beantwoord

iPhone 4S en Whatsapp - Telfort

  • 28 september 2014
  • 28 reacties
  • 1231 keer bekeken

Badge
Berichten van Whatsapp komen bij mijn iPhone4S en Telfort abonnement regelmatig 15 minuten later binnen dan bij vrienden met een andere provider.
Herkent iemand dit? Zo ja, wat is de oorzaak/oplossing?
icon

Beste antwoord door Michael 24 november 2014, 15:55

@allen,

Inmiddels is er het e.e.a. geüpdatet in het netwerk zoals te lezen valt in dit topic.

Werkt het nu naar behoren? De reacties zie ik tegemoet.

Michael
Bekijk reactie

28 reacties

Reputatie 8
Badge +15
Hoi Stoney
Is dit via het mobiele netwerk,Wi-Fi of beide?
Zie anders ook dit topic.
Badge
Volgens mij via het mobiele netwerk, maar ik weet het niet zeker.
Ik heb nog niet op het onderscheid gelet.
Reputatie 8
Badge +15
Ik heb nog een link in mijn bericht toegevoegd.
Met iPhone 5 heb ik inderdaad hetzelfde probleem, al een aantal maanden.
In het begin dacht ik dat het aan mijn internet lag. Ik ben thuis overgestapt op een andere internet aanbieder (toevallig ook Telfort, want de service is altijd wel goed), maar dat werkte niet. Het probleem kwam voor via 3G en WiFi, dus kon het achteraf ook niet aan de WiFi thuis liggen. Daarna overgegaan op het bekijken van de opties via whatsapp, letterlijk alles minstens 2x geprobeerd (harde resets, DNS poorten veranderd, pushberichten aan en uitgezet, telefoon leeggehaald, whatsapp opnieuw geinstalleerd..), maar ook dat werkte allemaal helaas niet.

Na dus 2 maanden aangerommeld te hebben heb ik Apple gecontact (whatsapp ook, maar die stuurden me steeds terug naar de FAQs pagina en gaven geen antwoord op specifieke vragen), en die zeiden dat ik moest proberen mijn sim in een andere telefoon te doen. Nu heb ik niemand met een iphone 5 in de omgeving, maar wat bleek, als ik de sim eruit haalde kreeg ik direct berichten binnen via de WiFi :)

Hierna dus direct Telfort gecontact, en die zeiden dat het ws inderdaad aan mijn sim lag. Binnen 2 dagen kreeg ik een nieuwe (nogmaals, hele goede service), maar helaas, het ligt niet aan de sim maar echt aan de ontvangst of connectie tussen Telfort en whatapp. Overigens komen ook iMessage berichten later binnen. Mijn tip is om, als je behalve mobiel ook een huistelefoon hebt, als je thuis bent gewoon je simkaartje eruit te klikken totdat er echt een oplossing is 🙂
Reputatie 8
Badge +16
Staat bij instellingen - Algemeen - Ververs app op achtergrond AAN en in de lijst eronder Whatsapp ook op AAN?
Bij mij iig wel, ook meerdere keren opnieuw ingesteld 🙂
Badge +2
Heb je roaming ook aan staan? Telfort maakt als dochter van Kpn ook in Nederland gebruik van roaming, namelijk om verbinding te maken met het 'vreemde' (lees; 'niet eigen') netwerk Kpn. Met roaming uit werken meerdere functies wellicht niet goed. Ben benieuwd of je dat al eens hebt geprobeerd.
Jazeker..! Maar bedankt voor het meedenken!
Badge
Ik heb zojuist 'roaming' aangezet, 'verversen' stond al goed ingesteld.
Nu maar kijken of dit verschil maakt
Reputatie 3
@Stoney,

En? Maakt dit verschil? Ben erg benieuwd naar je bevindingen.

Ingrid
Badge
Tsja, mijn eerstvolgende Whatsapp-bericht kwam 45 minuten later aan.
Niet echt een verbetering dus.
Hallo allemaal,

MusicMuis heeft gelijk. In dit forum onder Iphone, komt hetzelfde probleem aan bod. (ik heb het probleem ook). Hier wordt door Daphne van Telfort aangegeven dat Telfort het aan het uitzoeken is en vraagt de mensen met het probleem in een prive bericht wat info te geven.
Zie: http://

Nu maar met zijn allen hopen dat er zsm een oplossing komt, want volgens mij ligt het ook aan 3G van Telfort inderdaad zoals MusicMuis aangeeft

Groetjes!
Reputatie 3
Wel goed dat jullie dit met z'n allen aangeven! Ik ga toch even navragen of hier meer bekend over is.

