Internetverbinding slecht, uitroepteken bij signaalsterkte

• 13 september 2016
  • 8 reacties
  • 10649 keer bekeken

Oneplus 3 (A3003) op Android 6.0.1/Oxygen 3.2.4.

Ik heb al een tijdje last van slechte of gewoon geen internetverbinding als ik onderweg ben. WiFi gaat verder goed. Ik merkte op dat er een uitroepteken bij de signaalsterkte staat. Ook in België afgelopen weekend kon ik maar moeilijk of helemaal geen verbinding met internet krijgen.

Zie rechtsbovenin (uitroepteken).

Wat is er aan de hand?

8 reacties

Ha JW7511,

Ik heb hetzelfde probleem met mijn OnePlus 3. Is het bij jou al opgelost?

Overigens heb ik het uitroepteken en kan ik dus geen gebruik maken van data, maar komt WhatsApp vreemd genoeg wel gewoon door.
Met de OnePlus 3T heb ik ook hetzelfde probleem, is dit inmiddels bij jullie al opgelost?
Ik ben er inmiddels achter. Het zit 'm in de instellingen voor Mobiele netwerken > Namen toegangspunten. Hier heb ik een nieuw toegangspunt gemaakt met de juiste instellingen voor Oneplus3. Zoek hiervoor even naar internet instellingen elders op het forum. Zit nu mobiel te reageren, lukt zo niet om een screenshot of link toe te voegen.
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/toestelhulp/toestelhulp-mobiel.htm#/device/ander-merk/ander/topic/internet/handmatig-instellen
Niet vergeten telefoon opnieuw op te starten...
Bedankt voor je snelle reactie! Tot stap 7 lukt het invullen maar waar moet ik startpagina etc. invullen?
Niet, denk ik. Ik zie het nergens staan. Gewoon doorgaan, opnieuw opstarten en dan zou het goed moeten zijn.
Het is gelukt, nogmaals bedankt!

Reageer