Mb's ontzettend snel weg....

• 25 april 2015
  • 22 reacties
  • 1394 keer bekeken

Reputatie 1
Ik heb voor eerst voor mijn dochter een abonnement genomen. Voor de rest zaten we al bij telfort dus dit was logische stap.
In de winkel is gekeken wat ze normaal verbruikte met prepaid en haar onbeperkt internet bundel, en ze zat ruim onder de 500 mb. Dus een abonnement genomen van 500 mb met bellen en sms.
Maar binnen 1 dag is er al 100 mb weg terwijl ze meer op wifi zit en vaak de mobiele data uitzet.
Alle besparingen kennen we, geen automatische videos in facebook, geen bluetooth aan.
Ik heb echt spijt van het nemen van een abonnement, het liefst wil ik er af. Ze haalt het zo nooit in de maand, en dat dit ons geadviseerd was en ruim voldoende moest wezen. Ik voel me een beetje bedonderd.
Kan ik mijn abonnement opzeggen? 😞

22 reacties

Reputatie 8
Badge +15
Hoi cyvonne

Wanneer is het abonnement gestart?
Reputatie 1
Hoi cyvonne

Wanneer is het abonnement gestart?

Op 23 april 2015.
Reputatie 8
Badge +15
Ok, controleer eens op mijn Telfort op welke dag de bundels elke maand worden toegekend.
Als je bent ingelogd en je kijkt onder de grote foto. Daar zie je 3 blokken staan. De middelste geeft de belstatus aan. Daar staat ook een tekst als "zoveel dagen tot" of iets in die zin.
Reputatie 1
Ok, controleer eens op mijn Telfort op welke dag de bundels elke maand worden toegekend.
Als je bent ingelogd en je kijkt onder de grote foto. Daar zie je 3 blokken staan. De middelste geeft de belstatus aan. Daar staat ook een tekst als "zoveel dagen tot" of iets in die zin.

30 dag(en) resterend
U ontvangt nieuw tegoed op 25 Mei 2015.

Volgens mij dus de 25e van elke maand.
Reputatie 1
Ik vind het zo sneu voor mijn dochter, die gaat heel lang geen internet buiten de deur hebben als het zo snel gaat.
Ze is zo teleurgesteld.
Maar ik lees wel dat er meer zijn die hier last van hebben. Hoe kan dat dan als je voor het abonnement helemaal geen hoog verbruik had. Ze is niet anders met haar mobiel omgegaan dan anders.
Reputatie 8
Badge +15
Ze heeft nu nog 400 MB en als ze er rustig aan mee doen is het haalbaar hoor. Dan is het wel zoveel mogelijk gebruik maken van de wifi en internet via het mobiele netwerk uitzetten als ze het niet gebruikt.

Is het een sim only abonnement of een abonnement met toestel wat je genomen hebt voor je dochter?
Reputatie 1
Fijn dat je zo behulpzaam bent Koffiemok !!

Het is een sim only abonnement. Ze had 1 dag vantevoren een iphone zelf gekocht na lang sparen :D

Ik hoop echt dat het haalbaar is. Elke keer je mb omhoog zetten moet toch niet nodig zijn. Dan had ik veel beter bij haar prepaid van hi kunnen blijven. Dat werkte goed en nooit gedoe mee gehad. Tuurlijk was internet iets trager maar dit probleem vindt ik veel erger. Beter langzaam internet dan helemaal niets.
Thuis zet ze de mobiele data uit dus dan mag er toch geen verbruik van mb uit je bundel zijn.
Reputatie 1
Ik hoop echt dat Telfort iets voor ons kan doen.
Met vast bellen, internet en tv eigenlijk nooit problemen. Jammer dat deze ervaring met mobiel zo slecht is.
We hadden al voorzorgsmaatregelen genomen om te zorgen dat ze geen onnodige mb's zou verbruiken.

Kan ik wel of niet mijn abonnement annuleren/opzeggen?
Reputatie 8
Badge +15
Graag gedaan!

Het is een sim only abonnement. Ze had 1 dag vantevoren een iphone zelf gekocht na lang sparen
Dan ben ik bang dat het daar in zit. Als je een nieuwe telefoon gaat gebruiken dan gaat die zich helemaal installeren. Heel vaak zie ik het voorbij komen dat daardoor onbedoeld MB's aan zijn opgegaan.

Hoe zet ze de mobiele data uit? Zet ze die helemaal uit of laat ze die gewoon overschakelen naar de wifi?
Het beste is om die helemaal uit te zetten. Instellingen > Mobiel netwerk > Mobiele data. Deze schakelaar moet grijs zijn en dan is het internet uitgeschakeld.

