestaan en je slaat de wijziging op. Daarna je toestel voor een minuut of 5/10 helemaal uit laten staan en daarna opnieuw opstarten.

Staat die op toestaan zet die dan op weigeren en sla het op. Paar minuten wachten en daarna weer terug zetten op toestaan en opslaan. Vervolgens weer je toestel voor een minuut 5/10 helemaal uit zetten en opnieuw opstarten.

Vergeet niet de roaming aan te zetten. Anders zal het internet ook niet werken.
Reputatie 1
Inderdaad stond bij mij het vakje mms/internet uit.
Is misschien ook logisch als je al 10 jaar prepaid met een oude Nokia gebruikt hebt.
Wel onhandig als je een mobiel prepaid bundel koopt dat je niet gewaarschuwd wordt om dit vinkje te checken.

Gelukkig is er internet voor dit soort vragen/antwoorden.
Nu even 10 minuten wachten.

Arnold

Je kan het proberen. :)

Maar controleer / probeer eens het volgende:
Mijn Telfort > Voicemail- en gespreksinstellingen. Onderaan de pagina klik je op gespreksblokkeringen. Je scrolt weer helemaal naar beneden waar je ziet info ziet staan over blokkeren data / mms. Als die staat op weigeren dan zet je die op toestaan en je slaat de wijziging op. Daarna je toestel voor een minuut of 5/10 helemaal uit laten staan en daarna opnieuw opstarten.

Staat die op toestaan zet die dan op weigeren en sla het op. Paar minuten wachten en daarna weer terug zetten op toestaan en opslaan. Vervolgens weer je toestel voor een minuut 5/10 helemaal uit zetten en opnieuw opstarten.

Vergeet niet de roaming aan te zetten. Anders zal het internet ook niet werken.
Reputatie 8
Badge +15
Hoi Arnold,
Laat even weten of het werkt. Anders kunnen de webcare mensjes met je meekijken. 🙂
Reputatie 1
Dit was inderdaad de oplossing.
Gisteravond getest, vanochtend ook goede ontvangst.

Bedankt voor de snelle hulp.

Arnold

Hoi Arnold,
Laat even weten of het werkt. Anders kunnen de webcare mensjes met je meekijken. :)

Reageer