beantwoord

mobiel internet

• 29 december 2013
  • 13 reacties
  • 3186 keer bekeken

Heb een telefoon uit China laten komen, hier een micro-sim voor besteld. Sindsdien is mobiel internetten via 3G niet meer mogelijk.

Ligt dit aan de instellingen van het toestel, of moet mijn abonnement worden gereset worden door Telfort (evenals bij KPN wel vaker schijnt voor te komen na omzetting naar micro-sim)?

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door alexander B 30 december 2013, 20:48

Dat roamen is niet op te lossen, die moet altijd aan. Je kan wel ipv automatisch netwerk kiezen, kpn/ telfort selecteren. Dan switch hij niet naar een buitenlands netwerk

Dank je wel!!! dit werkt in ieder geval. Heb nu het KPN netwerk geselecteerd, en kan nog internetten.
Bekijk reactie

13 reacties

Reputatie 8
Badge +15
Heb je de instellingen al nagelopen of deze goed staan in het toestel?
Heb je de instellingen al nagelopen of deze goed staan in het toestel?

Ja, dit heb ik allemaal nagekeken. Heb hiervoor ook een sms van telfort voor gehad met de juiste instellingen, maar dit heeft (ook) niet geholpen. 
Reputatie 1
Badge
Veel china tels hebben geen 3g. Weet je zeker dat de tel 3g ondersteund

Ja, vooraf aan aanschaf navraag gedaan of toestel 3G ondersteund. Dit is mij bevestigd. Het heeft ook een enkele keer gewerkt, zij het via roaming. Nu kan er in het geheel geen verbinding meer worden gemaakt.
Reputatie 1
Badge

Ja, vooraf aan aanschaf navraag gedaan of toestel 3G ondersteund. Dit is mij bevestigd. Het heeft ook een enkele keer gewerkt, zij het via roaming. Nu kan er in het geheel geen verbinding meer worden gemaakt.

Als hij al 1x heeft gewerkt, dan lijkt het mij meer op een instelling / defect toestel.

Ik heb zelf ook net een vraag gepost over het aanzetten van roaming voor mbo internet. Zonder roaming werkt mijn internet ook niet. Volgens mij komt dit door mijn nieuwe toestel, echter ik ben ook net over naar een nieuwe sim. Ben benieuwd naar het antwoord van Telfort.

Staat de tel via in alle functies aan mbt mob internet: gegevensroaming aan, gegevenstoegang aan, 2G functie uit, mobiel netwerk telfort geselecteerd bij toegangspunten etc.? 
Als hij al 1x heeft gewerkt, dan lijkt het mij meer op een instelling / defect toestel. Ik heb zelf ook net een vraag gepost over het aanzetten van roaming voor mbo internet. Zonder roaming werkt mijn internet ook niet. Volgens mij komt dit door mijn nieuwe toestel, echter ik ben ook net over naar een nieuwe sim. Ben benieuwd naar het antwoord van Telfort. Staat de tel via in alle functies aan mbt mob internet: gegevensroaming aan, gegevenstoegang aan, 2G functie uit, mobiel netwerk telfort geselecteerd bij toegangspunten etc.?

Ja, mijn toestel staat de gegevenstoegang op automatisch, maar heb het ook handmatig op 2G of 3G gezet, maar zonder effect. Verder zijn de instellingen door Telfort ingesteld, via configuratie SMS. Dit zou dus goed moeten zijn.
Ben ook heel benieuwd naar de reactie van Telfort, in Telfort winkel hebben ze vorige week gezegd dat er niets aan de hand is...
Reputatie 1
Badge
Trouwens heb je al in "mijn telfort" je abbo informatie online gecheckt? Dan kan je vast checken of alles goed staat mbt de nieuwe simkaart etc.
Trouwens heb je al in "mijn telfort" je abbo informatie online gecheckt? Dan kan je vast checken of alles goed staat mbt de nieuwe simkaart etc.

Ik heb de gegevens gecheckt op mijn telfort. Kan alleen de instellingen niet nagaan. Heb wel gezien dat mijn internetbundel bijna verbruikt is...
Reputatie 1
Badge
Je kan wel zien of je sim kaart nummer klopt (ivm nieuwe sim) en welk abbo eraan gekoppeld is. Als dit al goed staat, dan is de sim het probleem niet.
Trouwens als jouw bundel op is, dan sluit telfort automatisch internet af. Is dit het probleem niet? Zeker omdat je ook al aangaf dat de tel wel gewerkt heeft.
Je kan wel zien of je sim kaart nummer klopt (ivm nieuwe sim) en welk abbo eraan gekoppeld is. Als dit al goed staat, dan is de sim het probleem niet.
Trouwens als jouw bundel op is, dan sluit telfort automatisch internet af. Is dit het probleem niet? Zeker omdat je ook al aangaf dat de tel wel gewerkt heeft.

Heb nu een extra internetbundel aangeschaft, en deze is inmiddels aktief. Dit heeft er in ieder geval voor gezorgd dat mobiel internet het weer doet.
Nu nog het probleem dat het alleen werkt als roaming is ingeschakeld op zien te lossen... en geleerd dat dat roamen uit moet als je dicht bij de grens woont, kost meteen 23 euro extra....
Reputatie 1
Badge
Dat roamen is niet op te lossen, die moet altijd aan. Je kan wel ipv automatisch netwerk kiezen, kpn/ telfort selecteren. Dan switch hij niet naar een buitenlands netwerk

Dank je wel!!! dit werkt in ieder geval. Heb nu het KPN netwerk geselecteerd, en kan nog internetten.
Reputatie 1
Badge

Top! Vergeet niet om je netwerk aan te passen als je in het buitenland wilt bellen. Anders doet hij het niet. Wel roamen uitzetten op dat moment, anders betaal je de hoofdprijs!! ; )

Reageer