Mb's vliegen erdoor

• 31 januari 2014
  • 3 reacties
  • 1227 keer bekeken

Hallo,

Ik heb sinds een paar dagen een mobiel abonnement van Telfort. Ik ben overgestapt van t mobile. Ik had bij t mobile 1000mb internet, maar verbruikte meestal maar 300mb per maand. Bij telfort heb ik daarom een 500mb abonnement genomen.

Nu vliegen ineens mijn Mb's erdoor, terwijl dit bij t mobile niet zo was. In 3 dagen tijd heb ik volgens t mobile al 50mb verbruikt, terwijl ik thuis op wifi zit en niet veel de deur uit ben geweest. Hoe kan dit nu? Ik had hier nooit problemen mee.

Groet Sylvia

3 reacties

Ik bedoel natuurlijk volgens telfort al 50mb verbruikt. 😉
Reputatie 8
Badge +15
Het begint allebei met een T hihi :p

Kunnen 2 dingen aan de hand zijn:

1: Het abonnement is net gestart en dan kan het zijn dat je niet de volledige bundels hebt ontvangen maar naar verhouding.
Bij de belstatus zou je ook moeten zien op welke dag je de volledige bundels ontvangt.
Telfort en T-Mobile hanteren dezelfde werkwijze bij de start van een abonnement.

2: De Wi-Fi verbinding is niet optimaal of staat ingesteld dat het uitgeschakeld wordt als het toestel in de slaapstand gaat. Het mobiele netwerk zal dan automatisch de internetverbinding overnemen. Dit is een eigenschap van een smartphone.
Ben je thuis en maak je gebruik van de Wi-Fi zet dan de mobiele dataverbinding helemaal uit. Zo weet je zeker dat alle internetverkeer alleen via de Wi-Fi loopt.
Badge
@silvie7,

Welkom op het forum en welkom bij Telfort! Ik denk dat punt 2 van Koffiemok de reden is waarom jouw verbruik hoger is dan je had verwacht. Je kunt de details van jouw gebruik bekijken via Mijn Telfort. Welke telefoon gebruik je? De meeste telefoons hebben een datateller voor het mobiele dataverbruik. Zo kun je zien waaraan jouw MB's opgaan.

Laïla

Reageer