beantwoord

Internetontvangst op nieuwe mobiel ineens 1 streepje

• 24 april 2018
  • 13 reacties
  • 194 keer bekeken

Omdat mijn oude Note3 meerdere problemen had heb ik een andere Note3 aangeschaft. In mijn oude Note3 had ik het totale aantal streepjes aan bereik, overal. In mijn nieuwe Note3 geeft hij met pijn en moeite 1 streepje. Ik heb het net nog even nagekeken met oude note3 en nieuwe note3, naast elkaar, en het grote verschil blijft. Hier ben ik dus niet blij mee.
Zelfs bellen vanuit de winkel net ging niet, daarvoor moest ik eerst naar buiten.
Hoe kan dat en hoe verander ik dat?
icon

Beste antwoord door nelly jacoba 28 april 2018, 09:29

Als het een nieuw toestel is zit er garantie op neem ik aan.
Je kan hem dan aanbieden voor reparatie.
Het lijkt toch wel heel erg op een toestel defect.
Bekijk reactie

13 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Staat de laatste software al op je nieuwe phone geinstalleerd
Ja 21 4 bijgewerkt, gaat automatisch.
Ook al bij meer netwerken, mobiele netwerken, netwerkmodus veranderd naar LTE/WCDMA/GSM naar WCDMA/GSM ook dat werkt niet.
Ook kiezen voor netwerkoperators en daar een kiezen werkt niet
Reputatie 8
Badge +17
Kun je de simkaart eens in ander toestel proberen en in jou toestel de simkaart van iemand anders, durf het niet met zekerheid te schrijven wellicht dat een nieuwe simkaart de oplossing bied

Kom op dit forum veel tegen met dezelfde klachten

https://androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-note-3/71554-note-3-bereik-valt-vaak-weg.html
In mijn andere mobiel, mijn oude note 3 geeft hij wel meteen alle streepjes. Instellingen zoals hierboven al beschreven, staan ook hetzelfde. Zijn 2 dezelfde Note3 telefoons. Alleen mijn oude, die dus wel goede ontvangst heeft, had diverse gebreken, waarom ik een andere note3 heb genomen.
Reputatie 3
Badge +8
Hi Vliegje,

Wat vervelend dat je netwerk zo slecht werkt in je nieuwe telefoon! Zoals Jimny al noemde, zou het inderdaad een oplossing kunnen zijn om een andere simkaart te proberen. Zou je je profiel willen aanvullen met je mobiele nummer en het even willen laten weten zodra je dit gedaan hebt? Dan zorg ik ervoor dat je binnen 5 werkdagen een nieuwe simkaart in huis hebt. Ik hoor graag van je!
Hallo Rozemarijn, ik heb de gegevens ingevuld. Ik hoop dat een nieuwe sim gaat werken. Tot die tijd gebruik ik mijn oude telefoon maar, want ik moet wel altijd bereikbaar zijn.
Het ligt trouwens ook niet aan de antenne, die heb ik omgewisseld zonder resultaat.
Reputatie 3
Badge +8
Ik heb de simkaart nu besteld. Deze heb je binnen 5 dagen in huis. Fijn dat je al zoveel zelf geprobeerd hebt! Ik hoor graag hoe het gaat met de nieuwe simkaart, laat het me gerust weten als ik nog iets voor je kan betekenen!
Ook de nieuwe simkaart lost het probleem niet op.
Het is dus ook niet de antenne, want het omruilen ervan lost het probleem ook niet op. Het zal dus ergens anders in de Note 3 moeten zitten, maar waar? Als iemand een idee heeft? Ook opnieuw een reset naar fabrieksinstellingen levert niks op. Lijkt zelfs slechter te worden.
Dus mocht iemand het probleem herkennen en weten waar het rpobleem in de note 3 zou kunnen zitten,laat het weten. Dan kan ik misschien inschatten of het de moeite waard is hem te laten repareren.
Als het een nieuw toestel is zit er garantie op neem ik aan.
Je kan hem dan aanbieden voor reparatie.
Het lijkt toch wel heel erg op een toestel defect.
Reputatie 8
Badge +11
Maar heb je daadwerkelijk verbindingsproblemen met je nieuwe Note? Was het misschien de oude die veel te optimistisch was en is deze realistisch over de signaalsterkte?

Zomaar een gedachtengang hoewel je zelf schrijft dat je naar buiten moest lopen om te bellen 😳
Reputatie 8
Badge +17
Die streepjes zegt vaak niet zoveel en meestal blijft het wel goed te werken
De nieuwe Note3 is ook een tweedehandsje. En nee in dit geval zegt het streepje wel de waarheid, er was bewoon geen bereik of ontvangst. Zowel internet als bellen.
Ik ga nu maar contact opnemen met de verkoper en hopen dat ik mijn geld terug krijg.
Neem ze alle 2 mee, kan hij/zij zien dat het echt niet goed is.
Succes, hoop voor je dat het lukt.

Reageer