Telefonisch en via internet heb je de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Hoe dit in de winkel is weet ik zo niet. Daar zal een medewerker van Telfort je beter over kunnen geven.
Echter zou ze dit bij een andere provider ook kunnen overkomen.

Maar even off topic..
Hebben jullie op het huisadres dus internet en interactieve tv?
Je dochters abonnement staat op hetzelfde adres?
Vergeet dan niet om Combivoordeel aan te zetten voor het leuke gratis extraatje! 😉
Reputatie 1
Graag gedaan!

Het is een sim only abonnement. Ze had 1 dag vantevoren een iphone zelf gekocht na lang sparen
Dan ben ik bang dat het daar in zit. Als je een nieuwe telefoon gaat gebruiken dan gaat die zich helemaal installeren. Heel vaak zie ik het voorbij komen dat daardoor onbedoeld MB's aan zijn opgegaan.

Hoe zet ze de mobiele data uit? Zet ze die helemaal uit of laat ze die gewoon overschakelen naar de wifi?
Het beste is om die helemaal uit te zetten. Instellingen > Mobiel netwerk > Mobiele data. Deze schakelaar moet grijs zijn en dan is het internet uitgeschakeld.

Telefonisch en via internet heb je de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Hoe dit in de winkel is weet ik zo niet. Daar zal een medewerker van Telfort je beter over kunnen geven.
Echter zou ze dit bij een andere provider ook kunnen overkomen.

Maar even off topic..
Hebben jullie op het huisadres dus internet en interactieve tv?
Je dochters abonnement staat op hetzelfde adres?
Vergeet dan niet om Combivoordeel aan te zetten voor het leuke gratis extraatje! ;)

Combivoordeel heb ik aan laten zetten. Daardoor betaal ik 8 euro per maand. Dus geregeld !
En ze zet inderdaad bij mobiele data alles uit via het grijze schuifje.
Abonnement is bij de mediamarkt geregeld waar ze haar telefoon had gekocht.
Ik ben gewoon bang dat ze erop achter uit gaat met dit abonnement. Altijd goed werkend internet gehad en nu continue opletten of je de mobiele data wel uit hebt bij wifi toegang. Lijkt me niet prettig om zo met je telefoon om te moeten gaan maar het lijkt wel niet anders te kunnen. Ik blijf fijn bij mijn nog zeer oude prepaid met internet. Durf het niet aan.
Reputatie 1
Oh vergeten... je zei : Bij een andere profider kan dit ook gebeuren.

Is toch vreemd dat ze altijd onder die 500 mb bleef en ineens 100 mb per dag verbruikt. Bij hi (prepaid) was dit nooit aan de orde. Het het feit dat dit een abonnement is zou toch geen verschil moeten maken in je verbruik. Toch...?
Reputatie 8
Badge +15
Internetverbruik baseren ze op het verbruik van de vorige maanden. Dit geeft een aardig goede richtlijn met wat je verbruikt in een maand. Zo kan je bijvoorbeeld ook je belgedrag uitrekenen. Dit doe ik altijd als ik kan verlengen. Controleer en bereken het gemiddelde van mijn bel- en internetverbruik.
Het is echter wel een variabele. De ene maand verbruik je meer of minder dan de andere maand. Ikzelf schaal mezelf altijd iets boven mijn gemiddelde in. Ik zit nu zelf op 1 GB na aanleiding van mijn gemiddelde. Als ik kan verlengen dan ga ik de bundel opschalen naar 1,5 GB. De 1 GB begint krap te worden. ;)

Het het feit dat dit een abonnement is zou toch geen verschil moeten maken in je verbruik. Toch...?
500 MB is 500 MB. Of het nu een prepaidbundel of een bundel van een abonnement is. Dat maakt niet uit.

Voor nu ga ik er echt vanuit dat het komt door het in gebruik nemen van een nieuw toestel. Jullie zullen in de aankomende week en weken merken dat het MB verbruik weer zakt. Als je een nieuwe telefoon in gebruik neemt dan ga je die de eerste periode vaak onbewust veel meer gebruiken omdat het een nieuw speeltje is. Zodra het nieuwe er vanaf is gebruikt men de telefoon weer zoals ze gewend waren. Als ze de nieuwe telefoon zou gaan gebruiken met een prepaidbundel dan zou ze hoogstwaarschijnlijk hetzelfde hebben.

