beantwoord

Mobiel Internet 3G werkt niet naar behoren

  • 29 september 2013
  • 26 reacties
  • 7176 keer bekeken

Badge +2
Beste forumleden,

Telefoon die ik in bezit hebt: Samsung Galaxy Note 2 N7100

Inleiding:
Ik had voor een lange tijd een probleem met mijn mobiele netwerk, die niet helemaal naar behoren functioneert. Het internet op mijn telefoon deed het dan een kleine poosje goed, maar deed het al gauw helemaal niet meer. Dit kon ik dan verhelpen door de mobiele netwerk uit en weer aan te doen. Ook heb ik hier op de forum naar oplossingen gezocht, zoals het aanpassen van diverse APN instellingen en dergelijke. De ene APN deed het dan beter dan de ander, maar het was niet zoals het echt moest zijn. Vervolgens heb ik maar andere stappen ondernomen, door naar één van de winkels van Telfort te gaan.

De medewerker had mij toen aangeboden om een klacht in te dienen, zodat de technische mensen hier wat langer naar konden gaan kijken. Ik zelf had een voorstel gedaan om de simkaart te veranderen (ook wel sim-swap genoemd), zodat ik deze ook uit kon sluiten. Hij vertelde me toen dat het in principe niet nodig was, maar dat we het wel konden proberen. Echter toen ik de nieuwe simkaart erin deed en deze na 15 minuten weer moest werken, was hij nog steeds niet geactiveerd. Al gauw rende ik terug om de nieuwe simkaart alsnog te laten activeren. Het was een storing i.v.m. de nieuwe simkaart, die ik gekregen had. Dit heeft de medewerker binnen een paar klikken al snel verholpen. 

Oplossing:
Binnen een paar seconden kreeg ik van telfort zelf een sms met daarin de nieuwe APN instellingen (Telfort Mobiel Internet) en MMS, die ik moest opslaan. Dit had ik bij mijn vorige simkaart nog niet gehad, dus dit was compleet nieuw voor mij. Vooral de MMS, want deze had ik nog helemaal niet. Het is inmiddels al 2 dagen geleden dat ik hem nu heb en het werkt tot nu toe gewoon goed.

Probleem die zich nog voordoet:
Alleen.... merk ik dat de 3G niet goed werkt, eigenlijk helemaal niet. Ik zie dan wel dat ik 3G heb, maar hij doet er in feite niks mee. Hij gaat dan na een paar seconden eerst over naar H+ of H (afhankelijk van mijn locatie) en begint dan pas met het downloaden/uploaden (Dit kan ik zien doordat het netwerk gaat kleuren in oranje en groen).

Graag zou ik ook van de 3G gebruik willen maken, zou iemand daar voor mij naar willen kijken? Mogelijk dat deze niet geactiveerd staat in het systeem? Ik heb doordeweeks geen tijd en zou dan pas in de weekend naar de winkel kunnen gaan. 

Ik hoop dat mijn andere forumleden hier ook iets aan hebben!

Groetjes, Brendon
icon

Beste antwoord door Koffiemok 30 september 2013, 08:02

Hoi Brendon,

Als 3G niet niet zou werken dan zou H (+) ook niet werken.

We kunnen uitsluiten dat het aan de simkaart ligt maar heb je de simkaart ook al in een ander toestel geprobeerd?

Je hebt deze problemen op meerdere locaties en dan is het hoogstwaarschijnlijk geen netwerk probleem.
Bekijk reactie

26 reacties

Reputatie 8
Badge +15
Hoi Brendon,

Als 3G niet niet zou werken dan zou H (+) ook niet werken.

We kunnen uitsluiten dat het aan de simkaart ligt maar heb je de simkaart ook al in een ander toestel geprobeerd?

Je hebt deze problemen op meerdere locaties en dan is het hoogstwaarschijnlijk geen netwerk probleem.
Badge +2
Hoi Koffiemok,

Allereerst bedankt voor je antwoord. Toch ben ik het niet eens met wat u nu tegen mij zegt, want ook vandaag functioneert mijn 3G helemaal niet. Hij moet dan eerst naar H+ of H switchen, voordat hij de verbinding met het netwerk kan realiseren. Dit vind ik toch een erg irritant probleem, want het duurt dan eerst een paar seconden voordat hij eindelijk de internetpagina geladen heeft. Met name applicaties als bijvoorbeeld Whatsapp of de browser is het maar hinderlijk. Tot nu toe ben ik nog in Rotterdam gebleven, dus ik kan nog niet oordelen of dit ook in andere steden ook zo is. Het probleem doet zich wel voor op meerdere locaties en er is geen enkele locatie waar mijn 3G wel goed werkt. Ik mag er toch wel vanuit gaan, dat dit niet de bedoeling is? Het is mij namelijk nog nooit overkomen en ik zou het best wel raar vinden, als dit als normaal beschouwd zou moeten worden.. Ik heb de simkaart nog niet in een ander toestel geprobeerd, omdat ik er maar 1 tot mijn beschikking hebt.

