beantwoord

Klacht: Laatste dagen slecht mobiel internet.

• 12 mei 2016
  • 24 reacties
  • 1371 keer bekeken

Beste Telfort,

Sinds een aantal dagen heb niet alleen ik maar ook een vriendin en een collega ontzettend veel last van een wisselende internetverbinding.
Meerdere malen per dag valt mijn internet/verbinding helemaal weg, heb ik alleen 3g en/of reageert alles heel traag.

Ook berichtdiensten zoals WhatsApp, Telegram en E-mail apps werken slecht, berichten worden heel laat verstuurd of kunnen niet worden verzonden ivm verbindingsproblemen.

Zijn er op het moment een bepaalde storing in de omgeving wat dit kan verklaren of is er iets anders aan de hand?
Zowel op mijn werk als thuis hebben wij er last van dus het is voor ons redelijk binnen de gehele provincie Noord-Holland.

Graag hoor ik snel meer van jullie!

Groeten, Mike, Marielle en Dave
icon

Beste antwoord door Stephen 19 mei 2016, 12:53

@All,

Bedankt voor het aanleveren van de gevraagde informatie. Deze is doorgezet en inmiddels is dit issue aangemeld als storing. Wij doen er alles aan om deze storing zo spoedig mogelijk op te lossen. Updates zullen in dit topic worden gemeld en op onze storingen en onderhoud pagina. Excuses voor het ongemak.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

24 reacties

Badge +2
Telefoon al eens volledig uit en aan gezet? Simkaarten al eens in een ander toestel getest?

Zoja, dan kan je het beste een aantal specifieke momenten inclusief tijd, datum en locatie noteren en die doorbellen naar de klantenservice voor gericht onderzoek.
Hoi,

Ik heb sinds een paar dagen precies hetzelfde probleem. Alleen bij H werkt internet en als er 3G staat dan doet niks het.
Hopelijk kan dit worden opgelost..

Groeten,
Amanda
Reputatie 8
Badge +17
Toestel uit en weer aanzetten al geprobeerd
Ja al meerdere keren, en een stappenplan doorlopen die ergens op de telfort site staat uitgelegd over mobiel netwerk. Ik heb hier nog nooit last van gehad. Sinds 3 weken wel mijn sim only verlengd en nu dus sinds een paar dagen die problemen met internet.
Het probleem lijkt ook bij KPN te spelen, daar wordt geadviseerd netwerkinstellingen opnieuw instellen. Tot webcare zich meldt de telefoon zolang op 2G (GSM) vastzetten als het 1e niet werkt.
Ik heb de netwerkinstellingen opnieuw handmatig ingesteld, niks werkt tot nu toe. 2G geprobeerd maar dat geeft bij mij ook amper verbinding.
Hopelijk wordt het gewoon opgelost want ik betaal nu voor internet dat het ongeveer nooit doet.
Ik heb echt precies hetzelfde als jullie. Ik zit in Noord-Brabant dus het lijkt me niet echt een lokaal probleem. Ik heb ook al vanalles geprobeerd, netwerkinstellingen opnieuw invoeren, telefoon aan en uit zetten, simkaart verwijderen. Niks helpt. Ik heb na het herstarten ongeveer 1 minuut internet en dan is dat ook weer weggevallen (misschien komt dat omdat hij dan van H overschakelt naar 3G?). Ik ben dus nu volledig afhankelijk van wifi internet, maar daar heb ik geen internet abonnement voor.
Hallo,

Ik heb een soortgelijk probleem sinds een aantal dagen; bij mijn 3g logo probeert hij wel constant dingen te verzenden (upload logootje/pijltje), maar hij ontvangt niets. Dit duurt ongeveer een minuut, daarna werkt hij weer, en dan weer niet.

Vreemd... is er al meer bekend?

Groeten,

Jan willem
Er lijken een aantal problemen te zijn. Kijk maar eens op deze pagina. BUTTON............ Toon alle storingen en onderhoud (mobiel aanvinken)
Bedankt Frisian, maar geen van de locaties waar ik de afgelopen week ben geweest staat ertussen...
Mijn vriendin en ik hebben exact hetzelfde probleem. Ik vind het echt waardeloos. Heb contact opgenomen met de klantenservice, maar daar werd ik niets wijzer van. Er werd een algemene reset gedaan, maar dit heeft niets geholpen...

Graag fatsoenlijk informatie Telfort, want er is overduidelijk iets aan de hand. En natuurlijk tevens graag een vlotte oplossing, ik krijg nu het gevoel voor niets te betalen!
Ik heb hetzelfde probleem sinds een paar weken. Het icoontje van mobiel internet is gewoon te zien op het scherm, maar de verbinding zelf valt regelmatig weg. Na het uit- en dan weer aanzetten van mobiel internet werkt alles een tijdje, maar dan valt het weer weg. Heb al de klantenservice gebeld, een en ander werd gereset, maar het heeft niet geholpen. Heb zelf ook de verbinding opnieuw handmatig ingesteld (zoals beschreven op de website van Telfort), maar het probleem blijft zich voordoen. Het is heel erg vervelend aangezien ik vaak buiten de deur ben en het internet voor me werk nodig heb. Hopelijk wordt er hiervoor snel een oplossing gevonden.
goed om te zien dat er meerdere mensen problemen hebben met mobiel internet...ik dacht al dat het aan mijn telefoon lag en dat het aan de systeem update zou kunnen liggen...krijg nu ook geen reactie meer van de medewerker waar ik contact mee had hier...los dit op telfort..we betalen er genoeg voor!!
Goedemorgen hier in Zeeland precies hetzelfde probleem tel blijft hangen op 3g en geeft geen verbinding af en toe springt hij over op h+ en dan kun je gewoon op internet. Alles al geprobeerd zelfs andere telefoon maar probleem blijft. Telfort kom aub met een oplossing die werkt
Reputatie 8
Badge +16
@All,

Wat vervelend dat jullie problemen ervaren met mobiel internet. Ik wil jullie vriendelijk verzoeken om mij de antwoorden op volgende vragen kenbaar te maken via een privébericht.