Ingrid
Badge
Bij mij is er niets verbeterd door 'roaming' aan te zetten; via WiFi maakt geen verschil.
Via mijn tweede abonnement bij Vodafone werkt het vlekkeloos.
Reputatie 8
Badge +16
Kijk eens binnen Whatsapp bij instellingen - chatinstellingen - media autom, downloaden, staan deze op wifi en mobiele data ?
Badge
'Afbeeldingen' staat op 'wifi en mobiele data'; 'geluid en video' op 'Wifi'.
Ik wil niet dat mijn tegoed hier aan opgaat.
Ik heb hetzelfde probleem, maar ook met iMessage.
Berichten komen vaak pas binnen zodra ik m'n iPhone ontgrendel.

Ik hoor vaak dat men geen iMessage naar mij kan sturen en dat het na verloop van tijd als een gewone SMS verzonden wordt.

Het lijkt mij dus geen Whatsapp probleem, maar een Push service probleem.

Ik had dit probleem al met IOS 7 en nu ook met IOS 8.
Van het weekend zelfs de software hersteld zonder backup terug te zetten.
Probleem is er nog steeds.
Reputatie 8
Badge +15
Ik heb hetzelfde probleem, maar ook met iMessage.
Berichten komen vaak pas binnen zodra ik m'n iPhone ontgrendel.

Ik hoor vaak dat men geen iMessage naar mij kan sturen en dat het na verloop van tijd als een gewone SMS verzonden wordt.

Het lijkt mij dus geen Whatsapp probleem, maar een Push service probleem.

Ik had dit probleem al met IOS 7 en nu ook met IOS 8.
Van het weekend zelfs de software hersteld zonder backup terug te zetten.
Probleem is er nog steeds.

Dat iMessage niet wordt verstuurd heeft niet te maken met de push notifications. Die is er voor dat je de meldingen ontvangt.
Op deze pagina vind je een aantal tips en hulp terug.
Ik heb hetzelfde probleem, maar ook met iMessage.
Berichten komen vaak pas binnen zodra ik m'n iPhone ontgrendel.

Ik hoor vaak dat men geen iMessage naar mij kan sturen en dat het na verloop van tijd als een gewone SMS verzonden wordt.

Het lijkt mij dus geen Whatsapp probleem, maar een Push service probleem.

Ik had dit probleem al met IOS 7 en nu ook met IOS 8.
Van het weekend zelfs de software hersteld zonder backup terug te zetten.
Probleem is er nog steeds.

Dat iMessage niet wordt verstuurd heeft niet te maken met de push notifications. Die is er voor dat je de meldingen ontvangt.
Op deze pagina vind je een aantal tips en hulp terug.


Nee, ik verstuur niet.
Anderen versturen naar mij.
Die komen bij 5-60 minuten later pas aan op mijn telefoon.
Behalve wanneer mijn telefoon ontgrendeld is.
En die tips heb ik zelf allang geprobeerd/getest.
Maar niets lost het op.
Ik heb de simkaarten van beide toestellen (Telfort en Vodafone) omgewisseld.
Toestel met Telfortkaartje blijft probleem hebben, dus het ligt niet aan het toestel, maar aan Telfort.
Wel goed dat jullie dit met z'n allen aangeven! Ik ga toch even navragen of hier meer bekend over is.

Ingrid

10 dagen geleden is wel erg lang om iets na te vragen!!!!
Graag update!!!!!
Reputatie 3
@allen,

Mijn excuses voor het lange wachten. Mijn collega Daphne heeft in een ander topic het volgende gezegd;

"@all,

Bedankt voor het geduld. Een aantal comments heb ik verplaatst naar dit meest recente topic. Inmiddels wordt achter de schermen getracht dit probleem na te bootsen om een oplossing te kunnen vinden. In de tussentijd is het voor onze netwerk-specialisten ook handig weten:

- Is het toestel in Nederland aangeschaft
- Krijgen zij toestemming om IP-traces te maken
- Het 06-nummer

In een privébericht kunnen jullie de gevraagde gegevens aan mij kenbaar maken, aangevuld met naw-gegevens, geboortedatum en e-mailadres.

Daphne"


Ik wil jullie dan ook vragen om dit te doen. Als je hierbij zet dat het om push notificaties gaat, dan kan zij dit doorzetten, zodat men kan uitzoeken wat er aan de hand is.

Ingrid
Badge
Ongeveer 2 weken geleden de gevraagde gegevens via een privébericht doorgegeven.

Krijg ik nog een update/reactie?
Badge
We zijn nu een maand verder, en nog steeds geen reactie van Telfort. :@
Mijn volgende abonnement zal zeker geen Telfort meer zijn 😞
Reputatie 8
Badge +2
@allen,

Inmiddels is er het e.e.a. geüpdatet in het netwerk zoals te lezen valt in dit topic.

Werkt het nu naar behoren? De reacties zie ik tegemoet.

Michael
Badge
Het lijkt nu beter te gaan: Whatsapp-berichten lijken nu direct binnen te komen. :D

@Michael: de link die je aangeeft, werkt niet, ik krijg een inlogscherm te zien.

Reageer