beantwoord

Langzame data wanneer je MB's op zijn?

• 25 november 2016
  • 9 reacties
  • 1213 keer bekeken

Goedemiddag,

Waarom geven bijna alle andere providers de optie dat je internet vertraagt wanneer je je MB's op hebt gemaakt en bij Telfort word je afgesloten?
Ik moet dan voor 5 euro 500 MB's aanschaffen maar waarom zorgen jullie er niet voor dat het internet gewoon vertraagd wordt zodat ik alleen maar kan Whatsappen bijvoorbeeld?

Want wanneer mijn MB's op zijn en ik buiten geen internet meer heb, ben ik verplicht om OF te sms'en OF te bellen. Dit is niet altijd even praktisch.
icon

Beste antwoord door Leon 29 november 2016, 10:08

Hoi berkaybey, welkom op ons forum!

Gezien de reactie in dit topic is het denk ik al wel duidelijk (allen bedankt voor jullie input). Elke provider maakt zo z'n eigen keuzes en Telfort heeft er voor gekozen om het op deze manier te doen. Het lijkt mij ook niet prettig om aan het einde van elke maand afhankelijk te zijn van een ontzettend langzame geknepen verbinding.

Ik zie ook een aantal goede tips hierboven. Er zijn app's die op de achtergrond data verbruiken zonder dat je dat in de gaten hebt. Schakel deze functies in de app's uit. Friesian geeft een aantal tools aan die je hier bij kunnen helpen. Verder uiteraard zo veel mogelijk gebruikmaken van WiFi.

@Conniest,

Dat is een terechte opmerking! Dat vinden wij zelf namelijk ook! Sinds gisteren (maandag 28 november 2016) is dat aangepast. Als je in je abonnement de Mb's mee mag nemen, dan neem je voortaan ook de overgebleven extra Mb's mee naar de volgende maand. 🙂
Bekijk reactie

9 reacties

Reputatie 6
Badge +7
Nee dat klopt maar je kunt het zelf ook in de hand houden (met Mijn Telfort) en je wist van te voren dat Telfort deze manier gebruikt op is op,
en persoonlijk vind ik dat ideaal je weet waar je aan toe bent en komt niet voor extra kosten te staan zoals vroeger het geval was. en als je extra wilt kost dat dus €5,- extra eigenlijk heb je dus een verkeerd abbo afgenomen te weinig mb's
Nee dat klopt maar je kunt het zelf ook in de hand houden (met Mijn Telfort) en je wist van te voren dat Telfort deze manier gebruikt op is op,
en persoonlijk vind ik dat ideaal je weet waar je aan toe bent en komt niet voor extra kosten te staan zoals vroeger het geval was. en als je extra wilt kost dat dus €5,- extra eigenlijk heb je dus een verkeerd abbo afgenomen te weinig mb's

Je wil eigenlijk zeggen; stap maar over naar een andere provider als je 't niet eens bent want Telfort zal toch niet veranderen?
Reputatie 6
Badge +7
Nou ja als jij dat zo wil stellen wel ja en nee ik bedoel eigenlijk dat je een bundel heb waar te weinig mb's in zitten, want dat is het beleid van Telfort op deze manier. Misschien dat dat een keer gaat veranderen maar dat weet ik niet.
Ik snap de redenatie maar zoals cobus al schrijft heb je vermoedelijk bij aanvang voor een te klein databundel gekozen. Dus wat heb je liever trager internet of voor een bedrag data bijkopen voor dezelfde snelheid.
En het is mischien een idee om je daadwerkelijk gebruik te bekijken en dan een beter passende bundel te kiezen.
Nog een tip zorg dat apps de je niet gebruikt maar wel data verbruiken ook echt uit zijn.

Dat je bellen niet altijd even praktisch noemt snap ik maar SMS of Whatsapp zit nagenoeg geen verschil in het enige is dat SMS soms wat trager lijkt te zijn bij het ontvangen.
Goedemiddag,

Waarom geven bijna alle andere providers de optie dat je internet vertraagd wanneer je je MB's op hebt gemaakt en bij Telfort word je afgesloten?
Ik moet dan voor 5 euro 500 MB's aanschaffen maar waarom zorgen jullie er niet voor dat het internet gewoon vertraagd wordt zodat ik alleen maar kan Whatsappen bijvoorbeeld?

