beantwoord

iPhone 4: PDP-identiteit niet geaccepteerd melding

  • 15 oktober 2013
  • 242 reacties
  • 65647 keer bekeken

Bij gebruik van internet verschijnt de melding 'PDP-identiteit niet geaccepteerd'.
Al 3 maal contact gehad met de klantenservice, moet nu 5-10 werkdagen wachten op een antwoord van de technische dienst.

Geprobeerd:
- simkaart in andere telefoon -> internet werkt wel op een Nokia
- simkaart van andere provider in mijn iPhone 4 -> internet werkt wel
- iPhone 4 helemaal terug naar fabrieksinstellingen, dus als nieuw uit doos -> werkt niet
- handmatig instellen van APN instellingen bij mobiele data -> mag ook niet baten

Heeft er iemand nog een idee? Of ligt het toch echt aan Telfort (wat wel mijn vermoeden is)?
Zo ja, kan dit via dit forum eventueel sneller opgepakt worden?
Ben een nieuwe klant sinds 3 dagen en kan dus nu niet internetten. Slechte indruk!!!!!
icon

Beste antwoord door Denise 15 oktober 2013, 13:59

Welkom op het forum 06********!

Erg vervelend dat je deze melding te zien krijgt. Dit heeft te maken met de standaard instellingen die niet juist staan in jouw toestel. Ik adviseer je om de netwerkgegevens te herstellen op deze manier: Instellingen> Algemeen> Stel opnieuw in> Herstel netwerk instellingen. Maak wel even een back-up.

Graag ontvang ook een suggestie voor een andere gebruikersnaam aangezien dit een openbaar forum is. Je kunt deze sturen via een privébericht.

Denise
Bekijk reactie

242 reacties

Reputatie 3
Badge +1
@Kalessie,

Welkom op het forum!
Uiteraard help ik jou ook graag verder 🙂 Kun je jouw naw-gegevens en 06-nummer sturen via een privébericht?

Denise
Reputatie 1
Beste Fayruza,

Ook ik krijg hetzelfde bericht 'PDP identiteit niet geaccepteerd', en heb alles van dit forum geprobeerd. Kunt u mij verder helpen door dezelfde handeling die Denise deed?

Groeten,
Geeke
Hoi,
De ochtend is inmiddels verstreken.... nog geen bericht helaas van Telfort. Hplk echt vanmiddag opgelost!
Susanne en Katja,

Misschien een idee om naar jullie lokale Telfortwinkel te gaan en vragen of ze de moeite willen nemen om naar Sander van het filiaal in Arnhem (Jansstraat) te bellen? HIj heeft mij dus geholpen en weet nu dus kennelijk de oplossing voor dit probleem.Als hij zijn collega's even uitlegt hoe hij het bij mij heeft gedaan, dan whalla .... jullie probleem ook opgelost (hoop ik)

Eric
Reputatie 3
Badge +1
@Kalessie,

Probleem is opgelost. Kun je jouw toestel uit- en aanzetten en mij laten weten of het nu wél werkt?

Denise
Reputatie 3
Badge +1
@verlaanutrecht,

Fijn om te lezen! Graag gedaan :)

Denise
Hoi Denise,

Het werkt! Dus vooralsnog: jeej! Wel vooralsnog want na een laatste reset heeft ie t ook een uur of wat gedaan waarna t weer weg was.

Moet me nog wel even van het hart dat ik het typisch (maar vanuit commecieel oogpunt ook enigszins begrijpelijk) vind dat een publieke uiting van ongenoegen zoveel sneller tot een oplossing leidt dan een persoonlijke, telefonisch, tegen een behoorlijk (en in mijn geval heel netjes kwijtgescholden) tarief, geuitte. Raar ook dat het laatste telefonische contact leidde tot een verwijzing naar Apple en dat dit nu zo snel en gemakkelijk opgelost kan worden.

Ik zou dan ook graag vernemen wat er precies aan de hand was, waarom de klantenservicemedewerker mij meldde dat PDP een begrip was wat totaal niet bekend was bij jullie en hoe dit alles nu is opgelost.

Thierry
Alex,

Zie mijn topic. Misschien dat je via je lokale winkel naar medewerker Sander in Arnhem (Jansstraat) kan laten bellen. Hij heeft dit probleem binnen een minuut voor mij weten op te lossen. Hij heeft dus nu de kennis en laat hem het woord maar verspreiden binnen Telfort!

Eric
Hallo,

Ik heb hetzelfde probleem en bij de klantenservice weten ze niets.. Ben sinds dinsdag over gestapt en hier echt niet blij mee..
Kan iemand vertellen wat de uiteindelijke oplossing is?
Reputatie 3
Badge +1
@Thierry,

Heel fijn dat het werkt:) Je krijgt deze melding te zien doordat het nummer niet geregistreerd staat in een achterliggende database. PDP is een vrij technische term vandaar dat de betreffend memedewerker hier misschien niet van afwist. Mijn excuses hiervoor.

