beantwoord

iPhone 4: PDP-identiteit niet geaccepteerd melding

Bij gebruik van internet verschijnt de melding 'PDP-identiteit niet geaccepteerd'.
Al 3 maal contact gehad met de klantenservice, moet nu 5-10 werkdagen wachten op een antwoord van de technische dienst.

Geprobeerd:
- simkaart in andere telefoon -> internet werkt wel op een Nokia
- simkaart van andere provider in mijn iPhone 4 -> internet werkt wel
- iPhone 4 helemaal terug naar fabrieksinstellingen, dus als nieuw uit doos -> werkt niet
- handmatig instellen van APN instellingen bij mobiele data -> mag ook niet baten

Heeft er iemand nog een idee? Of ligt het toch echt aan Telfort (wat wel mijn vermoeden is)?
Zo ja, kan dit via dit forum eventueel sneller opgepakt worden?
Ben een nieuwe klant sinds 3 dagen en kan dus nu niet internetten. Slechte indruk!!!!!
icon

Beste antwoord door Denise - Telfort 15 oktober 2013, 13:59

Welkom op het forum 06********!

Erg vervelend dat je deze melding te zien krijgt. Dit heeft te maken met de standaard instellingen die niet juist staan in jouw toestel. Ik adviseer je om de netwerkgegevens te herstellen op deze manier: Instellingen> Algemeen> Stel opnieuw in> Herstel netwerk instellingen. Maak wel even een back-up.

Graag ontvang ook een suggestie voor een andere gebruikersnaam aangezien dit een openbaar forum is. Je kunt deze sturen via een privébericht.

Denise

Bekijk reactie

242 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Welkom op het forum 06********!

Erg vervelend dat je deze melding te zien krijgt. Dit heeft te maken met de standaard instellingen die niet juist staan in jouw toestel. Ik adviseer je om de netwerkgegevens te herstellen op deze manier: Instellingen> Algemeen> Stel opnieuw in> Herstel netwerk instellingen. Maak wel even een back-up.

Graag ontvang ook een suggestie voor een andere gebruikersnaam aangezien dit een openbaar forum is. Je kunt deze sturen via een privébericht.

Denise
Hier exact hetzelfde. iPhone 4 en PDP-identiteit melding. Ook al vier keer contact gehad met de klantenservice. Er zijn wat instellingen gereset, maar het mocht helaas niet baten.

Zojuist nog een keer contact gehad en Telfort lijkt nu zijn handen er vanaf te trekken door mij te melden dat ik dit bij Apple moet zoeken. Dat gaat natuurlijk helemaal niets worden en is behoorlijk kastje-naar-de-muur van Telfort...

Ook ik ben gloednieuwe klant na 8 jaar T-Mobile en heb van de 16 dagen abonnement slechts 1 dag na een reset gebruik kunnen maken van internet. De dag daarna was dit weer verdwenen. Vreemd. Ook hier tot dusverre geen positieve indruk (zeker door de doorverwijzing naar Apple...).

Mocht er bij jou een oplossing komen, dan hoor ik het graag!
Reputatie 3
Badge +1
Welkom op het forum Thierry,

Dit is natuurlijk geen goed begin, mijn excuses hiervoor. Heb je mijn bovenstaande post gelezen?

Dit heeft te maken met de standaard instellingen die niet juist staan in jouw toestel. Ik adviseer je om de netwerkgegevens te herstellen op deze manier: Instellingen> Algemeen> Stel opnieuw in> Herstel netwerk instellingen. Maak wel even een back-up.

Heb je dit al geprobeerd?

Denise
Beste Denise,

Zoals je kan lezen in mijn opmerkingen heb uk al aangegeven de instellingen van mijn iPhone te hebben gerest. Zowel de netwerkinstellingen, als ook helemaal terug maar fabrieksinstellingen met het eisen van het complete toestel. daar kan het dus niet aan liggen.
Ook handmatige instellingen geprobeerd volgens de aanwijzingen op jullie website.
Met een T-mobile simkaart lukt het dataverkeer wel, met mijn iPhone is dus niet mis.