Ik zou voor nu nog niet teveel zorgen maken of dat je een verkeerde beslissing hebt genomen. Wacht nog even af.
Reputatie 1
Ze bekijkt deze mobiel inderdaad vaker......altijd samsung gewendt en dan is een iphone wel heel anders.
Maar ze heeft er thuis bij de wifi mee zitten "ontdekken".
En bij de prepaid hadden we er niks van gemerkt natuurlijk want dat was onbeperkt. Echt vergelijken met andere maanden kon dus alleen vanuit die prepaid.
Ik heb er gewoon een slecht gevoel over. Kan het niet goed uitleggen.
Normaal beslis ik niets overhaast en heb gewoon het gevoel dat dit wel zo is. Het loopt fout dus wat heb ik gedaan. Het internet is toch wel het belangrijkste op hun mobiel, bellen en vooral sms telt niet echt mee.
Ik hoop er maar het beste van. En met mij meer als ik het forum zo doorlees. Meer mensen hebben problemen met het snel verslinden van hun mb's. Hopelijk is dit geen gevalletje "kat in de zak".

Maar super bedankt nogmaals voor het meedenken en advies!
Reputatie 8
Badge +17
Heeft je dochter ook facebook op de phone geinstalleerd zet dan het automatisch afspelen van video's uit en gebruikt ze ook facetime dat gebruikt ook nog al wat Mb's ongeveer 3 Mb per minuut.

Heeft de iphone toevallig ook een update ontvangen, het beste is om updates alleen te downloaden via WIFI voor de toestel en app updates
Reputatie 1
Ze heeft wel facebook erop maar zal voor de zekerheid controleren op dat automatische afspelen. Als het goed is heb ik dat al wel gedaan maar checken kan geen kwaad.
Iphone heeft update gehad en toen waren we thuis bij wifi. We waren de telefoon net aan het installeren, ze had hem net gekocht. Dus daar kunnen de mb's ook niet naar toe zijn gegaan.
Ik ben van plan om Onavo Count app erop te zetten. Die schijnt tot in detail bij te houden waar je mb's door verbruikt worden. En de zwaardere apps zoals facebook te verplaatsen naar de tablet die thuis op wifi blijft draaien.

Het blijft volgens mij altijd waakzaam zijn voor je mb's. Ze was nu gewendt er totaal niet naar hoeven om tekijken, het was toch onbeperkt. Dat zal vanaf nu dus helaas anders zijn. Moet automatisme worden om je data uit tezetten waar wifi is. Gedoe !
Blijft gewoon balen dat de mb's als sneeuw voor zon weg zijn.
Reputatie 8
Badge +17
Ik zag dat je ook combivoordeel gebruikt en voor korting hebt gekozen wellicht is het een overweging waard om te kiezen voor dubbele mb's ipv een korting.
Reputatie 1
Ik zag dat je ook combivoordeel gebruikt en voor korting hebt gekozen wellicht is het een overweging waard om te kiezen voor dubbele mb's ipv een korting.

We hebben gekozen voor die 5 euro korting denkende dat we ruim in de mb's zaten. Dat kun je toch niet meer veranderen.
Maar wat is dan beter om te doen. Met korting en eventueel de mb's verhogen naar 1 gb, of de 500 mb houden en dan alles laten verdubbelen ? Betaal nu met korting voor 500 mb, 100 sms en 150 belminuten 8 euro.
Reputatie 8
Badge +17
Af en toe 500 mb bijkopen is wellicht goedkoper echter dat bijkopen is tot de volgende factuurdatum.
De combikortingen kun je ten alle tijde veranderen echter ik dacht te hebben gelezen dat je bij verandering weer administratiekosten moet betalen.
Reputatie 1
Heb vandaag de eerste factuur gekregen.
Daarop stond na korting nog een bedrag voor 10 euro op voor de aansluitkosten. Zowel bij de mediamarkt als in een gesprek met de klantenservice is mij verteld dat die zou komen te vervallen.

Verder wachten we deze maand even af met die 500 mb jimny. Dat ze meer verbruikt dan we gewend waren is nu wel duidelijk. Snap het alleen nog niet helemaal. Qua gebruik is er niets veranderd en alle instellingen stonden of staan inmiddels mb besparend. Ze zou dus makkelijk "rond" moeten komen maar ik betwijfel het. Ik zou dit niet aan anderen aanbevelen. Heb er zelf nog steeds een slecht gevoel bij. Of ik zie te snel "beren op de weg".
Misschien dat we zelfs het aantal mb's omhoog moeten doen, maar heb ergens gelezen dat je daar dan weer aansluitkosten voor zou moeten betalen. Of dat klopt weet ik niet.
Kan ik trouwens bellen buiten haar bundel blokkeren? Zo voorkom je dat kinderen hoge kosten kunnen maken. De app is bij haar geinstalleerd dus ze kan het zelf ook in de gaten houden maar uit voorzorg?
Was ik toch maar bij prepaid gebleven 😞
Badge +2
@cyvonne,

Fijn om te zien dat onze forum toppers jou goed op weg hebben geholpen.