@06********,

Welkom op het forum! Ook voor jou werkt het weer. Kun je jouw toestel even uit- en aanzetten en mij laten weten of het werkt?
Graag ontvang ik nog een suggestie voor een andere gebruikersnaam via een privébericht. Dit namelijk een openbaar forum.

Denise
Reputatie 3
Badge +1
@hjudo,

Ten eerste mijn excuses dat je via onze telefonische klantenservice niet verder geholpen bent. Er wordt hard aan gewerkt om ervoor te zorgen dat iedereen bekend wordt met dit probleem. Ik ben in in ieder geval blij om te lezen dat het probleem bij jou is opgelost 🙂.

@Susanne66, grimmeltje en Dappere Dodo,

Balen dat jullie dezelfde problemen ervaren. Graag help ik jullie verder. Hiervoor heb ik jullie naw-gegevens, 06-nummer en e-mailadres nodig. Deze kun je in een privébericht aan mij kenbaar maken.
Na ontvangst ga ik voor jullie aan de slag!

Denise
@06********,

Bedankt voor jouw aanvullende gegevens. Ik heb dit direct aangepast op het netwerk. Kun je jouw toestel uit- en aanzetten en mij laten weten of het werkt? :)

Graag ontvang ik nog een suggestie voor een andere gebruikersnaam aangezien dit een openbaar forum is.

Denise

volgens Fayruza werk je hier niet meer ????
kun je dit voor mij ook aanpassen
Beste Denise,

Dank voor de uitleg! De medewerker sprak over een database met termen waar hij uit putte. Lijkt me voor zich spreken, maar misschien handig als je PDP daar bij laat pluggen...
Reputatie 3
Badge +1
Hi Denise,

Ik heb je gisteren een privebericht gestuurd met mijn NAW gegevens omdat ik dezelfde PDP melding krijg op mijn iphone 5c. Hopelijk kan je me hiermee helpen!

Groet


Opgelost! :)

Denise
Ik krijg dezelfde melding (PDP identificatie niet geaccepteerd) en heb mijn gegevens doorgezet naar Stephen. Ik hoor het graag als ik andere stappen dien te ondernemen. Gr. Stephanie
Hij doet het weer!

Heel erg bedankt!


Hi Denise,

Ik heb je gisteren een privebericht gestuurd met mijn NAW gegevens omdat ik dezelfde PDP melding krijg op mijn iphone 5c. Hopelijk kan je me hiermee helpen!

Groet


Opgelost! :)

Denise
Ik heb me internet echt nodig voor morgen en mijn pdp-identiteit word nog steeds niet herkend.
Ik vind dit niet echt een goede service van telfort om hun klanten zo lang te laten wachten tot ze weer internet hebben...
Daphne ik heb jou een prive3 bericht gestuurd met me naw-gegevens en  mijn email en telefoon nummer...
Zou je aub me probleem kunnen oplossen...  want dit is echt heeel erg irritant en stress wekkend omdat ik me internet nodig heb morgen
Reputatie 3
Badge +1
@Lisameijer95,

Zoals je ziet heb ik jouw topic samengevoegd met het centrale topic hierover. Ik help je graag verder bij het oplossen van dit probleem. Hiervoor ontvang ik graag jouw naw-gegevens en 06-nummer via een privébericht.

Denise
Super het werkt weer! Hartelijk dank!
Badge
hoi Denise,

het werkt weer! Thanks!

groet,

Peter
Reputatie 3
Badge +1
@Vasant!

Fijn dat het weer werkt! 🙂 Bedankt voor jouw terugkoppeling.

Denise
Hoi Tuut - Tuut,
Dank voor je bericht, maar helaas heeft Telfort het vandaag nog niet opgepakt.
Ik kan nog steeds niet het internet op, wat ik echt nodig heb. Begin spijt te krijgen van mijn overstap naar Telfort nu.
Graag hulp!
Ik heb precies hetzelfde probleem. Meerdere keren met klantenservice gebeld. Wat dingen gereset, waarop internet het heel even heeft gedaan. Vandaag bij telfort winkel geweest en ook daar konden ze mij niet verder helpen. Zit nu al 2 weken zonder internet. Ik hoop dat u mijn probleem ook kunt verhelpen.
Beste Denise,

Ik heb een internetabonnement aangevraagd maar de PDP wordt niet geïdentificeerd. Hetzelfde probleem dus.
Mijn gegevens heb ik u gestuurd. Kunt u het voor mij herstellen?

alvast bedankt.
Reputatie 3
Badge +1
@peterschagen,

Heel fijn om te lezen!:) Bedankt voor de terugkoppeling.

Denise

Reageer