Ben even verder gaan zoeken op internet en ik heb PRECIES hetzelfde probleem kunnen vinden op deze website:
https:///forum.vodafone.nl/t5/Vodafone-Red-Abonnementen/3G-geen-internet-H-wel/td-p/59528

Nog even hier ter verduidelijking ik kan alleen pagina's openen als ik verbinding hebt met H+. Vodafone geeft aan dat er dan toch iets mis lijkt te gaan, want het zou ook zeker moeten lukken als je verbinding hebt met 3G.

Ik hoop zo snel mogelijk iets van jullie te horen.
Reputatie 3
Badge +1
@Brendonryan,

Balen dat het niet lukt om verbinding te maken met 3G. Wat Koffiemok aangeeft klopt, 3G lijkt wel te werken anders kan jouw toestel geen verbinding maken met 'H'. Ik help je graag verder om tot een oplossing te komen. Hiervoor heb ik jouw naw-gegevens, 06-nummer en e-mailadres nodig. Deze kun je in een privébericht aan mij kenbaar maken.

Denise
Badge +2
Denise ik heb ze bij deze naar jou toegestuurd! 

Over de kwestie dat mijn 3G werkt in een andere vorm, daar ben ik het nu wel mee eens. Het gaat me er nu even om, dat als ik een internetpagina aan het laden ben, dat hij dan constant verbinding heeft. Ook al switcht hij van H+ naar 3G of H... Hij hoort toch ook actief te zijn wanneer het nodig is, lijkt mij?
Reputatie 3
Badge +1
@Brendonryan,

Bedankt voor jouw gegevens, ik heb het doorgezet naar onze specialisten.

Ik ben het met je eens dat 3G hoort te werken. Ik bedoelde alleen aan te geven dat een 3G verbinding wel mogelijk is omdat er ook verbinding kan worden gemaakt met 'H'.

Het wordt in ieder geval voor je uitgezocht :)

Denise
Badge +2
@Denise-Telfort

Dankjewel Koffiemok en Denise voor jullie ondersteuning hierbij! Ik hoop dat er hiervoor een oplossing is. Het is me nu inmiddels wel duidelijk wat er precies onder een 3G verbinding word verstaan :p

Brendon
Reputatie 3
Badge +1
@Brendonryan,

Graag gedaan! Laat je het weten zodra het is opgelost?

Denise
Badge +2
@Denise-telfort

Uiteraard Denise! Krijg ik een terugkoppeling van de specialisten als privé bericht in mijn mail? Of gaat het op een andere manier?
Badge +2
Dit is wat ik per mail toegestuurd heb gekregen :(..: 

Geachte heer Binda,

U heeft via het Telfort Forum aangegeven problemen te ervaren met de 3G verbinding op uw toestel. Graag reageren wij hierop.

Volgens onze gegevens is de netwerkkwaliteit in en om uw woonlocatie met postcode ****** toereikend. Dit betekent dat u hier buitenhuis zonder problemen moet kunnen internetten.

We maken u erop attent dat dekking binnenshuis onder andere afhankelijk isvan de constructie van uw woning en de eventuele aanwezigheid van bebouwing in uw omgeving die de sterkte van het netwerksignaal kunnen afzwakken. Ook de gebruikte mobiele apparatuur is van invloed: de kwaliteit van de ontvangst verschilt per toesteltype.
Verder is het zo dat er plaatsen zijn waar het heel moeilijk is om netwerkdekking te realiseren. Dit geldt bijvoorbeeld voor stiltegebieden, natuurgebieden of andere locaties waar het plaatsen van zendmasten niet wordt toegestaan.

