beantwoord

Mbs kopen

• 31 juli 2018
  • 15 reacties
  • 529 keer bekeken

Kan je 1 x per dag 500 mb kopen?
icon

Beste antwoord door GJC 1 augustus 2018, 06:08

Je kunt in elk geval kijken of je het bijkopen kunt blokkeren en het abonnement gewoon laten lopen. Als het tegoed op is kan ze in elk geval de noodzakelijke dingen (noodgevallen) nog gewoon doen, alleen op een lage snelheid. Er zijn meerdere manieren op 'aan extra Mb's te komen'.
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/extra-mbs-aanvragen.htm
Hoe je dit opvoedkundig moet doen is niet mijn zaak. Ik zou er in elk geval een leermoment van maken.
Bekijk reactie

15 reacties

Reputatie 5
Badge +8
Fijn om te lezen Ursula. 🙂 Laat me gerust weten als ik nog iets voor je kan betekenen.
Beste Alex ik heb het inmiddels geregeld met Telfort.
Reputatie 5
Badge +8
Waarschijnlijk inderdaad te lastig om te realiseren, het is uiteraard ook aan de opvoeders.
Ik heb zo mijn eigen kijk op mobieltjes en kinderen daar ga ik inhoudelijk niet op in.

Ik gok dat wij wat dat betreft redelijk op 1 lijn zitten, afhankelijk van de leeftijd natuurlijk.
Waarschijnlijk inderdaad te lastig om te realiseren, het is uiteraard ook aan de opvoeders.
Ik heb zo mijn eigen kijk op mobieltjes en kinderen daar ga ik inhoudelijk niet op in.
Reputatie 5
Badge +8
Abonnementen worden niet voor niets alleen afgesloten met personen boven de 18 jaar.

Hoort eigenlijk bij tips en ideeën vond het hier echter wel op zijn plaats.

Het zou wel goed zijn als er ergens in Mijn Telfort of nog beter bij het bestellen dat er aangegeven kan worden dat dit abonnement voor een minderjarige is of hier een specifieke sim voor ontwikkelen met toegangsmogelijkheden. Mede ook uit oogpunt zoals een recente situatie dat de KS belt met het betreffende nummer ivm een verlengaanbod.

Dat zou mooi zijn. Ik vraag me af of dit juridisch kan, er zijn redelijk wat regeltjes als het om kinderen/tieners gaat. Denk dat het financieel wel aantrekkelijk is maar technisch waarschijnlijk een ramp om voor elkaar te krijgen. Heb het idee wel vaker voorbij zien komen, kan me alleen niet meer herinneren waarom het geen go heeft gekregen.
Abonnementen worden niet voor niets alleen afgesloten met personen boven de 18 jaar.

Hoort eigenlijk bij tips en ideeën vond het hier echter wel op zijn plaats.

Het zou wel goed zijn als er ergens in Mijn Telfort of nog beter bij het bestellen dat er aangegeven kan worden dat dit abonnement voor een minderjarige is of hier een specifieke sim voor ontwikkelen met toegangsmogelijkheden. Mede ook uit oogpunt zoals een recente situatie dat de KS belt met het betreffende nummer ivm een verlengaanbod.
Reputatie 5
Badge +8
Ursula. Ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten als ik nog iets voor je kan betekenen.
Reputatie 5
Badge +8
Hi Ursula, welkom op het forum. Bundels kan je zelfs vaker dan 1 keer per dag aanschaffen, dit valt ook niet te blokkeren. Abonnementen worden niet voor niets alleen afgesloten met personen boven de 18 jaar.

Hoe je dit opvoedkundig moet doen is niet mijn zaak. Ik zou er in elk geval een leermoment van maken.

Hier sluit ik mij ook bij aan. 😉
Reputatie 8
Badge +11
Je kunt in elk geval kijken of je het bijkopen kunt blokkeren en het abonnement gewoon laten lopen. Als het tegoed op is kan ze in elk geval de noodzakelijke dingen (noodgevallen) nog gewoon doen, alleen op een lage snelheid. Er zijn meerdere manieren op 'aan extra Mb's te komen'.
Vanaf morgen klaar dan blokkeer ik der abonnement. Dan kan ze helemaal niets meer.
Badge +18
Min dochter heeft een bundel van 10.000 per maand. Maar ik zie nu in het verbruikoverzicht dat ze al 5 dagen iedere dag 500 koopt(op mijn kosten)

Hartig woordje met haar spreken. De extra aankopen van haar zakgeld af.
Of betalen van haar bijbaantje.
Reputatie 8
Badge +17
Dochterlief bellen lijkt mij de kortste klap
Ik heb daar gekeken maar er staat niet bij hoe vaak je dat kan doen
Min dochter heeft een bundel van 10.000 per maand. Maar ik zie nu in het verbruikoverzicht dat ze al 5 dagen iedere dag 500 koopt(op mijn kosten)
Reputatie 8
Badge +17
Zie onderstaande link

Reageer