Ik zit nu al ruim 2 dagen zonder en heb nog niets van de klantenservice vernomen.
Reputatie 7
Badge +16
Er is 1 ding dat je kan proberen echter moet je iPhone wel Wi-Fi toegang hebben tot internet.
Ga op je iPhone naar http://unlockit.co.nz/ (Let op dit werkt alleen op je telefoon en niet op je PC/Laptop) klik onderin het scherm op Create APN, kies bij Carrier voor Telfort.
Klik op ok en vervolgens op create APN, je krrijgt nu een nieuw scherm waar gevraagd wordt om een app te installeren, klik op installeren en je netwerksettings worden correct gezet voor Telfort.

Zelf heb ik namelijk hollandsnieuwe en deze wordt door mijn iPhone altijd voorzien van verkeerde instellingen.
Met bovenstaande link en de APN app heb ik voor mij dit probleem simpel opgelost.
Hoi Tuut-Tuut, dank voor je tip.
Ik heb het geprobeerd, maar dit wil bij mij echter niet helpen.
Heb toch sterk het vermoeden dat er bij Telfort een vinkje verkeerd staat in hun systeem.

Ik wacht hun reactie dus met smart af....
Reputatie 2
Ik neem aan dat je na het aanpassen je toestel opnieuw hebt opgestart?
Op de een of andere manier pakt de iphone de instellingen niet meteen maar pas na een herstart.
Waarschijnlijk heb je dit wel gedaan, maar noem het toch nog maar even.
Klopt _Arjen_

Ik heb em uiteraard opnieuw opgestart...
Reputatie 3
Badge +1
@0624******,

Dit probleem wordt vandaag nog opgelost. Zodra alles werkt op het netwerk stel ik jou via dit topic op de hoogte.
Mijn excuses voor het ongemak.

Denise
Reputatie 3
Badge +1
@0624******,

Het probleem is opgelost. Kun je jouw toestel uit- en aanzetten en mij laten weten of het werkt?

Denise
Beste Denise,

Uiteraard heb ik de hele post gelezen alvorens ik mijn reactie plaatste. Ook ik heb dus alles wat is aangereikt geprobeerd. Niets helpt tot nu toe en bij Apple kom ik ook niet ver.

Kan ik er overigens van uitgaan dat wanneer blijkt dat er met een iPhone 4 geen gebruik gemaakt kan worden van het Telfort netwerk betreffende internet dit ook als uitzondering opgenomen zal worden in de communicatie en reclameuitingen omtrent abonnementen?
Reputatie 3
Badge +1
@Thierry,

Kun je jouw naw-gegevens, 06-nummer en simkaartnummer sturen via een privébericht? Na ontvangst zorg ik er voor dat het wordt opgelost.
Uiteraard mijn excuses voor het ongemak.

Denise
@ Denise, thanks. Ik heb je een PB gestuurd.
Reputatie 3
Badge +1
@Thierry,

PB ontvangen, bedankt! Ik heb dit direct voor je uitgezet en als het goed is werkt het nu weer. Kun je jouw toestel uit- en aanzetten en mij laten weten of het werkt?

Denise
Hoi Denise,

Het werkt! Dus vooralsnog: jeej! Wel vooralsnog want na een laatste reset heeft ie t ook een uur of wat gedaan waarna t weer weg was.

Moet me nog wel even van het hart dat ik het typisch (maar vanuit commecieel oogpunt ook enigszins begrijpelijk) vind dat een publieke uiting van ongenoegen zoveel sneller tot een oplossing leidt dan een persoonlijke, telefonisch, tegen een behoorlijk (en in mijn geval heel netjes kwijtgescholden) tarief, geuitte. Raar ook dat het laatste telefonische contact leidde tot een verwijzing naar Apple en dat dit nu zo snel en gemakkelijk opgelost kan worden.