Telfort adviseert u een zogenaamde Cross Check uit te voeren:
- Plaats uw simkaart in een ander toestel (een Telfort-toestel of een toestel zonder simlock).
- Plaats een andere simkaart in uw eigen toestel.
- Test nu de ontvangst op beide toestellen, zodat u kunt achterhalen of er wellicht iets mis is met uw toestel

Mocht uw klacht onverhoopt voortduren, dan kunnen wij, indien u dat wenst, voor u een algemene dekkingsklacht aanmelden bij onze afdeling Netwerk.

We verzoeken u om onderstaande lijst zo volledig mogelijk in te vullen, deze gegevens mogen niet ouder zijn dan 24 uur.

Via welk netwerk doet het probleem zich voor?

- GSM, indien GSM problemen geeft, werkt het wel op UMTS?
- UMTS, Indien UMTS problemen geeft, werkt het wel op GSM?
- Beide

Waar bevindt u zich op het moment dat het probleem zich voordoet?

- Binnen (indoor) of buiten (outdoor) of beide
- Exacte locatie (adres, huisnummer, postcode en woonplaats)
- Indoor, vertrek met ramen
- Indoor, ander vertrek
- Indoor, Is er coating op de ramen aanwezig?
- Indoor, waaruit bestaat het gebouw, (veel staal of beton)
- Indoor, garage
- Anders, s.v.p. verder specificeren ...
- Waar wordt het beter?

Wanneer doet klacht zich voor?

- Altijd
- Altijd, voorheen goed. Sinds wanneer?
- Eventueel datum en tijdstip
- Sinds wanneer bent u op dit adres gevestigd/werkzaam?
- Sinds wanneer heeft u deze aansluiting?
- Bent u overgekomen van een andere operator en is daarna het probleem ontstaan?

Wat voor type toestel gebruikt u?

- is het probleem ontstaan na gebruik van een ander toestel?
- Toestelmerk + type
- Heeft u de kaart al in een andere toestel geplaatst en doet het probleem zich nog steeds voor?
- Welk toestelmerk + type gebruikte u hiervoor?

Wat zijn de klachten?

- Wat ervaart u precies?
- Welke meldingen hoort u of ziet u in het display?
- Zijn er andere Telfort-klanten met dezelfde problemen op dezelfde locatie? (Minimaal 3 voorbeeldnummers)

We hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,

Wilt u reageren op deze e-mail? Klik dan op onderstaande link.

Let op! Na zeven dagen is het niet meer mogelijk om via de link op deze e-mail te reageren. Na zeven dagen kunt u alleen nog reageren door een nieuwe vraag in te sturen via het contactformulier op telfort.nl/contact.

> Reactie versturen naar Telfort

Heeft u nog vragen? Kijk dan op telfort.nl/klantenservice. Hier vindt u eenvoudig en snel antwoord op al uw vragen.

Met vriendelijke groet,

Telfort Klantenservice mobiel
Reputatie 3
Badge +1
@Brendonryan,

In sommige gevallen hebben onze specialisten meer informatie nodig om dit uit te zoeken. Mijn excuses voor het ongemak.

Denise
Badge +2
@Denise - Telfort

Bij het openen van de link werd er een nieuwe venster geopend waarop ik kon aangeven of ik tevreden was met de service die geboden werd. Ik drukte toen op JA en moest vervolgens op verzenden drukken. Dit deed ik dan wel met het idee, dat ik deze vragen die door jullie gesteld waren te beantwoorden. Al gauw kreeg ik toen een melding, dat ik tevreden zou zijn met de service dat ik toch echt niet ben...:( zou iemand dat even voor mij kunnen veranderen, zodat ik dit formulier alsnog kan invullen?

Voorheen heb ik deze probleem toch echt niet gehad en ik snap niet waarom er hierover zo moeilijk over gedaan word. Mijn toestel heeft het altijd goed gedaan i.c.m. jullie netwerk. Alleen heb ik geen mobiele internet meer als ik een 3G verbinding hebt. Nu begin ik toch twijfels te krijgen of het nou toch aan de simkaart ligt, omdat het in het begin zo stroef ging bij het activeren van deze simkaart. 

Hoe dan ook ik kan dus niet down of uploaden en dus ook geen internetpagina's laden. Dit probleem begint mij met de tijd steeds meer en meer te irriteren, want op sommige plekken heb je nou eenmaal slecht bereik en dan kan ik dus helemaal niks meer :mad:

Toch zal ik alsnog jullie vragen beantwoorden:

Telfort adviseert u een zogenaamde Cross Check uit te voeren:

Ik had al aangegeven dat ik maar 1 toestel in bezit heb en dat ik deze dus simpelweg niet kon uitvoeren. Toestel heeft het altijd perfect gedaan en ik zou niet weten waarom hij dat nu opeens niet zou doen. 

