Lage Snelheid van internet. 3G Forceren mogelijk?

  • 31 mei 2013
  • 10 reacties
  • 4120 keer bekeken

Badge
Hallo,

Ik heb sinds een tijd een zeer trage verbinding. Een foto uploaden van 3 MB duurt pak 'm beet zo'n 10 minuten.
Ik dus bellen met de klantenservice en toen werd mij verteld dat ik even in de hoek moest kijken wat er staat, 3G, H+ o.i.d.

In de hoek staat 'H+' met een volle verbinding. De mevrouw verteld me dat er dan simpelweg een slechte verbinding is, want H+ betekend 2G. Toestel 10 min uit, Mobiel internet gereset via Klantenserivce. Helpt allemaal niets.
Altijd gedacht dat H+ voor HSPDA stond en dit sneller was dan 2G EN 3G, maar goed, dat zal dan wel mijn fout zijn?
Af en toe zie ik een 3G voorbij komen, en dan voelt het internet NOG LANGZAMER aan dan met die H+, vandaar.
Wie zit er fout? Ik of de Klantenservice?

Is er hier iemand die me verder kan helpen? Of een idee heeft hoe ik dan toch 3G vast kan zetten?

Thanks.

10 reacties

Badge
Gisteren maar even de speedtest app gedownload.

Dit is toch veel te langzaam???

http://i175.photobucket.com/albums/w146/xxwopkexx/Screenshot_2013-05-31-12-52-14_zps12b4fd17.png
Badge +1
De mevrouw verteld me dat er dan simpelweg een slechte verbinding is, want H+ betekend 2G.
....
Altijd gedacht dat H+ voor HSPDA stond en dit sneller was dan 2G EN 3G, maar goed, dat zal dan wel mijn fout zijn?


eh.... ergens in dat gesprek met de klantenservice hebben jullie elkaar niet helemaal goed begrepen denk ik...

G = GPRS = 2G = ongeveer 50 Kbps
3G = UMTS = 3G = max 384 Kbps
H = HSDPA = 3.5G = max 7.2 Mbps
H+ = HSDPA = 3.5G = max 14.4 Mbps

Heb je in je APN instellingen proxy server en proxy poort ingevuld? Zo ja: even weghalen dat wil nog wel eens werken.
Badge
Nee, Staat niet ingevuld.
Nogmaals de klantenservice gebeld maar kom geen stap verder, iedere keer een ander antwoord. 😞
Badge +1
hm...

welk toestel gebruik je?

En hoe staan de rest van de apn instellingen?
Bij mij:
APN: internet
proxy: leeg
poort: leeg
gebruikersnaam: leeg
wachtwoord: leeg
server: leeg
MCC: 204
MNC: 12
Verificatie: niet ingesteld
APN type: default

Ik haal ruim 2000 Kbps, dus mij hoor je niet klagen 🙂
Badge
Hmm, mijn instellingen wijken iets af dan die van jou, Zie hieronder:

Gebruik een Galaxy SII trouwens, met Android 4.1.2.

APN: internet
Proxy: leeg
Poort: leeg
Gebruikersnaam: leeg
Wachtwoord: leeg
Server: leeg
MMS-Proxy / Poort doen er niet toe denk ik?
MCC: 204
MNC: 12
Verificatie: PAP
APN Type: default,mms,supl
Protocol: ipv4
Drager: leeg

Zo heb ik het toestel gekregen van Telfort. Zal eens de instellingen van jou proberen ^^
Oke even geprobeerd en hier de uitslag:

Ping: 256
Download: 0,27 mbps
Upload: 0,02 mbps

Ik zou ook niet klagen met 2000 kbps xD
Maar  200 kbps is toch echt ondermaats vind ik.
Badge +1
okee, dat helpt niet dus.

Als je jouw simkaart in een ander toestel doet, wat gebeurd er dan?
En test je altijd op dezelfde lokatie?
Badge
Inmiddels in 2 andere toestellen geprobeerd en op verschillende locaties.
Resultaten blijven gelijk, de snelheid is erg laag. Muziek streamen is niet mogelijk.
Een appje downloaden van 8 mb duurt een kwartier.

Heb inmiddels de speedest app weer verwijderd, maar ja, De snelheid in alle 3 toestellen blijft laag.

een vriend van me zit bij KPN (Via het zelfde netwerk?) en die haalt een 20x mijn snelheid.

Dit is toch raar?
Reputatie 3
Badge +1
@WopkeVries,

Balen dat je de juiste snelheid niet behaald. Zo te lezen heb je al van alles getest. Ik laat graag een van onze specialisten hier naar kijken. Hiervoor ontvang ik graag jouw naw-gegevens, 06-nummer, type toestel en e-mailadres via een privébericht. Na ontvangst ga ik voor je aan de slag.

Denise
Badge
Thanks! Heb de gegevens naar je toegestuurd.

Heb nog even een testje gedaan, dit keer stond ik pal naast de mast van KPN. Resultaat: Om te huilen. 
Ook valt mijn 3g regelmatig weg, moet dan het toestel herstarten om weer verbinding te krijgen (Dit kan wel tot 5 keer per dag gebeuren!) Alleen upload doet het dan nog, maar download ligt dood. (3G met alleen groen pijltje van upload, download pijltje blijft grijs) en ik krijg de melding: Geen internetverbinding.

Wopke
Reputatie 3
Badge +1
@WopkeVries,

Bedankt voor jouw aanvullende gegevens. Ik heb dit voor jou uitgezet, binnen twee werkdagen ontvang je een terugkoppeling.

Denise

Reageer