Want wanneer mijn MB's op zijn en ik buiten geen internet meer heb, ben ik verplicht om OF te sms'en OF te bellen. Dit is niet altijd even praktisch.

Goejemiddag berkaybey.

Ten eerste is het niet zo dat bijna alle providers de optie geven dat Internet vertraagd wanneer de embeetjes zijn opgemaakt, dit is pertinent niet waar. Je kunt het ook zien als een bescherming, afgezien van wat providers wel moeten...een waarschuwingssms. Er zijn meerdere vormen: buiten bundel kosten, belplafond en/of dataplafond en ja ook vertraging wat jij noemt.

Je moet helemaal niet MB bijkopen, je mag het is een keuze.
Verder is het zo dat je een keuze kunt maken van tevoren wat het beste past, en Wi-Fi is ook een handige optie om langer met je embeetjes te doen. Heb je wel embeetjes over kun je deze zelfs nog 2 maanden gebruiken, hetzelfde geldt voor bellen.

Echter, je wordt bij Telfort niet afgesloten, wanneer de embeetjes op zijn.
Elke provider heeft een eigen structuur.

Wat o.a. ook verschil kan maken is, bij gebruik van Wi-Fi mobiel data uit. Slimme netwerkwissel / Wi-Fi assistent uit.
Een app als data eye (ken ik van een andere forummer) en opera max.
Reputatie 1
Wat ik vooral vreemd vind is dat wanneer ik 500 mb zou bijkopen aan het eind van de maand ik deze niet eens mee mag nemen naar de volgende.

Zoals ik het nu begrijp komen extra mb's eind van de maand alweer te vervallen terwijl dit met normale mb's niet zo is.
Badge +1
Hoi berkaybey, welkom op ons forum!

Gezien de reactie in dit topic is het denk ik al wel duidelijk (allen bedankt voor jullie input). Elke provider maakt zo z'n eigen keuzes en Telfort heeft er voor gekozen om het op deze manier te doen. Het lijkt mij ook niet prettig om aan het einde van elke maand afhankelijk te zijn van een ontzettend langzame geknepen verbinding.

Ik zie ook een aantal goede tips hierboven. Er zijn app's die op de achtergrond data verbruiken zonder dat je dat in de gaten hebt. Schakel deze functies in de app's uit. Friesian geeft een aantal tools aan die je hier bij kunnen helpen. Verder uiteraard zo veel mogelijk gebruikmaken van WiFi.

@Conniest,

Dat is een terechte opmerking! Dat vinden wij zelf namelijk ook! Sinds gisteren (maandag 28 november 2016) is dat aangepast. Als je in je abonnement de Mb's mee mag nemen, dan neem je voortaan ook de overgebleven extra Mb's mee naar de volgende maand. 🙂
Reputatie 1
Dat lijkt me een mooi voornemen.

Echter nog niet gelijk van kracht?

Zag mij eind vorige maand genoodzaakt extra mb's aan te schaffen en zoals ik het nu zie zijn die dus vergaan, aangezien de app op dit moment het aantal aangeeft waar ik normaal gesproken ook mee zou starten.
Ben al zo'n jaar of 10 klant met 2 mobiele nummers. Heel appart dat de ene mobiel nu samsung s7 4 g internet 400 belmin en onbeperkt sms a 37.50 per maand en de andere een samsung 6s 1g internet 300 belminuten en onbeperkt sms voor 34 per maand. Als ik dan 2 g internet zou nemen elke maand betaal ik gelijk 40 euro. Zelf heb ik die met 1g internet. Meestal heb ik er wel genoeg aan. Maar aangezien ik ook vaak op een camping zit zonder wifi en nu met 4g gaan de mbs erg snel.
600 mb er in 1 dag doorheen.
Balend dat je dan weer bij moet kopen wat maar 1 x per maand kan. ik ben dan voor mijn kids niet meer bereikbaar via WhatsApp en dat is toch het meest gebruikte tegenwoordig.
Die hebben beide snelheidsverlaging bij hun abbo en krijgen daar geen extra kosten over!
Ik zeg snelheidsverlaging DOEN.

Reageer