Via welk netwerk doet het probleem zich voor?

Dit probleem doet zich op op het netwerk GSM/WCDMA (auto-stand) voor

Waar bevindt u zich op het moment dat het probleem zich voordoet?

In principe overal waar ik een slechte bereik hebt, op het moment dat ik dan een 3G verbinding hebt kan ik alleen bellen en heb ik dus helemaal geen internet meer!

Wanneer doet klacht zich voor?

Altijd... wanneer ik een 3G verbinding hebt :(

Wat voor type toestel gebruikt u?
Samsung Galaxy Note 2 N7100

Wat zijn de klachten?

Als ik een 3G verbinding hebt, dan heb ik geen mobiele internet meer...
In mijn display is de logo "3G" te zien, maar hij doet er dus in feite niks mee....
Voorheen deed hij het met de andere simkaart wel gewoon goed!

Ik voel me op dit moment toch echt niet goed geholpen en hoop van jullie nu een beter antwoord te ontvangen. Ook ik moet keihard werken om elke maand het bedrag van 18 euro te betalen en daar wil ik dus gewoon goed gebruik van kunnen maken. Het probleem die zich nu voordoet hoort er gewoon niet te zijn en zoals jullie aangeven hoor ik hier geen problemen van te ondervinden (toereikend). Moet ik nou echt persee een 0900 nummer van jullie draaien of naar de winkel toelopen om een betere service van jullie te krijgen...:mad:
Ik heb dit probleem ook al een tijdje, buiten de deur meestal geen internet. Erg leuk als je in een winkel staat en geld wilt overschrijven van je spaar- naar je betaal rekening.
Bij H+ is er internet en bij 3G geen internet.
Gelukkig mag is mijn abbo bijna afgelopen.
Reputatie 3
Badge +1
@Brendonryan,

je kunt via een reply op het verstuurde bericht de aanvullende gegevens versturen.

@thedel,

Welkom op het forum! Erg vervelend dat 3G niet optimaal werkt. Heb je al lang last van dit probleem? Via coveragechecker.nl kun je checken of de dekking toereikend is in jouw woonomgeving. Ik adviseer je om te controleren of je dezelfde problemen ervaart met jouw simkaart in een ander toestel. Graag verneem ik de uitkomst hiervan zodat ik je verder kan helpen.

Denise
Ik heb hier sinds augustus veel last van. Dekking hier hoort goed te zijn. Postcode 2312. Andere telefoon heb ik niet om te checken.
Reputatie 3
Badge +1
@Thedel,

Aan de hand van jouw postcode heb ik de dekking gecontroleerd. Ik zie dat deze toereikend is in jouw woonomgeving. Ik help je graag verder om dit probleem te verhelpen. Hiervoor heb ik jouw naw-gegevens, 06-nummer en e-mailadres nodig. Deze kun je in een privébericht aan mij kenbaar maken.

Denise
Hallo allen,

Hier in Pijnacker al geruime tijd hetzelfde probleem. Hiervoor woonde ik in Delft en daar was het nog dramatischer. Hoe is dit opgelost bij u? Ik hoor graag van u! Mvg Ricardo
Reputatie 3
Badge +1
Welkom op het forum rdlouwen1990!

Erg vervelend dat je ook problemen met 3G ervaart. Sinds wanneer ervaar je deze problemen? Kun je controleren of de problemen zich blijven voordoen met jouw simkaart in een ander toestel?

Denise
Volgens mij kamp telfort met een hele grote storing die zij niet naar buiten willen brengen.
Want als ik lees nu dat hoeveel mensen dit probleem ervaren en op de site staat dat er problemen zijn?

Ik heb ook het zelfde probleem. En ik wacht nog steeds op de technise dienst om mij te helpen hiermee.

Echt heel jammer is dit.

Welke provider zou beter zijn?
Reputatie 3
Badge +1
@shaylon,

Erg vervelend dat jij ook problemen ervaart met mobiel internet. Er is zeker geen storing gaande, het gaat om individuele problemen. Mocht ik je ergens mee van dienst kunnen zijn dan kun je mij een privéberichtsturen. Graag ontvang ik hierbij jouw naw-gegevens en 06-nummer.