Daarop stond na korting nog een bedrag voor 10 euro op voor de aansluitkosten. Zowel bij de mediamarkt als in een gesprek met de klantenservice is mij verteld dat die zou komen te vervallen.

Na het activeren van Combivoordeel wordt op een eerstvolgende factuur de resterende aansluitkosten gecorrigeerd.

Misschien dat we zelfs het aantal mb's omhoog moeten doen, maar heb ergens gelezen dat je daar dan weer aansluitkosten voor zou moeten betalen. Of dat klopt weet ik niet.

Je kunt kosteloos de bundel verhogen in Mijn Telfort.

Kan ik trouwens bellen buiten haar bundel blokkeren? Zo voorkom je dat kinderen hoge kosten kunnen maken. De app is bij haar geinstalleerd dus ze kan het zelf ook in de gaten houden maar uit voorzorg?

Je kunt bellen buiten de bundel niet blokkeren.

Was ik toch maar bij prepaid gebleven :(

Geef het een kans. Ik begrijp dat het best eng is, maar ik heb alle vertrouwen in jouw dochter dat ze deze verantwoordelijkheid aan kan. Indien je het Combivoordeel wilt wijzigen kun je dat aan mij laten weten in een privébericht aangevuld met jouw naw-gegevens, e-mailadres, telefoonnummer waarop je bereikbaar bent en het 06-nummer van Telfort. Heb je nog vragen? Stel ze gerust.

Daphne
Reputatie 1
@cyvonne,

Fijn om te zien dat onze forum toppers jou goed op weg hebben geholpen.

Na het activeren van Combivoordeel wordt op een eerstvolgende factuur de resterende aansluitkosten gecorrigeerd.

Je kunt kosteloos de bundel verhogen in Mijn Telfort.

Je kunt bellen buiten de bundel niet blokkeren.

Was ik toch maar bij prepaid gebleven :(

Geef het een kans. Ik begrijp dat het best eng is, maar ik heb alle vertrouwen in jouw dochter dat ze deze verantwoordelijkheid aan kan. Indien je het Combivoordeel wilt wijzigen kun je dat aan mij laten weten in een privébericht aangevuld met jouw naw-gegevens, e-mailadres, telefoonnummer waarop je bereikbaar bent en het 06-nummer van Telfort. Heb je nog vragen? Stel ze gerust.

Daphne

Bedankt voor je reactie.
Ben inderdaad blij dat je hier zoveel hulp krijgt van iedereen!!

Je antwoorden zijn duidelijk.
Aansluitkosten komt goed, heeft ze toch niet genoeg aan 500 mb mag dat zonder kosten omhoog, en bellen kan niet geblokkeerd worden. Helder.

Of we wat willen veranderen willen we zien nadat deze maand is verlopen. Kijken of ze het redt met die 500 mb. Is dat niet het geval dan moet ik even zien wat het voordeligst is. Korting houden en mb en/of belminuten omhoog of met korting en alles laten verdubbelen. Heb ik daar nog even de tijd voor? Of wil je nu graag weten of ik wat wil veranderen?

Ik geef het gewoon een kans. Ben misschien ook wel te snel "paniekerig" als het niet helemaal duidelijk is met contracten. Niemand zit te wachten op enorme kosten of teweinig mb's ;)
Maar nogmaals, super bedankt iedereen voor de uitleg. Ik kan ermee verder!
Badge +2
@cyvonne,

Of we wat willen veranderen willen we zien nadat deze maand is verlopen. Kijken of ze het redt met die 500 mb. Is dat niet het geval dan moet ik even zien wat het voordeligst is. Korting houden en mb en/of belminuten omhoog of met korting en alles laten verdubbelen. Heb ik daar nog even de tijd voor? Of wil je nu graag weten of ik wat wil veranderen?

Van mij mag je rustig even de tijd nemen, mijn aanbod blijft staan ;)

Niemand zit te wachten op enorme kosten of teweinig mb's.

Mee eens en wij allen doen ons best je te beschermen tegen dat soort verrassingen 😉

Komt goed!

Reageer