Mijn mobiel internet doet het vaak niet voor bepaalde apps

• 23 september 2014
  • 15 reacties
  • 2844 keer bekeken

Ik heb sinds een paar dagen een sony xperia z1 compact. Ik heb een nieuwe simkaart aangevraagd (micro sim) en ik kan er gewoon mee bellen etc.
Mijn mobiel internet doet alleen raar op sommige momenten. Het ene moment kan ik alles doen: google, facebook, whatsapp etc,
maar op andere momenten kan ik niet googelen of andere zaken. Alleen whatsapp doet het dan nog. Die doet het altijd goed.
Ik snap echt niet wat het probleem is, ik heb zelfs al systeemherstel gedaan op mijn telefoon. Kan iemand mij helpen? Ik vind het heel vervelend.:(

15 reacties

Reputatie 8
Badge +15
Hoi irisvdven en welkom op het forum. :)

Dat is heel vervelend als het internet niet werkt. Wat ik vreemd is dat Whatsapp het wel doen maar de rest met vlagen.

1: Wil je controleren als alles werkt of je dan misschien gebruik maak van de Wi-Fi?
2: Zet de Wi-Fi dan eens uit en laat alleen mobiele data aan staan.
Werkt het dan niet, controleer dan eens de instellingen via dit stappenplan.
Het is van de Z1 maar kun je ook gebruiken voor de Z1 compact.
3: Je hebt nog voldoende MB's?
Hartstikke fijn dat je zo snel reageert!
Ik heb wifi al een aantal keer uitgezet om te kijken wat er dan gebeurt maar zodra het via 3g of h± enz gaat, kan ik vaak niet googelen etc.
Ik heb het stappenplan ook al eens geprobeerd maar ik heb de internetinstellingen van telfort via mijn telefooninstellingen gedownload.Die was al ingevuld.
Wat wel opviel was dat bij handmatige instellingen de proxy nog niet was ingevuld, en bij gedownloade instellingen stonden die er al wel in.
Misschien kan het daar aan liggen?
Ik heb nog 175 mb (ongeveer) dus ik denk niet dat het daar aan ligt.
Verder zie ik bij mijn ontvangst wel dat er data naar buiten gestuurd wordt wanneer ik probeer te internetten, maar dat er geen data binnenkomt.
Ik hoop echt dat je me kunt helpen met deze informatie! Zou echt super zijn! 😃
Reputatie 8
Badge +15
Kijk, hier hou ik nou van! 😃
Je geeft voldoende informatie.. Toppie hoor!

Je kunt het beste de handmatige instellingen gebruiken waarvan ik de link in mijn eerste bericht heb geplaatst.

Je telefoon verstuurd wel informatie naar het internet maar ontvangt niets waardoor er geen verbinding is. Je hebt de roaming ook aan staan?

Als de handmatige instellingen gebruikt zijn en de roaming staat aan maar het werkt nog niet?
Laat dan een reset uitvoeren, in veel situaties is dit dan de oplossing. De reset kun je laten uitvoeren door de klantenservice. Je kan ook wachten tot een moderator je topic oppakt maar hou dan wel rekening met een verwerkingstijd.
Bedankt voor je reactie! Echt fijn dat je me wilt helpen :)
Nationaal roamen staat aan. Ik zal straks de handmatige instellingen toepassen en dan laat ik weten hoe t gaat. Het rare is alleen dat ik soms wel gewoon goed internet heb. Ligt het dan misschien aan het verschillend ontvangst? (gsm enz)
Hartstikke bedankt voor je hulp! 😃
Reputatie 8
Badge +15
Het rare is alleen dat ik soms wel gewoon goed internet heb. Ligt het dan misschien aan het verschillend ontvangst? (gsm enz)

Dat kan. Maar dan zou je wel internet hebben maar is het zeer traag. Je zou dan in de statusbalk bij de tijd een G of een E moeten zien staan. Ook een simpele webpagina zoals Google.nl zou dan werken.
Hmm ik zit nu in de bus en in het begin had ik weer geen internet. Toen heb ik een instelling van Chrome veranderd in: gegevensgebruik beperken en toen deed Chrome het wel... Daarna probeerde ik mijn mail te laden maar deze deed het dan weer niet. Ik zie ook dat mail nieteens probeert om dan data op te vragen. Dat heb ik ook als Chrome het niet doet. Het lijkt wel of ik de apps echt moet triggeren om internet te verkrijgen. Bij whatsapp heb ik altijd inkomend en uitgaande data...
Ik vind het echt vreemd...
Reputatie 8
Badge +15
Of het aan de apps / toestel ligt kan je zelf ook makkelijk controleren.
Plaats de simkaart in een ander toestel. Werkt het dan wel goed dan ligt het aan je toestel.
Oke ik heb de internetinstellingen handmatig ingesteld en het probleem lijkt verholpen (tot nu toe). Ik vind het wel raar, want ik had gewoon de instellingen van telfort gedownload. Deze hadden de proxy etc. automatisch voor me ingesteld. Hoe kan het dan zijn dat internet het wel doet wanneer ik deze leeg laat?