- Op welk toestel ervaar je dit probleem?
- In welke plaats of plaatsen ervaar je dit probleem?
- Hoe vaak en op welke tijdstippen doet het probleem zich voor.
- Naw-gegevens en 06-nummer

Bij voorbaat dank!
Goedemorgen,

Ik heb het zelfde probleem dat mijn internet steeds wegvalt terwijl er wel gewoon 3g in mijn scherm staat. Heb dit sinds ongeveer een week. Normaal heb ik op deze plaats altijd goed internet gehad zonder problemen.

- Op welk toestel ervaar je dit probleem? Samsung S6 (reeds internet opnieuw op ingesteld)
- In welke plaats of plaatsen ervaar je dit probleem? Veenendaal maar gisteren ook in Baarn
- Hoe vaak en op welke tijdstippen doet het probleem zich voor. Alle tijdstippen app veel dus wel 30 keer per dag of meer.

Graag hoor ik van u!

Groeten,
Anne

@All,

Wat vervelend dat jullie problemen ervaren met mobiel internet. Ik wil jullie vriendelijk verzoeken om mij de antwoorden op volgende vragen kenbaar te maken via een privébericht.

Bij voorbaat dank!
Reputatie 1
Ook ik ervaar problemen op mijn mobiel sinds een week.
Zelf heb ik net een privébericht verzonden.
Nieuwe instellingen gekregen via prive bericht maar nog steeds hetzelfde probleem. Lost niets op maar begin het wel aardig beu te raken zo
Hier precies hetzelfde probleem, wanneer op 3G helemaal geen verbinding, als ie dan op H+ overspringt dan ineens weer wel! Is al zeker een week!
Galaxy s6
Nijmegen en omstreken, ook in de buurt van Boxmeer.
Altijd wanneer de telefoon vanzelf van H+ naar 3G overspringt.

Ik heb zo'n idee dat het niets te maken heeft met de instellingen op mijn telefoon, 3G ligt er volgens mij gewoon uit bij Telfort/KPN!!!!
Reputatie 1
Hier ook het zelfde, de laatste paar dagen. Super irritant!
Galaxy s3
Ik woon in Rijssen, maar had het op werk in Apeldoorn ook, dus niet regionaal gebonden.
De hele dag door, het ene moment doet het wel, het andere moment weer niet!

Ook elke keer telefoon aan/uit, dataverbinding aan/uit, maar dat helpt helemaal niks!

Blijkt dus wel dat er veel meer mensen last van hebben, dus
Telfort/KPN, DOE ER WAT AAN!!!!
Ik heb het ook sinds deze week!

-iPhone 6
-Telefoon geeft goeie netwerkverbinding weer, maar er is totaal geen verbinding (niet bellen en internetten)
-Ik heb het vrijwel elk kwartier/half uur de hele dag door
-In Haarlem/Amsterdam/Amersfoort
-Dit is af en toe op te lossen door de netwerkverbinding te herstarten d.m.v. vliegtuigmodus inschakelen en uitschakelen

Op dit moment heb ik mijn werk simkaart in m'n telefoon zitten (Vodafone) en ik heb nu nergens last van. Dus het kan niet aan mijn telefoon liggen.

Zouden jullie deze storing willen in ieder geval erkennen, want als ik op de Telfort website storingen zoek, lijkt alles als een zonnetje te werken.

Ik stuur ook een prive bericht.
Heb een prive bericht gestuurd vervolgens krijg ik geen antwoord of support. Heb telfort klantenservice opgebeld en krijg te horen dat ze het door doen naar de technische dienst en dat dit 10 dagen kan duren. Hoe belachelijk is dat als je al jaren klant bent netjes je rekeningen betaald. En dan vervolgens te horen krijgt dat het 10 dagen kan duren. Kan met niemand doorverbonden worden die daar over gaat. Met andere woorden je wordt totaal niet serieus genomen en je wordt met handen tegen de muur gezet. Heb mijn internet op me telefoon de hele dag nodig. Kan er alsjeblieft serieus naar gekeken worden. En graag een snelle reactie!

Groeten,
Anne
Reputatie 8
Badge +16
@All,

Bedankt voor het aanleveren van de gevraagde informatie. Deze is doorgezet en inmiddels is dit issue aangemeld als storing. Wij doen er alles aan om deze storing zo spoedig mogelijk op te lossen. Updates zullen in dit topic worden gemeld en op onze storingen en onderhoud pagina. Excuses voor het ongemak.
Sinds gisteren werkt het mobiel internet weer naar behoren (bij mij althans).
Bedankt!