beantwoord

Klopt mijn dataverbruik wel? Steeds buiten bundel!

  • 3 februari 2016
  • 1 reactie
  • 654 keer bekeken

Reputatie 1
Beste Telfort,

Ik heb al een aantal jaar een abonnement bij Telfort en ga nooit over mijn databundel heen. Nu ga ik er sinds 4 maanden ineens iedere keer overheen en maak zo steeds maandelijks extra kosten buiten mijn bundel. Maar ik heb geen andere telefoon, geen gekke, nieuwe apps of ander gebruik en zit vrijwel altijd op wifi. Kan het zijn dat de fout bij Telfort ligt, of dat mijn data-gegevens niet kloppen? Hoe kan ik geholpen worden met mijn vraag?
icon

Beste antwoord door Koffiemok 3 februari 2016, 06:28

Je kunt bij Telfort geen extra kosten buiten de bundel hebben voor het internetten. Zodra je bundel op is dan is je internet geblokkeerd. Je kan een extra bundel aanzetten maar dat zijn dan bewuste extra kosten.

De providers mogen niet bijhouden wat jij of wat het toestel doet met het internet. Wil je toch weten wat een oorzaak kan zijn dan kan je een app installeren die het internetverbruik per app bij houd. My Data Manager en Onavo zijn bijvoorbeeld gratis apps die je hiervoor kunt gebruiken.

Je zit veel op de WiFi en zet je dan mobiele data/gegevens uit of laat je die aan staan? Als je die aan laat staan en je WiFi valt weg dan gaat het internet vrolijk verder via je internetbundel. Staat slimme netwerkwissel of WiFi-assistentie aan dan zal je toestel steeds schakelen tussen WiFi en mobiel internet. Bij gebruik van WiFi kun je het beste je mobiele data/gegeens uitzetten.

Meer tips om MB's te besparen lees je in de blog 6 tips om je MB-verbruik te beperken.
Bekijk reactie

1 reactie

Reputatie 8
Badge +15
Je kunt bij Telfort geen extra kosten buiten de bundel hebben voor het internetten. Zodra je bundel op is dan is je internet geblokkeerd. Je kan een extra bundel aanzetten maar dat zijn dan bewuste extra kosten.

De providers mogen niet bijhouden wat jij of wat het toestel doet met het internet. Wil je toch weten wat een oorzaak kan zijn dan kan je een app installeren die het internetverbruik per app bij houd. My Data Manager en Onavo zijn bijvoorbeeld gratis apps die je hiervoor kunt gebruiken.

Je zit veel op de WiFi en zet je dan mobiele data/gegevens uit of laat je die aan staan? Als je die aan laat staan en je WiFi valt weg dan gaat het internet vrolijk verder via je internetbundel. Staat slimme netwerkwissel of WiFi-assistentie aan dan zal je toestel steeds schakelen tussen WiFi en mobiel internet. Bij gebruik van WiFi kun je het beste je mobiele data/gegeens uitzetten.

Meer tips om MB's te besparen lees je in de blog 6 tips om je MB-verbruik te beperken.

Reageer