beantwoord

kan geen mail versturen op wifi en 3g (zonder instellinge te wijzigen)

• 6 augustus 2015
  • 21 reacties
  • 1003 keer bekeken

Reputatie 1
Had het probleem op mijn s3 plus, maar nu nog steeds met mijn S5.

Ik kan geen mail versturen zonder dat ik de smtp server aanpas voor wifi (smtp.telfort.nl) en 3G(smtp.telfirtmail.nl

Ik heb in de mobiele instellingen op de site gekeken, maar het staat zoals daar beschreven.
Heb geen zin om verschillende apps te proberen, want als er 1 is die werkt, kan ik niet instellen om een kopie van de mail op de server te laten staan.

Graag een advies hoe ik dit kan oplossen.

alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door Christy - Telfort 13 augustus 2015, 11:15

Dag allemaal,

Wanneer je gebruik maakt van een Telfort mailadres, kun je alleen nog gebruik maken van mail als je op wifi (thuis) zit. Helaas werkt het momenteel niet op het mobiele netwerk. We weten van dit issue af en uiteraard zijn we op zoek naar een oplossing. Sorry voor het ongemak hiervan!
Bekijk reactie

21 reacties

Reputatie 1
het was trouwens de s2 plus (3+ bestaat niet)
Reputatie 8
Badge +15
Welke melding krijg je als je e-mail wilt versturen?
Of het jou helpt? Maar wie weet. Op mijn tablet lukt dat ook niet, andere mailserver, maar wanneer ik bij de mail app bij verzenden inloggen verplicht uitvink werkt het wel.

Suuk 6.
Friesian.
Reputatie 1
@ koffiemok, ik krijg boven in mijn scherm enkel te zien: verzenden mislukt.

@Friesian, bedankt voor de tip, maar helaas staat al uitgevinkt.
Reputatie 8
Badge +15
Probeer eens een bijlage van ekele kb's mee sturen. Wellicht is de bijlage te groot.
Reputatie 1
zelfde effect.
Maar in mijn startpost heb ik het ook niet over bijlages gehad.
Het is bij iedere mailverzending, ongeacht bijlage of niet
Reputatie 8
Badge +15
Sorry, bijlages is een ander topic... :P

Accounts verwijderen. Vervolgens via applicatiebeheer de cache en gegevens wissen.
Alle instellingen zijn dan ook uit de e-mail. Ook eventuele e-mails.

Daarna opnieuw instellen via telfort.nl/instellen. Doe dit bia wifi.
Reputatie 1
Op 1 of andere manier is het gelukt om mymail aan praat te krijgen zodat mijn inkomende mail op de server blijft.
Op dit moment is eea opgelost zo.
Dus geen standaard app.... maar ook geen gekloot met instellingen wijzigen.

Maar heb toch mijn twijfels dat ik alle op zowel mijn s5 als laptop ontvang.
Heb toch het idee dat sommige mail niet doorkomt op de laptop
Reputatie 8
Badge +15
Als ik inlog op webmail dan staan daar de e-mails ook allemaal.
Reputatie 1
Bij mij helaas niet tot grote spijt.
Reputatie 8
Badge +15
Wellicht heeft het allemaal met deze melding.
Reputatie 1
Zou kunnen, maar ik had het probleem al een half jaar (eerts met de s2+ nu (nog steeds) met de S5.
Maar goed.
Ik hou het in de gaten.
Bedankt voor de melding
Reputatie 1
En natuurlijk kan je dan ineens helemaal geen mail meer verzenden.
Volgens het link van Koffiemok, is het probleem verholpen.

Maar via wifi kan ik wel mail sturen (smtp.telfort.nl)
Via 3G helemaal niet meer nu (smtp.telfortmail.nl)

Echt heel fijn.
Reputatie 4
Badge +1
Dat is vreemd Marrich. Ik wil dit graag even voor je checken. Wil je mij jouw 06-nummer in een privébericht sturen?
Reputatie 1
Bedankt dat je het wilt uitzoeken.
Heb net mijn nummer gestuurd
Hier op 2 mobiele telefoons het zelfde probleem. Ligt dus echt wel aan telfort. Iedereen heeft het zelfde probleem.
Reputatie 4
Badge +1
Dag allemaal,

Wanneer je gebruik maakt van een Telfort mailadres, kun je alleen nog gebruik maken van mail als je op wifi (thuis) zit. Helaas werkt het momenteel niet op het mobiele netwerk. We weten van dit issue af en uiteraard zijn we op zoek naar een oplossing. Sorry voor het ongemak hiervan!
Ik heb geen telfort mail. Ik gebruik mijn eigen emailadres op mijn telefoon. Ik kan ze wel ontvangen maar versturen gaat via telfort en dat werkt al dagen niet. Als ik ga versturen via mijn WiFi netwerk kan ik ook alleen nog maar mails versturen als ik thuis ben. Het geeft altijd gewoon gewerkt tot een paar dagen terug. En nogmaals ligt niet aan het toestel want andere kunnen het ook niet.
Reputatie 4
Badge +1
Het ligt ook zeker niet aan jouw telefoon Cvg. Er zijn inderdaad problemen. Meer informatie kun je hier vinden. Mijn excuses voor deze lastige situatie. Ik begrijp heel goed dat dit lastig is.
Badge
Het ligt ook zeker niet aan jouw telefoon Cvg. Er zijn inderdaad problemen. Meer informatie kun je hier vinden. Mijn excuses voor deze lastige situatie. Ik begrijp heel goed dat dit lastig is.

Hallo Christy,

Is er al iets bekend omtrent mail versturen via 3G ?
.
Reputatie 4
Badge +1
Helaas niet Theo. Als er meer duidelijkheid is, plaats ik uiteraard een update.

Reageer