beantwoord

mobiel data

• 17 februari 2017
  • 11 reacties
  • 664 keer bekeken

ik heb gisteren mijn abonnement gewijzigd door er mobiel data aan toe te voegen het staan in mijn telfort al mar hoe of wanneer kan ik der gebruik van maken wie o wie kan mij helpen
icon

Beste antwoord door Stephen 20 februari 2017, 13:49

Beste Dylano, via een privébericht hebt je mij aangegeven dat het probleem is opgelost na contact met de klantenservice.
Hierbij plaats ik een slotje op dit topic.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Hallo Dylano, welkom op het forum! Wanneer je de internetbundel hebt aangevraagd dan kun je deze de volgende dag vanaf 00:00 uur gebruiken. Kun je er inmiddels gebruik van maken? In afwachting van jouw reactie.
Ik heb het voor 00:00 aangevraagd maar kan nogsteeds niet gebruik van maken Please kunt u me helpen
Reputatie 8
Badge +15
- Toestel al een keer helemaal uit en aangezet?
- Gecontroleerd of mobiele data wel aan staat in het toestel?

Als op beide vragen het antwoord 'JA' is dan de instellingen controleren via toestelhulp. Je kiest het merk toestel > type toestel > Internet > Handmatig instellen.
Staat je toestel er niet bij pak dan een Samsung toestel met dezelfde Androidversie als van jouw toestel. Stappen kunnen afwijken maar de instellingen zijn het hetzelfde.
Allemaal al gedaan heb trouwens een iPhone 5s
Reputatie 8
Badge +15
Krijg je een melding als je het internet op wil? Zo ja, welke?
Ja als ik WiFi uit zet en mobiel data aan dan zeg die je hebt geen verbinding controleer uw netwerk (WiFi)
Reputatie 8
Badge +15
De iPhone heeft wel de laatste iOS versie?
Staat mobiele data/gesprekken op 4G en staat 4G wel aan? Of 4G aan staat kun je controleren via Mijn Telfort > Abonnement. Staat 4G niet aan dan vind je die terug bij "Extra opties".

Ga de instellingen toch even hier plaatsen.
Schakel Dataroaming in.
Kies Mobieledatanetwerk.
Is de optie Mobieledatanetwerk niet beschikbaar, dan is handmatig instellen helaas niet mogelijk. In dat geval, sluit het toestel aan op de PC en start iTunes om de zogeheten ‘Carrier Settings’ te installeren.
Bewerk de details voor MOBIELE DATA als volgt:
Bij APN, voer internet in.
Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
Bij Wachtwoord, voer niets in.
Heb je wat gewijzigd vergeet dan niet op de pijl links bovenin te tikken. Anders slaat de iPhone de instellingen niet op.
Staat het goed scroll dan eens helemaal naar beneden. Je hebt dan de optie "Stel opnieuw in".en gebruik die dan eens. Toestel daarna voor de zekerheid opnieuw opstarten.
Nope nog niet kan het zijn dat ik het pas straks om 00:00 kan gebruiken inverband met een werkdag om de instelingen bij Telfort in systeem te verwerken ?
Reputatie 8
Badge +15
Dan zou het ondertussen moeten werken. Werkt het ook?
Anders via Mijn Telfort > Instellingen > Blokkades controleren of internet geblokkeerd staat.
Staat het niet geblokkeerd dan kan je nog de netwerkinstellingen herstellen in de iPhone. Let op!: Wifi wachtwoorden hier ook mee gewist. Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Dylano, wat jammer dat mobiel internet het nog steeds niet doet. Graga ontvang ik je adresgegevens en 06-nummer in een privébericht. Na ontvangst ben ik je dan verder van dienst.
Reputatie 8
Badge +16
Beste Dylano, via een privébericht hebt je mij aangegeven dat het probleem is opgelost na contact met de klantenservice.
Hierbij plaats ik een slotje op dit topic.