Ik zou dan ook graag vernemen wat er precies aan de hand was, waarom de klantenservicemedewerker mij meldde dat PDP een begrip was wat totaal niet bekend was bij jullie en hoe dit alles nu is opgelost.

Thierry
Hallo,

Ik heb hetzelfde probleem en bij de klantenservice weten ze niets.. Ben sinds dinsdag over gestapt en hier echt niet blij mee..
Kan iemand vertellen wat de uiteindelijke oplossing is?
Reputatie 3
Badge +1
@Thierry,

Heel fijn dat het werkt:) Je krijgt deze melding te zien doordat het nummer niet geregistreerd staat in een achterliggende database. PDP is een vrij technische term vandaar dat de betreffend memedewerker hier misschien niet van afwist. Mijn excuses hiervoor.

@06********,

Welkom op het forum! Ook voor jou werkt het weer. Kun je jouw toestel even uit- en aanzetten en mij laten weten of het werkt?
Graag ontvang ik nog een suggestie voor een andere gebruikersnaam via een privébericht. Dit namelijk een openbaar forum.

Denise
Beste Denise,

Dank voor de uitleg! De medewerker sprak over een database met termen waar hij uit putte. Lijkt me voor zich spreken, maar misschien handig als je PDP daar bij laat pluggen...
Super het werkt weer! Hartelijk dank!
Ik heb precies hetzelfde probleem. Meerdere keren met klantenservice gebeld. Wat dingen gereset, waarop internet het heel even heeft gedaan. Vandaag bij telfort winkel geweest en ook daar konden ze mij niet verder helpen. Zit nu al 2 weken zonder internet. Ik hoop dat u mijn probleem ook kunt verhelpen.
Hier precies hetzelfde probleem. Mijn vriendin is onlangs overgestapt naar Telfort en heeft sinds dien geen internettoegang via G3. Ik heb vandaag 4 keer gebeld met de klantenservice. Een keer is de mobiele data gereset. Een keer zijn alle instellingen in de telefoon gereset. Een keer werd ik vrolijk doorgestuurd naar Apple. En de laatste keer is er een melding bij de technische dienst gedaan en die komen er binnen 10 werkdagen op terug (hoop ik).
Als ik zo het forum bekijk, zijn er best wel wat mensen met hetzelfde probleem. Dan zou je toch ook gaan denken dat het een bekend verschijnsel is bij Telfort.... En dat een oplossing voor de hand zou moeten liggen. Dat is dus niet het geval.
Dit blijkt echter steeds weer iets nieuws te zijn voor de klantenservice.... Ze hadden allemaal nog niet van de z.g.n. ‘PDP-identiteit’ gehoord. Heel vreemd.
Nu maar hopen dat er snel een oplossing gevonden wordt want dit is echt heel waardeloos.
Reputatie 3
Badge +1
@06242***** en SVPvormgeving,

Erg vervelend dat jullie deze melding te zien krijgen. Het betreft een foutcode op ons netwerk en heeft niets met het toestel te maken. Graag ontvang ik jullie naw-gegevens en 06-nummer via een privébericht. Na ontvangst zorg ik ervoor dat het wordt opgelost.

Denise
Beste Denise,
Hartelijk dank voor je reactie!
Het probleem is inmiddels opgelost. Mijn vriendin heeft een sms gekregen met de melding dat ze weer gebruik kon maken van het 3G netwerk en het werkt!

Sven
Reputatie 3
Badge +1
@SVPvormgeving,

Fijn om te lezen! 🙂

Denise
Reputatie 3
Badge +1
@06********,

Bedankt voor jouw aanvullende gegevens. Ik heb dit direct aangepast op het netwerk. Kun je jouw toestel uit- en aanzetten en mij laten weten of het werkt? 🙂

Graag ontvang ik nog een suggestie voor een andere gebruikersnaam aangezien dit een openbaar forum is.

Denise

Reageer