beantwoord

Kan ik een smartphone uit China gebruiken, in verband met 4G frequentie?

• 2 maart 2018
  • 7 reacties
  • 895 keer bekeken

Badge
Hallo,
Misschien is dit al eerder behandeld, maar ik kon het niet vinden!

Ik denk er over om een smartphone uit China over te laten komen, (800mhz word op de telefoon niet ondersteund)
maar telfort maakt gebruik van de frequentie eenheden van kpn.

En onderstaande vond ik op het KPN forum:

Op dit moment gebruikt KPN het meest de 800 MHz frequentie.

Op wat van termijn gaat KPN de 1800 MHz en de 2600 MHz frequenties gebruiken.

Met gebruiken bedoel ik in heel Nederland en moet heel Nederland ook daadwerkelijk gebruik kunnen maken van de combinatie van 800, 1800 en 2600 frequenties.

Gaat Telfort ook gebruik maken van de zelfde frequenties als KPN??
icon

Beste antwoord door cobus 2 maart 2018, 20:43

Ja hoor met de Oneplus One had ik ook alleen maar de 1800MHZ en dat werkte later perfect in het begin niet toen had KPN alleen maar de 800MHZ frequentie. Dus nu zijn alle frequenties wel aanwezig dus meestal heb je dan gewoon 4g.
Bekijk reactie

7 reacties

Reputatie 6
Badge +7
Ja hoor met de Oneplus One had ik ook alleen maar de 1800MHZ en dat werkte later perfect in het begin niet toen had KPN alleen maar de 800MHZ frequentie. Dus nu zijn alle frequenties wel aanwezig dus meestal heb je dan gewoon 4g.
Reputatie 6
Badge +12
Goed dat je je vraag stelt @GerhardR, ik begrijp goed dat je hier zekerheid over wilt hebben. Cobus deelt zijn ervaringen al over zijn Oneplus One, erg fijn. Bedankt Cobus!
Volgens mij gebruiken we voor 4G de 800, 1800 en 2600Mhz-band, waarvan 800Mhz vaak het beste bereik heeft. Die band is niet het meest geschikt voor hele drukke gebieden en daar wordt vaak de 1800 band aangeraden, die doet het daar uitstekend 🙂. Heb je voldoende informatie hierover of heb je nog aanvullende vragen?
Badge
Heel erg bedankt voor de duidelijke info, nu word shoppen in China een heel stuk leuker!! 😉😉
Reputatie 8
Badge +11
Let wel even op de ondersteunde talen. Nederlands zit daar niet altijd bij, maar ik heb er nog nooit een gezien waar Engels niet bij staat.
Mijn toestel komt ook rechtstreeks daar vandaan en toen stond in de specificaties Nederlands er niet bij. In de praktijk bleek dat ook gewoon ondersteund te worden.
Als je ooit wat dieper in het toestel duikt en vanuit het bootmenu iets wilt doen loop je het risico dat alle opties in het Chinees zijn. Ik heb dat een keer gedaan en heb toen op goed geluk gekozen voor de enige optie waar 3 voor mij leesbare tekens in stonden (ik meen MMC) en dat liep goed af :8. Keurig weer een brandschoon toestel.
Reputatie 6
Badge +12
Een hele goede aanvulling @GJC, daar had ik nog niet aan gedacht.
We kunnen je niet garanderen dat alles optimaal werkt @GerhardR, dat is wel iets om in het achterhoofd te houden.
Badge
Hihi, bedankt voor de tip! 👍
Reputatie 6
Badge +12
Graag gedaan @GerhardR 🙂.

Reageer