Ik ben benieuwd of het zo is opgelost.

Bedankt voor de goede hulp en de snelle reacties!! Heel fijn!
Reputatie 8
Badge +15
Graag gedaan! :D

Veel smartphones kunnen niet overweg met de sms met automatische instellingen. Of er wordt niets geïnstalleerd of blijkbaar met foutieve instellingen.

Bij smartphones kan je het beste de instellingen handmatig in het toestel zetten als ze er niet in staan. De meeste smartphones hebben de instellingen namelijk al voorgeprogrammeerd staan.
Nooooo!!!
Hij doet het weer niet! :(

Ik zie nu wel dat ie wel data aan probeert te vragen.
Ik zie trouwens ook bij instellingen -> over de telefoon -> status: daar staat: Roaming: geen roaming.

Toch staat roaming bij mij op nationaal roamen. Ligt dit dan aan Telfort?
Hoe kan ik dit oplossen?

Alsvast bedankt!
Badge
Beste koffiemok,

Ik heb dus precies dezelfde problemen.

Whatsapp doet het maar heel traag vaak, maar fb en chrome doen het absoluut niet.

Ik heb al nieuwe simkaart erin.
Zou niet weten wat ik nog meer kan doen!

Hoop snel wat te horen.
Word helemaal gek hiervan.

Met vriendelijke groet,
M.Bentem
Reputatie 8
Badge +15
Beste koffiemok,

Ik heb dus precies dezelfde problemen.

Whatsapp doet het maar heel traag vaak, maar fb en chrome doen het absoluut niet.

Ik heb al nieuwe simkaart erin.
Zou niet weten wat ik nog meer kan doen!

Hoop snel wat te horen.
Word helemaal gek hiervan.

Met vriendelijke groet,
M.Bentem

Loop de instellingen eens na via Toestelhulp. Je kiest het merk > type toestel. Bij internet kies je het stappenplan Internet handmatig instellen.
De instellingen die daar staan controleren met wat in je toestel staat. Heb je wijzigingen aangebracht vergeet deze dan niet op te slaan. Mocht het internet daarna nog niet werken dan je toestel helemaal uit en aanzetten.
Badge
Beste Koffiemok,

Voor mijn telefoon sony xperia C5 ultra staat deze er niet op.

Zou u mij kunnen helpen?

Groetjes,
Reputatie 8
Badge +15
We gaan het proberen! 🙂 Het klopt dat het gaat om dit toestel?

Kies Instellingen.
Kies Meer…
Kies Mobiele netwerken.
Kies Mobiele netwerken.
Als Mobiel dataverkeer uitgevinkt is, vink Mobiel dataverkeer aan.
Als Mobiel dataverkeer aangevinkt is, ga verder met de volgende stap.
Vink Gegevensroaming aan.
Kies OK.

Kies Namen toegangspunten.
Kies het plus-symbool.
Note: Je kan ook kiezen voor een bestaand toegangspunt. Tik dan 1 x op het toegangspunt van Telfort. Je krijgt dan ook onderstaande lijst te zien.

Bij Naam, voer Telfort Mobiel Internet in.
Bij APN, voer internet in.
Bij Proxy, voer niets in.
Bij Poort, voer niets in.
Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
Bij Wachtwoord, voer niets in.
Scroll naar beneden.
Bij MCC, voer 204 in.
Bij MNC, voer 12 in.
Bij Verificatietype, vink Geen aan.
Kies APN-type.
Als dit scherm verschijnt, voer default,supl in (let op: in kleine letters) en kies OK.
Verschijnt dit scherm niet, vink Internet aan en kies OK.
Kies het opties-symbool.
Kies Opslaan.
Vink Telfort Mobiel Internet aan.
Als je een bestaand toegangspunt hebt bewerkt dan kom je weer in het overzicht van de APN's.
De Sony Xperia Z3 Compact is nu ingesteld voor gebruik van mobiel internet.
Keer terug naar het Startscherm.

Controleer of het internet werkt. Werkt het nog niet dan je toestel helemaal uit en weer aanzetten.

Reageer