beantwoord

Internet Kroatië

• 15 juni 2018
  • 7 reacties
  • 878 keer bekeken

Ben nu drie dagen in Kroatië. Onderweg on Duitsland Oostenrijk Italië werkte telefoon en internet correct. In Kroatie aangekomen werkte niets meer. Via mobiel van mi jn vrouw zag ik dat er een roaming storing was. Na 1 dag werkte wel bellen maar geen internet. Gisteren morgen werkte ook internet weer maar later op de dag was internet weer niet beschikbaar. Nu nog steeds geen internet. Heb gisteren ook met Telfort gebeld maar geen oplossing.
icon

Beste antwoord door Adbie 21 juni 2018, 10:44

Ik zie dat jullie sinds vanmorgen een nieuwe roaming partner (HR-VIP) hebben in dit deel van Kroatie. Voorheen was dat Tele2. Alles werkt nu weer perfect. Bedankt voor het oplossen van dit probleem.
Bekijk reactie

7 reacties

Reputatie 8
Ik denk ook niet dat Telfort je kan helpen.
Ligt wellicht aan de mobiele infrastructuur omstandigheden in Kroatië die naar ik vermoed een stuk minder stabiel weken als hier en de landen die je al hebt bezocht.

Alles is zo sterk als de zwakste schakel.
Uw reactie vind ik wel raar. Mijn vrouw heeft dezelfde mobiel maar een t-mobile abonnement en dat werkt ook hier in Kroatie perfect.
Reputatie 8
T-Mobile is een internationaal telefoonbedrijf en maakt beslist van andere routering en roaming services gebruik als Telfort, wat alleen in Nederland zit en mogelijk van meer "schijven" gebruik moet maken om telefoonverkeer door te geven.

Overigens ook met T-mobile kun je evengoed slecht internet hebben:
https://community.t-mobile.nl/buitenland-423/internet-in-kroatie-281576

Alles is zo sterk als de zwakste schakel.
De ene ketting kan sterker zijn als de andere.
Ik zie dat roaming in dit deel van Kroatie via tele2 gaat. Dat is ook een internationaal bedrijf. Daarbij kom t ook nog dat bellen wel gaat. Enkel internet is niet mogelijk. Dat heb ik slechts een paar uur enkele dagen geleden kunnen gebruiken. Ik heb nu alleen soms een onbeveiligde wifi verbinding. Misschien staat er toch ergens een "schakelaartje" verkeerd bij tele2?
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Adbie, welkom op het forum! Wat vervelend dat je geen gebruik kunt maken van mobiel internet in Kroatië. Kun je je 06-nummer toevoegen aan je profiel? Graag verneem ik ook van je tot wanneer je in het buitenland verblijft. Bij voorbaat dank!
Ik zie dat jullie sinds vanmorgen een nieuwe roaming partner (HR-VIP) hebben in dit deel van Kroatie. Voorheen was dat Tele2. Alles werkt nu weer perfect. Bedankt voor het oplossen van dit probleem.
Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor het melden en graag gedaan! 🙂

Reageer