Denise
@Denise,

Bedankt mijn probleem is opgelost.
Badge +2
@ Shaylon

Wat is uw probleem precies geweest dan?

Beste @Denise en forumleden,

Zoals jullie inmiddels weten loop ik al maandenlang met dit probleem! Eerder gaf ik aan dat ik zeker wist dat het niet aan mijn telefoon lag, maar op gegeven moment ging ik toch twijfelen en ben ik naar de leverancier gestapt. Zij hebben mijn telefoon opgestuurd, maar deze gaven aan dat er niks aan de hand blijkt te zijn. Vervolgens ben ik intensief met een media markt collega wezen kijken, zij hadden diverse telefoons waaronder de S4 en mijn note 2 om dit goed en grondig te testen.

Wat blijkt:

Als hij mijn simkaart (Telfort) in zijn toestel in propte, kreeg hij het zelfde probleem.... namelijk dat 3G niet werkt... standy dus, H en H+ wel ( versnelde versie van 3G)
Daarna heeft hij zijn simkaart (Vodafone) in mijn toestel gedaan en kreeg hij gewoon berichten in standby modus.. 3G dus

Na maandelangen zwoegen en zweten en zelfs na een gloednieuw toestel gekocht te hebben ben ik erachter gekomen dat het simpelweg gewoon aan de simkaart van Telfort ligt of haar netwerk.

Verder moet ik ook zeker erbij zeggen dat in mijn omgeving (Rotterdam) het bereik voor mij echt heel slecht is en bijna niet te doen is...

Ik ben nog bereid om nog 1x een nieuwe simkaart uit te proberen van jullie in de hoop dat het wel werkt, maar waarschijnlijk zal dit toch de zaak niet oplossen.

Ben dus maar van plan om naar een andere provider over te stappen, dan moet ik maar een paar maandjes wachten..

Mijn gezin heeft allemaal abonnementen van jullie aangeschaft en sinds kort zelfs verlengt, dit gaan wij mooi annuleren.
Voor ons in ieder geval geen telfort meer.. Het bereik is waardeloos en service daar is geen sprake van!
Reputatie 3
Badge +1
@brendonryan,

Erg spijtig om te lezen dat de problemen blijven aanhouden. Mijn oprechte excuses voor de onduidelijkheid rondom dit probleem. Ik heb jouw bericht zojuist intern doorgezet. Onze specialisten zullen aan de hand van deze nieuwe informatie wederom gaan kijken of er een oplossing is. Er wordt binnen twee werkdagen contact gelegd met jou hierover. Ik begrijp jouw frustratie goed, ik hoop dat er een oplossing wordt gevonden.

Denise
Nou hoe herkenbaar........ben al vanaf maart bezig ik heb ook geen 3G maar heb ook een internetversneller genomen. Mijn sim kaartje in een andere telefoon gedaan en daar wel 3G.  alle instellingen staan goed op mijn note 2 dus wat kan het zijn ?
Nou hoe herkenbaar........ben al vanaf maart bezig ik heb ook geen 3G maar heb ook een internetversneller genomen. Mijn sim kaartje in een andere telefoon gedaan en daar wel 3G. alle instellingen staan goed op mijn note 2 dus wat kan het zijn ?


Hallo,

Hele probleem is herkenbaar ook aan mijn zijde, ik heb al 2 maanden een Telfort Abo, maar kan alleen kortstondig na een reset kort van van 3G gebruik maken, na een paar uur is het alweer over. Ik heb grote spijt van mijn Telfort Abo, en zie dat Telfort haar verplichtingen aan mij in de algemene voorwaarden dan ook niet kan waarmaken.
Meest zinvolle lijkt het me dit contract dan ook te annuleren, en het gsm nummer over te dragen.

In de algemene voorwaarden blijft Telfort dus in gebreke.....
Ik zit bij Ziggo, maar ik ervaar nu het zelfde probleem.
Geen internet bij 3G wel bij H+. Ik heb al een andere sim gekregen, maar ook daar hetzelfde euvel.

Ik heb een Samsung S5...

De instellingen zijn al nagelopen en staan goed. Ik kreeg de tip om roaming aan te zetten - hielp niets.
Wat kan ik nog proberen? Ik zie dat er veel meer mensen zijn die dit ervaren. Er moet dus een oorzaak zijn buiten mijn toestel toch...?

Reageer