beantwoord

Klacht, mobiele kosten in het buitenland

• 5 september 2018
  • 6 reacties
  • 487 keer bekeken

A.charif
Geb.d. **
Betreft; Tel.**
Postc. **

Geachte, heer, mevr.

Zoals ik heb concentreren heeft u €66.61 maand Augustus afgeschreven 2018. terwijl ik een abonnement van 6 euro heb permaand. Volgens u info. Het komt door internet. Ik heb voor boven genoemde nummer geen internet. Daarom verzoek u het bedrag van € 60.61 onmiddellijk
Terug te storten. Binnen 10 werkdagen.

Hoogachtend.
Mvg. A.charif

Admin: persoonlijke gegevens verwijderd en verplaatst naar profiel, i.v.m. privacy en de titel aangepast i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 6 september 2018, 14:52

Hallo Charif, welkom op het Telfort forum! Ik heb je bericht even aangepast, zodat je persoonlijke gegevens niet meer voor iedereen zichtbaar zijn. Daarnaast heb ik ook gekeken naar de situatie en ik zie dat je hier vandaag ook nog over hebt gesproken met de klantenservice. Zo te zien gaat het over de factuur van augustus, in welke periode je buiten de EU bent geweest. Daar gelden andere verbruikskosten dan in de EU.

Bovendien lijkt het erop dat hier de (maximum) kosten zijn gefactureerd voor roaming buiten de EU van €60,50. Hier heb je SMSjes van gehad om je te waarschuwen.

Wat Kees-Jan hier schetst is precies de situatie inderdaad. Op 13 augustus (om 02:06) en op 15 augustus (om 20:39) zijn er sms'jes naar je gestuurd dat je daar was aangekomen en wat de kosten van het verbruik daar zijn. Op de 15e zijn er nog 2 berichten gestuurd, beide ongeveer een uur na het welkomstbericht, dat er 80% en 100% van de buiten de EU limiet was gebruikt. Dat betekent dat de verbruikte data op de SIM-kaart in het toestel is geregistreerd, waardoor de kosten terecht in rekening zijn gebracht.
Bekijk reactie

6 reacties

Reputatie 8
Badge +18
Ben je in het buitenland geweest en zo ja welk land, je hebt al je gegevens op het openbaar forum geplaatst en dat is niet verstandig, verwijder dit binnen 30 minutene door op de drie stipjes te klikken en je gegevens te te bewerken
Staat je 06 nummer al in je forumprofiel? Dan kan webcare je factuur nakijken.
Reputatie 8
Badge +17
Misschien is het handig om je persoonlijke gegevens te verwijderen?

die gegevens kan je beter in je forum profiel zetten!

Bovendien lijkt het erop dat hier de (maximum) kosten zijn gefactureerd voor roaming buiten de EU van €60,50. Hier heb je SMSjes van gehad om je te waarschuwen.

overigens: nog gefeliciteerd met je verjaardag!
Reputatie 2

overigens: nog gefeliciteerd met je verjaardag!

We weten in iedergeval waar we voor het bier en taart moeten zijn 😎
Reputatie 8
Badge +17

overigens: nog gefeliciteerd met je verjaardag!We weten in iedergeval waar we voor het bier en taart moeten zijn 😎

Ik vermoed van niet, want het geld is op!
Reputatie 8
Badge +11
Hallo Charif, welkom op het Telfort forum! Ik heb je bericht even aangepast, zodat je persoonlijke gegevens niet meer voor iedereen zichtbaar zijn. Daarnaast heb ik ook gekeken naar de situatie en ik zie dat je hier vandaag ook nog over hebt gesproken met de klantenservice. Zo te zien gaat het over de factuur van augustus, in welke periode je buiten de EU bent geweest. Daar gelden andere verbruikskosten dan in de EU.

Wat Kees-Jan hier schetst is precies de situatie inderdaad. Op 13 augustus (om 02:06) en op 15 augustus (om 20:39) zijn er sms'jes naar je gestuurd dat je daar was aangekomen en wat de kosten van het verbruik daar zijn. Op de 15e zijn er nog 2 berichten gestuurd, beide ongeveer een uur na het welkomstbericht, dat er 80% en 100% van de buiten de EU limiet was gebruikt. Dat betekent dat de verbruikte data op de SIM-kaart in het toestel is geregistreerd, waardoor de kosten terecht in rekening zijn gebracht.

Reageer