Internetbundel werkt niet op mijn oneplus?

• 14 juli 2016
  • 13 reacties
  • 1263 keer bekeken

Reputatie 1
Ik heb al jaren een prepaid abbonement zonder internet nou heb ik gister internetbundel aangeschaft en staat er in de voorwaardend at dit vandaag in zou gaan.

Nu heb ik mijn mobiele gegevens en dergelijke aangezet maar krijg ik geen verbinding of iets. Ik heb de toestelulp al gevolgd maar dat werkt tot nu toe niet.

Voor mijn mobiel de Oneplus One heb ik de volgende APN instellingen gebruikt:
Naam: Telfort Mobiel Internet
APN: internet
Proxy/poort/gebruikersnaam/wachtwoord/server/mmsc/mms-proxy/mms-poort: alles "niet ingesteld"
MCC: 204
MNC: 12
Verificatietype: niet ingesteld
APN-type: default
APN-protocol: ipv4
Roamingprotocol voor APN: ipv4
Drager: niet opgegeven
MVNO-type: niet ingesteld
MVNO-waarde: niet ingesteld

Verder heb ik mobiele netwerken aanstaan net zoals mijn gegevensroaming.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen?

met vriendelijke groet,
Thomas de Groot

13 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Zie hieronder de link voor toestelhulp

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/toestelhulp-mobiel.htm
Reputatie 1
Zie hieronder de link voor toestelhulp

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/toestelhulp-mobiel.htm

Dat heb ik al meerdere keren geprobeerd emt verschillende telefoons. ook andere forum vragen ben ik afgegaan maar tot nu toe werkt niks.
Ik heb een zelfde soort probleem. Sinds een week heb ik een One Plus 3 en ook bij mij werkt het mobiel internet niet. Ik heb 4G in mijn abonnement maar ik heb de hele week nog geen enkele keer 4G gehad. Op sommige momenten heb ik helemaal geen internet, op andere momenten is het heel langzaam. Hoe kan dit verholpen worden?
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Thomas en Bastiaan,

Wat toevallig dat jullie hetzelfde probleem lijken te hebben. Er zijn geen problemen bekend met de One Plus i.c.m. het activeren van 4G. Ik kijk daarom graag voor jullie na wat er aan de hand kan zijn. Zouden jullie je 06-nummer naar mij willen sturen in een privébericht alsjeblieft? Ik pak het dan voor jullie op.

Bedankt alvast!
Reputatie 1
Ook ik ondervind dit probleem met mijn oneplus 3 toestel. Op mijn 2e simkaart van KPN lukt het wel om contact met internet te krijgen. Het ligt dan ook niet aan het toestel maar aan de provider. Hoe is dit op te lossen?
Reputatie 1
Ik ben naar een telfort winkel geweest en die hebben vermeld dat het probleem ligt in dat de telefoon wel verbinding kan hebben (ik had tijdelijk internet) maar dat dit wat extra werk vereist ivm dat het een chinese telefoon is. Wat ervoor gedaan moet worden weet ik niet zeker maar volgens mij hadden ze iets met mijn signaalsterkte gedaan?
Overigens heb ik momenteel weer geen internet zoals eerst dus de oplossing was blijkbaar tijdelijk.

Zodra ik meer weet zal ik het wel delen hierop.
Ook hetzelfde probleem: geen mobiele internetverbinding met OnePlus. Een jaar geleden nog wel, toen ineens verdwenen....?! Bij Telfort winkel langsgegaan op de Heiligenweg in Amsterdam, nieuwe SIM-kaart erin, nog steeds niks: "dan weten we het ook niet....bel klantenservice maar...." Graag contact klantenservice!! Anders op zoek naar een andere provider.
Oh ja, inmiddels alle instructies op het forum uitgeprobeerd. Nada.
Badge +13
Bastiaan, Thomas en Afriman, spelen de problemen bij jullie nog steeds?
Kunnen jullie eens kijken of de bijgevoegde screenshots in deze post jullie helpen?
De APN instellingen uit het andere topic hebben voor mij een maand geholpen, maar ik heb sinds twee dagen weer precies hetzelfde probleem. Uit het niks heb ik mobiel internet meer, terwijl ik niks aan de instellingen heb veranderd. Zijn er meer mensen met dit probleem en wat is er aan te doen?
Reputatie 6
Badge +7
Hier gebruik ik een oneplus one en deze werkt perfect (Deze kan alleen geen 4g aan van kpn/telfort) op 3g werkt hij perfect.

Hierbij mijn instellingen.

Naam
Telfort internet

APN
internet

Proxy
Niet ingesteld

Poort
Niet ingesteld

Gebruikersnaam
Niet ingesteld

Wachwoord
Niet ingesteld

Server
Niet ingesteld

MMSC
http://mms

MMS-proxy
Niet ingesteld

MMS-poort
Niet ingesteld

MCC
204

MNC
12

Verificatietype
Geen

APN-type

APN-protocol
IPv4

Roamingsprotocol voor APN
IPv4

APN inschakelen/uitschakelen OFF

Drager
Niet opgegeven

MVNO-type
Geen

MVNO-waarde
Niet ingesteld

APN PPP telefoonnummer
Bedankt voor de reactie Cobus. Die instellingen gebruik ik inderdaad ook, maar inmiddels al vijf dagen geen internet.
Reputatie 6
Badge +7
Probeer eens met een vlakgom de simkaart schoon te maken (gouden contactjes overheen vrijven met de gom) misschien dat hij geen goed contact meer maakt met de telefoon.

Reageer